Gå til innhold

Muslimer

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dere muslimske jenter så sinnssykt sky for ikke muslimer?

Jeg har to hypoteser om det:

Ja, mange av dere er veldig brune og fine . Er det der problemet ligger, at dere synes hvite/blanding av hvit og rød (i ansiktet) ser ut som noen misfoster? 

Nordmenn spiser jo nærmest alt, bortsett fra menneskekjøtt :p Skjønner fullt ut at dere ikke synes noe om at de spiser svinekjøtt. I tillegg skal nærmest hver jævla nordmann, når han eller hun har fri drikke seg sørpe dritings og oppføre seg som en jævla idiot, som hadde fortjent en god omgang med juling (ihvertfall mange av dere!). 

Jeg er en etnisk nordmann, men drikker ikke alkohol eller spiser svinekjøtt (er ikke muslim, kan sikkert bli det). For meg kan ikke en fremtidig partner røre en dråpe alkohol (hater det rusmidlet, så JÆVLIG!) 

Du som er en muslimsk jente, er det noen mulighet at du ville blitt sammen med en som meg? Helt gjennomsnittlig kroppsbygning  (mer undervektig, enn overvektig(80kg)), 182 cm, blondt hår og verken særlig pene eller stygg i ansiktet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en kategori for å diskutere religion. Ikke en kategori for sære kontaktann

Jeg er bare interessert i å høre om hvorfor så få muslimske jenter, ikke er sammen med ikke muslimer. Jeg er ikke ute etter å få meg ei prinsesse fra Persia (selv om det, så klart er en drøm). Handler det om kultur, religion eller noe annet? Innlegget her burde absolutt få stå!!  

Lenke til kommentar

Hvorfor er dere muslimske jenter så sinnssykt sky for ikke muslimer?

Enkelt og greit fordi de ikke har lov. Om de gjør det likevel står de i fare for å bli drept av slektninger pga ære osv.

Hvorfor får gutter/menn da tillatelse fra familien til å bli sammen med ei norsk jente? Hører ihvertfall sjelden om at muslimske gutter blir hardt straffet av familien sin, om de velger ei norsk jente. 

Synes dette er meget, meget, meget merkelig. Er muslimske gutter mer verd i følge familien, eller er det jentene som er mest verd? Noe må det i alle fall være, siden det er greit for gutter, men jenter, nei FY FY.

Endret av kola1
Lenke til kommentar

Kultur og religion ja. 

Okei, men hvorfor gjelder ikke dette da for muslimske gutter/menn? Får vell studere noe religiøst der det er mange muslimske jenter :p

Sånn er livet. Jenter og gutter forskjellbehandles. Muslimske gutter har mer frihet enn muslimske jenter. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er en kategori for å diskutere religion. Ikke en kategori for sære kontaktann

Jeg er bare interessert i å høre om hvorfor så få muslimske jenter, ikke er sammen med ikke muslimer. Jeg er ikke ute etter å få meg ei prinsesse fra Persia (selv om det, så klart er en drøm). Handler det om kultur, religion eller noe annet? Innlegget her burde absolutt få stå!!

Har hørt at det er sånn at mulimske menn kan være sammen/gifte seg med hvem de vil. Mens muslimske kvinner kan bare være sammen med muslimer

Lenke til kommentar

Da kan vel like gjerne ikke handle om kulturen deres, men heller om dine egne usikkerheter.

Det der er så jævla bullshit og det vet du. ALLE her vet at dette går på hvordan islam er og deres kultur. Snakk om å finne argumenter fra lufta bare for å være en SJW. Sjerpings!

TS har et svært godt spørsmål. Ja hvorfor er det slik? Selv tenker jeg det er dette "usynlige" grepet far, mor og brødre har på sine jenter. Det å ha en passiv agressiv holdning til at de (jentene) må gjøre X og Y.

Lenke til kommentar

For det første, dette forumet er elendig sted å spørre om noe slikt. Ganske mye negativitet til islam her, så tviler du finner noe veldig med muslimer her. Jeg ville ikke vært her om jeg er muslim. Generelt er vel og kritikk av religion i seg selv ganske høy her inne.

Uansett det virker som om du er mest ute etter verdier her, og ikke nødvendigvis det andre religiøse?

Alle de tre semittiske religionene:

https://no.wikipedia.org/wiki/Abrahamittisk_religion

Har veldig mye liker verdier. (Så ja når noen er anti-semittistisk så betyr det ikke anti jøde, men og anti-kristendom og anti-muslim, bare veldig få som forstår hva det betyr). Norsk protestantisme derimot er ikke veldig Abrahamisttisk som du kan se av kartet. Norsk tolkning av kristendom er langt ifra både islam og konservativ katolisisme.  

Men uansett si at du vil ha noen som er muslim. Vet du hva du burde gjøre? Du burde lese opp på ting og faktisk få litt forståelse. For kun ut av det lille du skriver her, ikke ment som en fornærmelse, så kan du veldig lite.

Du sier du ikke vil ha en prinsesse av Persia. Et begrep som sannsynligvis er av Vestlig opprinnelse. Men Persia, dagens Iran, var ikke originalt muslimsk. Det er heller ikke et arabisk land og hører ikke kulturelt til det vi vanligvis omtaler som Midtøsten. Og på den andre siden så er mange muslimer i Norge i dag ifra Pakistan, som tradisjonelt hører mer til indisk kultur. Når det var britisk koloni var jo Pakistan en del av India.

Når du leser det folk skriver her om "islam" og hvordan "muslimer" er, så kommer stort sett alt fra hvordan det er i Pakistan. Tenkt deg at noen skal bruke mormonere og Jehovas vitner i USA til å beskrive hvordan en vanlig person fra Norge er. Det er omtrent hvor treffende mange av svarene du finner her på forumet er.

Folk som er muslimer har også en kultur for deres land. Også bestemt av folkegruppe. Finnes så mange muslimer der ute. Den største kulturgruppen hvor majoriteten er muslimer er arabere. Som ikke inkluderer Tyrkia, ikke Iran. (Din persiske prinsesse). Innenfor Islam er det jo og et betydelig shia/sunni skille, som er stort nok til at Saudi bomber Jemen. Iran er spesielt med å være nesten helt shia. Land som Irak har utrolig mange folkegrupper, som er årsaken til alt uroen. Folk er ganske forskjellige.

En av de større folkegruppene som har flyktet til Norge er kurdere, som lever i Tyrkia, Syria, Iran, Irak for å nevne noe. Litt samme historie som samer. 

Og du har land som Saudi-Arabia hvor de har religiøst politi og du kan havne i fengsel for hva som helst. Du har og land som Marokko. De snakker arabisk og har sunni islam som offisiell religion, men de har og lagt ned forbud mot burka. Og det er ok å ikke gå med hijab også. Et helt klart mer liberalt land. Før alle krigene og flyktningene var også Libanon mer slik. Beirut i Libanon ble kalt Midtøstens Paris.

Så om du vil være sammen med noen fordi de er "muslim" så bør du finne ut hva "muslim" betyr. Og du bør vite forskjellene på ulike kulturer og ulike verdier i de forskjellige landene i Midtøsten og nærliggende land med muslimsk majoritet.  Det bør være et minimum. 

Fordi jeg tror folk fra spesielt Midtøsten er rimelig lei av folk som tror de vet ting om dem, men i realiteten ikke vet, og det de tror og sier er feil. Det er ikke akkurat å vise interesse. Om du viser interesse så vil du vite en del grunnleggende ting, fordi du har lest om dem. Det betyr ikke at du skal kunne alt, men det å klare å skille mellom land f.eks er noe du definitivt bør klare.

Hva er det vi sier om amerikanere som tror Europa er et land? Nordmenn er ikke noe bedre når det kommer til Midtøsten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...