TheDarkSycamore - SCM Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Her kan man diskutere om og rundt brettspill. Endret 18. mai 2018 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Jeg må innrømme at jeg elsker å lage hjemmelaget brettspill. Holder på med å utvide Monopol spillet. Endret 19. september 2017 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 22. september 2017 Forfatter Del Skrevet 22. september 2017 Hva slags prettspill elsker dere å spille? Mine er: Monopol Drageridderne (Et gammelt rolle spill) Ticket To Ride Carcassonne Scrabble Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) 7 Wonders Smallworld Descent: Journeys in the dark, Second edition Stronghold: Second edition Endret 22. september 2017 av Drogin 1 Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Settlers fra Catan, med Sjøfarer og Byer & Riddere - expansion Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Abyss Lords of Waterdeep Pandemic King of Tokyo Blood Rage (enormt bra) Dominion Listen er egentlig veldig mye lengre, men de er noen av de beste. Spiller også i brettspillklubb en gang i uken, og har jevnlige brettspillkvelder med jobb og venner. Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Går mest i Ticket to ride og Smallworld. Har endel andre brettspill men ender nesten alltid opp med et av disse to da de er utrolig enkle å lære og alle er med. Lenke til kommentar
XxAnonymousxX Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Har dere noen forslag til gode partyspill? Tenker ikke noe vors-spill, men mer spill for en gøy og sosial sammenkomst Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Personlig er jeg glad i - Pandemic - Ticket to ride: europe - Exploding Kittens (supert pausespill) - Risk (Klassiker) - Thunderstone - King of New York - Cosmic Encounter Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Går mest i Ticket to ride og Smallworld. Har endel andre brettspill men ender nesten alltid opp med et av disse to da de er utrolig enkle å lære og alle er med. Har smallworld, men blir nesten ikke spillt da de som har prøvd det med meg ikke liker det... Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Har dere noen forslag til gode partyspill? Tenker ikke noe vors-spill, men mer spill for en gøy og sosial sammenkomst Kommer an på, men du kan jo kikke på disse: Politisk ukorrekt Say anything Ryktet går Kokkelimonke, gammel versjon Fantasi Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 24. september 2017 Forfatter Del Skrevet 24. september 2017 Mange av de brettspillene som dere har nevt, har jeg aldri hørt om, hva slags berttspill er det? 7 Wonders Smallworld Descent: Journeys in the dark, Second edition Stronghold: Second edition AbyssLords of WaterdeepPandemicKing of TokyoBlood Rage (enormt bra)Dominion Exploding Kittens (supert pausespill) Thunderstone King of New York Cosmic Encounter Politisk ukorrekt (Tror jeg har hørt om, men er usikker)Say anythingRyktet gårKokkelimonke, gammel versjon Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Ingen stor brettspiller selv, men har veldig lyst til å prøve Dark Souls brettspillet med noen kompiser. Noen her som har testet det, og kan si om det er verdt den lille formuen det koster? Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Går mest i Ticket to ride og Smallworld. Har endel andre brettspill men ender nesten alltid opp med et av disse to da de er utrolig enkle å lære og alle er med. Har smallworld, men blir nesten ikke spillt da de som har prøvd det med meg ikke liker det... Ja hver sin smak. Her hjemme har det alltid vært en slager. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Har smallworld, men blir nesten ikke spillt da de som har prøvd det med meg ikke liker det... Jaja, noen liker Smallworld, andre foretrekker Ludo og vri åtter. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Har dere noen forslag til gode partyspill? Tenker ikke noe vors-spill, men mer spill for en gøy og sosial sammenkomst Citadels Love Letter Sheriff of Nottingham Lenke til kommentar
brrrm Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Robo Rally er ganske kult brettspill Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Mange av de brettspillene som dere har nevt, har jeg aldri hørt om, hva slags berttspill er det? 7 Wonders Smallworld Descent: Journeys in the dark, Second edition Stronghold: Second edition Abyss Lords of Waterdeep Pandemic King of Tokyo Blood Rage (enormt bra) Dominion Exploding Kittens (supert pausespill) Thunderstone King of New York Cosmic Encounter Politisk ukorrekt (Tror jeg har hørt om, men er usikker) Say anything Ryktet går Kokkelimonke, gammel versjon Jeg venter enda på et svar. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Blir da voldsomt å beskrive alle sammen. Mange strategispill der. Flere av de er blant de mest annerkjente og populære brettspillene blant entusiaster. Du kan jo lese om dem her f.eks: https://boardgamegeek.com/ Anbefaler også Youtube-kanalen Dice Tower om du vil se hvordan spillene funker. https://www.youtube.com/user/thedicetower Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Mange av de brettspillene som dere har nevt, har jeg aldri hørt om, hva slags berttspill er det? 7 Wonders Smallworld Descent: Journeys in the dark, Second edition Stronghold: Second edition Abyss Lords of Waterdeep Pandemic King of Tokyo Blood Rage (enormt bra) Dominion Exploding Kittens (supert pausespill) Thunderstone King of New York Cosmic Encounter Politisk ukorrekt (Tror jeg har hørt om, men er usikker) Say anything Ryktet går Kokkelimonke, gammel versjon Jeg venter enda på et svar. Det er brettspill som er litt mer moderne en klassikere som Ludo, monopol, risk o.l. Som du kanskje ikke finner i de tusen hjem, men er mye bedre enn de vanlige spillene. Selv begynte jeg å spille slike mer ‘avanserte’ spill i en alder av 33 år. Men jeg elsker dem. Begynner og like denne spillfronten bedre enn konsoll og PC gaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå