insomeseriousproblems Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Jeg har 50 kr igjen på kortet i øyeblikket, og lurte på om dnb-visa har noen grense for overtrekk? Har tidligere hatt -50 på konto etter at jeg kjøpt småting selv om konto egentlig var 0.00,-Tenkte å dra å kjøpe meg mat ut uka, men var litt usikker på dette med grense? Noen som vet?-fattig student Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Varierer med hva slags avtale du har på kortet. Veldig mange kontoer har mulighet for kontokreditt, dvs. mulighet for å sette konto i minus. Overtrekk er sjelden ideelt, det er vel i praksis er mislighold av konto..? Sånn sett er det bedre å ha kreditt på kontoen. Å overtrekke kontoen løser ikke problemet på lang sikt da. Ved neste lønnsutbetaling starter man med minus, og sannsynlighet for at dette blir et gjentakende problem er til stede. Øke inntekta? Redusere kostnadene? Lenke til kommentar
insomeseriousproblems Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 Varierer med hva slags avtale du har på kortet. Veldig mange kontoer har mulighet for kontokreditt, dvs. mulighet for å sette konto i minus. Overtrekk er sjelden ideelt, det er vel i praksis er mislighold av konto..? Sånn sett er det bedre å ha kreditt på kontoen. Å overtrekke kontoen løser ikke problemet på lang sikt da. Ved neste lønnsutbetaling starter man med minus, og sannsynlighet for at dette blir et gjentakende problem er til stede. Øke inntekta? Redusere kostnadene? Leser at det muligens er mulighet for å ta ut 100kr via minibank? Nei, dette er ikke noe som skjer meg ofte. har somsagt max fått -50 på kortet noensinne. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hvorfor spør du ikke DNB? De er vel ganske raske på å svare. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Var iallefall sånn før i mine studentdager at om man hadde 1 krone på konto så kunne man ta ut en hundrelapp - max overtrekk som var tillatt var 99 kroner. Men tror kanskje det ble slutt på det etterhvert. Nærmeste minibank gir deg svar. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Eneste gangen jeg har overtrekt ("overtrukket"??) mitt er over nyttår når kortavgiften trekkes og jeg er raka fant etter raketter og bobler. Har manglet noen få kroner ved kassa et par ganger, og da har det blitt avvist. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Trådstarter, du må betale 30% rente på overtrekk eller der omkring, eller så får du ikke være kunde i banken mer... blir livet enklere da? Å overtrekke med vilje er noe bomser gjør. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Vet ikke hvordan det er nå lenger, men "før" var det sånn at hvis man betalte med BankAxept så ble disponibel saldo sjekket der og da mot dengangen BBS (nå Nets). Så om du ikke hadde nok penger fikk du den klassiske "Ikke godkjent" på kortterminalen. Slik er det vel fortsatt de aller fleste steder. Men noen steder kunne man fortsatt betale med Visa, bl.a. i taxier selv om man ikke hadde dekning på kortet, så lenge saldoen var positiv. Reddet meg mang en gang i ungdommen når jeg hadde drukket bort alle pengene, hadde 5 kr på kortet og fikk betalt taxien hjem før beløpet ble (over)trukket noen dager senere. Men, ut fra egen livserfaring: Svelg heller stoltheten din, og spør heller noen om å låne den hundringsen.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Mye god mat i en 5kg sekk med ris, en kg med salt og den største flaska med ketchup man kan finne på en alibaba-sjappe rett etter lønning. Den holder liv i husholdningen i passe lang tid, uavhengig av tilstanden på kontoen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Trådstarter, du må betale 30% rente på overtrekk eller der omkring, eller så får du ikke være kunde i banken mer... blir livet enklere da? Å overtrekke med vilje er noe bomser gjør. 18% i banken min(iht. prisliste) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå