deleder Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hei. Sliter med nett i et atriumhus: Her er det mye mur, samt at det er store vinduer. Ruteren står i stuen som er omgitt av murvegger og vinduer.Sliter ekstremt med Wifi. Både 5GHz og 2,4. Har prøvd tre forskjellige rutere. Prøvd å bytte kanal. I perioder fungerer det greit, mens i andre er det helt krise. Det rare er at selv om jeg sitter oppå ruteren kan jeg ha store pakketap. Har prøvd å flytte litt på den uten at dette hjelper. Ofte er det stor forskjell på stabiliteten på natt og dag. Har nå en Linksys EA6350. Har også en Zyxel fra Canal Digital. Har foreløpig ikke prøvd den fra CD da jeg har prøvd en lignende før uten hell.Er det bare vinduer og betong som ødelegger, eller kan det være andre ting? Dette er et hus fra 1962.Hvis det bare er vinduer og betong, hva kan man gjøre? Kjøpe en ruter med større antenner? Prøvde å finne en større antenne til EA6350, men ser ikke ut til at jeg får byttet dem som følger med. Så også om det var DD-wrt tilgjengelig for ruteren, men det var det ikke. Da kunne jeg ha økt sendestyrken antar jeg. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Har du vurdert MESH opplegg? Evt flere AP'er rundt om? Amplifi/Unifi AP'er er høyt å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå