Gå til innhold

5ghz AC vs Powerline, ca 150 kvm

Niram

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt synspunkter her. Pr i dag har jeg en trådløs router (nyinnkjøpt linksys wrt1900acs) og en flett ny, selvbygd gaming pc (med tplink 1900 ac nettverkskort).

Jeg spiller en del og er ikke helt fornøyd. Stadige pakketap i overwatch (ca 50ms ping) gjør at jeg vurderer Powerline. Har testet med ett sett (tplink) som ga meg 30/60 Mbit. På wifi får jeg 45/60 på 2,4ghz, 60/60 på 5ghz. Sistnevnte har elendig rekkevidde. Får knapt signal på ca 5m luftlinje gjennom to lettvegger, er ikke det fryktelig dårlig? Hadde forventet mer med nytt utstyr i begge ender.

Er det slik at en annen Powerline kan funke bedre? De er ikke på samme kurs, på samme kurs fikk jeg 60/60 uten problemer.

Kabling er ikke aktuelt akkurat nå, så blir trådløs eller Powerline.

Router:

https://www.komplett.no/product/858939/datautstyr/nettverk/routere/linksys-ultra-wrt1900acs-open-source

Nettverkskort: https://www.komplett.no/product/872755/datautstyr/nettverk/nettverkskort/tp-link-archer-t9e-ac1900-pci-express

Endret av Niram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, prøvd litt forskjellig. Det kan da ikke være så elendig dette kortet mitt? Har fått bra skussmål.

Med iPhone 6 har jeg full 5ghz dekning fra samme sted :-/

Vurderer å bytte inn kortet til et asus kort og se om det er noe bedre. Kan ikke skjønne at signalet ikke skal rekke lenger enn dette.

Endret av Niram
Lenke til kommentar

Trådløskort i stasjonær PC kan være litt problematisk fordi metallkassa kan skjerme for signalene til antennene. Det beste vill vært å få antennene unna kabinettet. Står PC-en slik at baksiden og antennene peker mot ruteren? Hvis ikke prøv å snu litt på den.

Hvis man ikke er fornøyd med ytelsen på trådløst eller powerline, så er det kun kablet nettverk som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...