Gå til innhold

Brukerkontoer i XP

jag

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen enkle måter å definere hvilke programmer som er synlige for forskjellige brukere i XP?

Rota litt i Security Policies for hver mappe på "Start-menyen", men da ble bare innholdet i mappa "usynlig" og ikke hele mappa....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har rota litt mer med nå og fant en løsning.

Under "Documents og Settings" editerte jeg startmenyen til hver enkelt bruker. Det fungerte, men om det er den beste/eneste måten å gjøre det på er ikke godt å si.

Hehe, er artig å rote med de greiene der og "Local Security Policies" under "Admininstrative Tools". Bare huske å sette et "Restore Point" først....

Lenke til kommentar

Mye av det kan du vel ordne under "Documents og Settings" og Start-meny for "All users". Bare husk å kopiere alt over til din bruker, samt at du editerer Start-menyen til hver bruker.

Utforskerern kan du styre ved å finne .exe fila, høyre-klikke og under "Security" velger du hvilke brukere som har tilgang og hva de får lov til å gjøre.

Kontrollpanelet var litt værre. Hvordan du best begrenser den er jeg sannelig ikke sikker på. Det ovennevnte er i det minste verdt å ta en kikk på hvis du allerede ikke har gjort det.

Husk å lage et "Restore Point" før du roter for mye...

Lenke til kommentar

Da må du nesten ha Win XP Pro siden simple file sharing i Home-versjonen gjør det vanskelig å stenge avanserte unger ute fra tilgang til programmer...men ikke spør meg hvordan. Jeg ga opp på side 599 av manualen og slo hodet i veggen. Du skal kunne styre tilgang til hver eneste programsnutt, hver eneste partisjon, hvert eneste stykke maskinvare i XP Pro via bl.a Administrative verktøy.

Endret av baldviking
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...