Gå til innhold

DVD spilleren lager en flott ripe :-(


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For et par dager siden begynte min dvd spiller å lage riper i cd'ene. Ripen følger cd'ene elegant rundt omtrent på midten av cd'en. I tillegg durer dvd spilleren noe voldsomt når den leser cd'er.

 

Problemet er størst når jeg setter inn brente cd'er, ved bruk av orginale blir det kun en liten ripe.

Jeg har skjekket cd-skuffen og det er ikke noe der som kan lage riper.

 

Forslag til løsning mottas med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

For et par dager siden begynte min dvd spiller å lage riper i cd'ene. Ripen følger cd'ene elegant rundt omtrent på midten av cd'en. I tillegg durer dvd spilleren noe voldsomt når den leser cd'er.

 

Problemet er størst når jeg setter inn brente cd'er, ved bruk av orginale blir det kun en liten ripe.

Jeg har skjekket cd-skuffen og det er ikke noe der som kan lage riper.

 

Forslag til løsning mottas med takk :thumbup:

må bare si aldri hatt en så god latter av en så liten ironisk kommentar... men sry jeg vet ik råd.. kan hende laser trålen leser for hardt og smelter inn.. slik hdd gjør.

 

leser mye sterkere når den sletter og formaterer.

Lenke til kommentar
Orginale DVD filmer/spill som er skadet kan du få gratis innbyttet med ny fra de som lagde til DVD'en f.eks "SF norge"

Uhm, hvor har du dette ifra? Det må jo være fryktelig dyrt å gi ny til alle som riper opp spillet/filmen sin.

Jeg har ihvertfall bare sendt inn skadet DVD og VHS og fått nye i posten, var ikke JEG som hadde ødelagt dem eller noe, men fått skade av vanlig bruk der det har skjedd ting med VHS spilleren eller DVD platen fått et rart stor felt der folien har begynnt å slippe plasten på selve platen.

Lenke til kommentar

DVD spilleren er en Toshiba SD-M1202 V1020, som har viderefulgt fra min forrige pc (Dell).

 

Jeg tok ikke notis av når problemet oppstod før jeg leste om det i en artikkel. Problemet oppstod nemmelig ved installasjon av RH9 (på min andre harddisk).

Det kan derfor muligens være et software problem.

 

Spilleren fungerer nå knirkefritt ved avspilling av orginale cd'er, samt dvd'er, men ved avspilling fra brente cd'er oppstår problemene som nevt i innledende post.

 

Jeg har forsøkt å finne WinXp kompatible drivere på Toshiba's hjemme side, samt sider som "driverguide.com", uten hell.

 

Forslag til løsning mottas, nok en gang :p , med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...