minimax Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Ja, du leste riktig -jeg trenger faktisk en intern 3.5" diskettstasjon Problemet er at jeg ikke finner noen butikker som selger denslags. Det nærmeste jeg kommer er eksterne USB diskettstasjoner, men jeg trenger en vanlig, intern type. Forslag? Endret 19. september 2017 av minimax Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Ebay, loppemarked, finn.no desverre er nok diskettstasjon så gammelt at de fleste har kastet dette. Hør med søppelflyllinga kanskje prøv å snakk fornuft med de da er bedre noen får glede av de. Uansett vet jeg ikke hva du trenger det til nå, er urolig trege og tar mye plass. Minnekort\minnepenn er mye bedre løsning i så fall. Du skal ha ekstremt gammel pc hvis du ikke har DVD rom eller usb. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Ebay, loppemarked, finn.no desverre er nok diskettstasjon så gammelt at de fleste har kastet dette. Hør med søppelflyllinga kanskje prøv å snakk fornuft med de da er bedre noen får glede av de. Uansett vet jeg ikke hva du trenger det til nå, er urolig trege og tar mye plass. Minnekort\minnepenn er mye bedre løsning i så fall. Du skal ha ekstremt gammel pc hvis du ikke har DVD rom eller usb. Det kan jo tenkes at TS har noen gamle disketter han trenger innholdet på Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Det kan jo tenkes at TS har noen gamle disketter han trenger innholdet på Det er jo veldig sløvt da på slutten av 2000 tallet var disketstasjon nesten dødt, de håpet på ZIP drive ble en minidisk utgave. Så det er passe sløvt å trenge å rydde opp i det nå, hvis det er dos spill eller programmer spørs vel om det er særlig verdi i dag. Godt mulig man kan laste ned gratis versjon av spillet da patentene sikkert er ute. Vertfall enkelte tittler. men større problem at de er bygt på 16 bits operativsystem som funger særlig dårlig selv i dosbox i dag hvis man ikke er nerd. kanskje verstefall høre med en skole som har kanskje gamle pcer eller biblotek kanskje. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 Her var det litt forutintatatte meninger om sløvhet og hvorfor jeg trenger en diskettstasjon i disse dager. Det er faktisk ikke til en PC i det hele tatt, men en "vintage" Atari, og der trenger jeg en fungerende diskettstasjon. Men nok om det. Spørsmålet er hvor hen man får tak i en slik. Ebay og Finn er foreslått, men så langt har jeg bare funnet noen brukt eller overpriset. Produseres diskettstasjoner i det hele tatt i dag, eller er det bare gammelt lager som selges om man kommer over noe slikt? 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Her kan det enkleste rett og slett være å kontakte et stort firma, kommunen eller noe slikt og spørre om de har noen gamle maskiner som skal hives. Tror ikke du skal ta mange telefonene før du får napp. Eventuelt lapp på nærbutikken. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hva er galt med en diskettstasjon med USB-tilkobling? Er vel ikke mange HK med IDE-tilkoblinger heller lenger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Er vanskelig å få den til å funke på en gammel Atari. Endret 19. september 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Hva er galt med en diskettstasjon med USB-tilkobling? Er vel ikke mange HK med IDE-tilkoblinger heller lenger. Den gamle Atarien har vel neppe USB-tilkobling. Edit: slått på målstreken Endret 19. september 2017 av Valotunk Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hva med å forsyne seg av gamle PCer som ligger og slenger på El-retur og liknende ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 eBay, ubrukt: http://www.ebay.com/itm/Bytecc-BT-145-1-44-MB-3-5-Inch-Floppy-Disk-Drive-Black-Bezel-/252161174058?hash=item3ab5fa2a2a:g:boMAAOSwv0tVNpLM kr 100 + 150 i frakt, er vel ikke så ille. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Hvit eller sort ? Det finnes fortsatt "nye" enheter på lager rundt omkring, men begynner å gå "litt" opp i pris... Endret 19. september 2017 av BearCat Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Er vanskelig å få den til å funke på en gammel Atari. Den gamle Atarien har vel neppe USB-tilkobling. Scrollet lett og elegant forbi posten om Atari. Endret 19. september 2017 av ilpostino Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Jeg tror jeg kan fiske deg en intern floppy diskstasjon, helt gratis. Vi har en gammel Optiplex 280 liggende på jobb som havner i søpplet. Men jeg kan ikke sende deg den før om en ukes tid. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 Jeg tror jeg kan fiske deg en intern floppy diskstasjon, helt gratis. Vi har en gammel Optiplex 280 liggende på jobb som havner i søpplet. Men jeg kan ikke sende deg den før om en ukes tid. Takk, det var veldig snilt. Vet du hva slags diskettstasjon som er inni den? Det er nemlig ikke alle typer jeg kan bruke til Atari'n. Hovedsaklig er det Sony sine MPF-920 som fungerer best, men ikke alle modeller av den heller. Komplisert... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Det er en NEC FD1231M diskettstasjon, gammel som bare det fra 2003. Men den er ikke mye brukt, hvis den er brukt i det hele tatt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Jeg har et par Sony MPF-920 fra 2004 liggende i kjellerboden, og det begynner å gå opp for meg at jeg nok aldri vil få bruk for begge to ... (for å si det mildt). Lenke til kommentar
minimax Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Etter å ha fått en fullt fungerende Sony MPF-920 fra nebrewfoz greide jeg dessverre å få skrive/lesehodet ut av posisjon (ikke spør) Visstnok kan man være heldig å få justert dette selv, men uten spesialutstyr (som også er vanskelig å få tak i) vil det gjøre at den kanskje ikke kan lese andre disketter eller skriver disketter andre diskettstasjoner ikke kan lese. Så nå er jeg ute etter enda en ny diskettstasjon (det må være en MPF-920 ettersom det er disse som fungerer smertefritt med Atarimaskiner). Er det noen som har en ny/ubetydlig brukt en som de ikke lenger trenger, eller vet om steder disse fortsatt selges? Altså, en intern 3.5" diskettstasjon. Jeg har en følelse av at det finnes lagre med tusenvis av usolgte slike et eller annet sted... Endret 27. september 2017 av minimax Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Har en ubrukt Samsung SFD 321B liggende. Tror den er kompatibel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå