FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) En privatskole bør også få benytte standard pedagogikk. I dag må friskoler enten være religiøse eller ha en annen form for pedagogikk. Jeg tror faktisk det blir galt om mennesker fra alle "klasser" går på samme skole. Da dannes det klikker. Og med klikker kommer mobbing, med mobbing dårlig trivsel... FLAT skatt er tingen. "likhet" liker jo sosialistene! Det overrasker meg at du går inn for et sosialliberalt alternativ. Mener du virkelig at du er for flat skatt - i den grad som partiet Vesntre vil? Trodde igrunn parolen din var, "Mer skatt til de med minst fra før - og lettelser til de med mest!"... ' Skatt på aksjeutbytte, er jeg for. Og eiendomsskatt. Endret 9. desember 2003 av FreeBSD Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Tilogmed rikfolk som vaskebakke er for flat skatt. Da kveler man ikke arbeidslysten for de som tjener mye, og ingen blir urettferdig behandlet. Flat skatt som som tilsvarer skatt på utbytte (28%), hadde vært ideelt, da slipper man særodninger, og kan sikkert si opp 4000-5000 byråkrater og skatteadvokater osv. Det er god FrP politikk! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Men f.eks. min mor da, som er hjemmeværende. Hun lever av "kapitalinntekter". Skal dette skattes mer enn om hun hadde tjent penger som vaskedame eller noe? Flat skatt gjør det enklere. Jeg skal ikke skatte de "fattige" ytterlige, men slik som det er nå jobber min far gjennom diverse selskaper, tar ut utbytte, har egne selskaper som er laget for å gå i underskudd for å få fradrag, osv. Det er et JÆVLIG mas! Gjør det enklere, spar penger! Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Men f.eks. min mor da, som er hjemmeværende. Hun lever av "kapitalinntekter". Skal dette skattes mer enn om hun hadde tjent penger som vaskedame eller noe? Flat skatt gjør det enklere. Jeg skal ikke skatte de "fattige" ytterlige, men slik som det er nå jobber min far gjennom diverse selskaper, tar ut utbytte, har egne selskaper som er laget for å gå i underskudd for å få fradrag, osv. Det er et JÆVLIG mas! Gjør det enklere, spar penger! Hjemmeværende. Var det ikke nylig du som sutret over det du kalte "late mennesker" ? Dobbeltmoralen spirer igjen. Hentet fra Venstres program (2001-2005): - Innføre flat skatt med én skattesats på alle inntekter, og med et stort bunnfradrag på 100 000 kroner. - Fjerne delingsmodellen. - Redusere skatt på arbeid og øke skatt på forbruk og forurensing. - Gi avgiftsfritak for miljøvennlige og utslippsfrie biler, blant annet hydrogenbiler. - Redusere formueskatten, arveavgiften, dokumentavgiften og fordelsskatten på egen bolig. Endret 9. desember 2003 av FreeBSD Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 På de punktene er jeg enig med venstre, om de ikke fører til andre unødige avgifter. Min mor har såkalt "høyere utdanning" og lever på min far og på sin allerede oppbyggde formue. Hun er ikke lat, hun gjør en del frivillig arbeid. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Innføre flat skatt med én skattesats på alle inntekter, og med et stort bunnfradrag på100 000 kroner. Liker ikke dette med "borgerlønn" på 100 000 kr. Da er hele prinsippet med flat skatt borte. F.eks vil det ikke lønne seg å jobbe 50% i f.eks helsevesenet da. Dessuten tror jeg mange som blir 18 år og har vært vant til 1000 kr i måneden vil droppe å ta jobb og heller sitter hjemme å spille på konsoll og få 8,5 høvdinger på drekkakonto hver måned...- Redusere skatt på arbeid og øke skatt på forbruk og forurensing. Industrien er avhengig av forbruk også. Hadde alle begynt å spare hadde det godt dårlig for industrien og vi ville ha fått en ond sirkel. Målet bør være å få så mange penger som mulig i omløp uten å øke infalsjonen. Forbruk bør ikke beskattes mer enn i våre naboland. Det samme gjelder forurensing. Det er greit å være realist, men Norge kan ikke ha særregler for egen industri og tro at vi skal redde verden. Sender man 1 mrd til Murmansk og får de til å stenge 3-4 av sjappene sine der, så har vi faktisk tatt bort en forurensingskilde som forurenser mer enn hele Norge tilsammen. Gi avgiftsfritak for miljøvennlige og utslippsfrie biler, blant annet hydrogenbiler. + avgifts lette på alle biler og drivstoff til vi er på europeisk nivå.- Redusere formueskatten, arveavgiften, dokumentavgiften og fordelsskatten på egen bolig.Hvorfor ikke bare fjerne et par-tre av disse skattene. Arveavgiften må være en av de frekkeste og mest usosiale skatte man har innført. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Borgerlønn er en fin løsning. Jeg synes også Norge burde bruke mer penger på U-hjelp - til å være et land av så omfattende økonomi, burde vi hjelpe verden mer. Endret 9. desember 2003 av FreeBSD Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Borgerlønn er ikke noe lurt, men det som hadde vært lurt, og spart en del for mye arbeid, var å sette opp frikortsgrensen til 100 000. 100 000 er ikke mye penger i dag. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Borgerlønn er ikke noe lurt, men det som hadde vært lurt, og spart en del for mye arbeid, var å sette opp frikortsgrensen til 100 000. 100 000 er ikke mye penger i dag. For en ungdom, BURDE det være nok. 24.000 kr i året er etter min oppfatning mye penger i året for en ungdom. Å betale skatt av mer, er både rett og rimelig. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 For en ungdom er ikke 24 000 mye penger. Hva får du for 24 000? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Joachim: tror vi trenger å definere litt her... Med UNGDOM i denne sammenhengen er det vel mest aktuellt med mennesker som er 100% forsørget eller lignende av sine foreldre, og har en deltidsjobb f.eks, og ikke derfor har spesielle utgifter utover det ikke strengt tatt nødvendige. Hvis du kommer her og tror at staten skal betale for din nye moped, eller hva det måtte være, tar du FEIL. EDIT: Slutt å i det hele tatt late som du har peiling på normal forbruksøkonomi, du er HELT på jordet. Og nei, ingen her syntes du er kul fordi du briefer med at du har mye cash. Endret 9. desember 2003 av HalTan Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 For en ungdom er ikke 24 000 mye penger. Hva får du for 24 000? Hva skal du som 15 med noe mer i øyeblikket? Noe mer er unødvendig. Jeg mener, du har sikkert et par millioner stående i et eller annet spekulativt foretak - det endrer riktignok ikke det faktum at for de aller fleste er dette mye penger - og spesielt for en ungdom. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Det er ikke min oppfattning. Ungdom skal oppfordres til å jobbe. For å si det slik, jeg tjener 10 000 kroner hver måned. Dette må gå via et lite AS for at ikke en viss stat skal komme å spise dem.. Endret 9. desember 2003 av JoachimR Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ungdom skal oppfordres til å prioritere utdannelse Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Vi trenger avisbud. Du vet HalTan, det kommer busser med ungdom fra Østkanten hit for å gå med avisen? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det er ikke min oppfattning. Ungdom skal oppfordres til å jobbe. Og du jobber 24/7 selv da? Ser det. De fleste har ikke foreldre som "gjør jobben" for dem. Å gjøre en jobb er i dette tilfellet et interessant begrep. Noen tjener penger på et simpelt vis - men meget spekulativt. Jeg synes ikke det er riktig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Vi trenger avisbud. Du vet HalTan, det kommer busser med ungdom fra Østkanten hit for å gå med avisen? Hold kjeft din ***** ** *'**-unge. På tide at DU jobber kanskje? Og nei, å spekulere i aksjer er ikke godkjent her. Kanskje DU skal få deg skikkelig arbeide, fysisk arbeide. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Vi trenger avisbud. Du vet HalTan, det kommer busser med ungdom fra Østkanten hit for å gå med avisen? Hold kjeft din ***** ** *'**-unge. På tide at DU jobber kanskje? Og nei, å spekulere i aksjer er ikke godkjent her. Kanskje DU skal få deg skikkelig arbeide, fysisk arbeide. Enig! Du skal se du ikke gjør det døyt selv, herr Joakim - det holder ikke å sitte i villaen på Vindern å si at folk som du selv så pent karakteriserer som av "lavere rang", eller som nazistene kalte dem, "untermensch" - ikke arbeider, når du selv later til å hvile på faren dins spekulative business. Endret 9. desember 2003 av FreeBSD Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Er det spekulativt med en leilighet i Miami, leid ut til en Cubaner? Aksjeutbytte og eventuelt annen gevinst, var IKKE medregnet i mine beløp. Jeg tror ikke jeg er passer for å være avisbud. Det er liksom ikke meg.. Men det er flott at noen gjør det. OG, Aftenposten leier faktisk busser som kommer med østkantenere for å komme til Vindern og Holmenkollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå