Gå til innhold

No nVidia chipset dectected?

PoleCat

Anbefalte innlegg

Fikk med meg pcen til en på jobben hjem for å fikse den (Win98). Han fikk ikke til å endre farger og oppløsning (kun 16 farger og 640x480). Enkelt, tenkte jeg. Det er nok bare å legge inn skjermkortdriverene på ny.

Så feil kunne jeg ta. Ser på meg selv som ganske erfaren på dette området selv, da jeg har hatt mange pcer med forskjellige typer skjermkort, og drevet å skifta litt frem og tilbake med drivere. Aldri hatt problemer med den prosessen.

Men; Dette er altså en HP Pavilion 8670 hjemmepc greie. På fronten står det "nVidia Riva TNT2Pro graphics AGP 2x 32MB dedicated video memory".

Gikk inn for å installere driveren som fulgte med på recovery cden for kortet og regnet med at dette skulle være løsningen. (det kom opp en mld om at denne driveren ikke var spesielt laget for dette kortet, selv om det var driveren med det navnet jeg valgte.) Det hjalp ikke.

Etter en del av og nyinstalleringer av driver tenkte jeg at jeg skulle åpne kabinettet for å se om det faktisk var det kortet som stod i. Det leste jeg ASUS v3800. Gikk til ASUS sine hjemmesider, lastet ned driver til kortet, samme skjedde med samme melding om at driver ikke var laget til kortet.

Gikk til nVidia sine sider og lasta ned driver for TNT2Pro for Win98. Da jeg skulle installere denne, fikk jeg beskjed om; "No nVidia chipset dectected", og fikk ikke fortsette.

Tenkte; Jaja. Får kjøre recovery cden da. DA bør det vel iallefall bli iorden.

Gjorde dette, men det hjalp ikke i det hele. Eneste "driver" det ikke kommer melding om at det er feil i oppstarten er med "standard vga", men da er jo problemet med farger/oppløsning der enda.

Noen som har forslag? Kan det være noen innstillinger i BIOS? Han sier selv at han ikke har gjort noe som helst siden det skjedde, det kom bare slik etter en oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...