anonanonym Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 For 5 dager siden fikk eg smelt ei tung jernstag med voldsom kraft over neglen på tommelen. Det gjer ikke så vondt, men tommelen er blå, stiv, hoven, og den e blitt litt nummen. Vanskelig å bruke. Har lytt lyst på røngten, da eg e ganske avhengig av tommelen, men det e 20 mil til nermeste røngten og legen ønsker ikke å sende meg. E det noe eg bør krangle meg til? Har ikke merket bedring i noen form, eneste e at eg føler den blir meir nummen kvær dag. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 i min erfaring så er brudd meget smertefullt ved berøring. legen vet somregel best men jeg er nok selv blitt feilbehandlet da jeg har en finger hvor det ytterste leddet har grodd fast med resten av fingeren og den er permanent låst. regner med at det kunne vært unngått med riktig behandling. ettersom det er neglen det har gått ut over har muligens leddet gått klar så det vil kanskje ikke ha noen betydning. neglen faller sikkert av men den vokser tilbake. jeg har en annen finger hvor negleroten antagelig er ødelagt og neglen har delt seg i tre negler som vokser uavhengig av hverandre. du har iallefall ingenting å tape på å insistere på en annehånds vurdering (av samme hånd =O ) men du vil kanskje angre om du er opptatt av hvordan tommelen ser ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Ja, du bør krangle deg til røntgen. Kanskje du har en dyrlege i nærheten så slipper du dra 20 mil - bare ment som et tips! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Eh, selvfølgeldig krangler du deg til at de skal ta bilde av tommelen sin, skjønner ikke at det er ett spørsmål engang, legen jobber for DEG ikke omvendt. Mener selvsagt ikke at man ikke skal høre på legen sin, men det er ofte de ikke vet helt hva de sier heller så da er det ok å si at du bestemmer eller bare rett og slett bytte lege hvis de skal være vrange og ikke ønsker å jobbe med deg. Byttet lege selv da en heks av en lege jeg hadde nektet å sende meg til an lab for å teste for intoleranse, fikk en ny søt lege som jeg fortsatt har som sendte meg dit med en gang, viste seg at jeg hadde disposisjon for å bli intolerant. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Disposisjon for å bli intolerant? Du store verden hva de klarer å finne ut!Jeg er forøvrig enig i det du skriver men ser for meg at siden det er 20 mil til røntgen så finnes det kanskje ikke så mange leger å velge mellom.Uansett ville jeg gått tilbake til legen å KREVET røntgen. Kan hende legen hadde en dårlig dag, og at kvoten for henvisninger var brukt opp. De har mye rart for seg til tider, og mange kvier seg for å henvise. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Legen har nok tenkt at den skulle bli bedre av seg selv. Men tvert imot blir den verre, og da både må og bør du dra tilbake til legen, og si at den er verre. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Hvordan er tommelen idag? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Jeg tror at legen vurderes det slik at brudd eller ikke brudd ytterst i tommel medfører samme behandling, altså ingen behandling. Bildet er dermed unødvendig. 5 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Jeg tror at legen vurderes det slik at brudd eller ikke brudd ytterst i tommel medfører samme behandling, altså ingen behandling. Bildet er dermed unødvendig. Det tror jeg også, men da må legen være klar på dette. Det er synd når pasientene blir sendt hjem igjen, og egentlig ikke helt har forstått hvorfor de er sendt hjem eller hva som skal skje videre.... Kommunikasjon leger, kommunikasjon...! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Ja, du bør krangle deg til røntgen. Kanskje du har en dyrlege i nærheten så slipper du dra 20 mil - bare ment som et tips! Tannlege er også et alternativ. De fleste tannleger bør ha røntgenfilm som er stor nok til å dekke noe så smått som ytterledd på en tommel. Hvis ikke så har de dårlig utrustning på røntgenfilmdimensjoner. Røntgenapparatet hos tannlegen står det ihvertfall ikke noe på. Oppløsningen fra en analog tannlegefilm er dessuten svært fin, det står nok ikke på oppløsning i digitalformat heller, i forhold til om du drar innom sykehuset og får f.eks. sanntidsrøntgen for å kikke på en hånd. Sykehuset har nok også gode stillbilde røntgenalternativer. Jeg så sanntidsrøntgen en gang på sykehus, og ble ikke særlig imponert, men så behøver de vel ofte ikke særlig til oppløsning for å få et ledd tilbake på plass heller da. Anonymous poster hash: d6314...72b Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Ja, du bør krangle deg til røntgen. Kanskje du har en dyrlege i nærheten så slipper du dra 20 mil - bare ment som et tips! Tannlege er også et alternativ. De fleste tannleger bør ha røntgenfilm som er stor nok til å dekke noe så smått som ytterledd på en tommel. Hvis ikke så har de dårlig utrustning på røntgenfilmdimensjoner. Røntgenapparatet hos tannlegen står det ihvertfall ikke noe på. Oppløsningen fra en analog tannlegefilm er dessuten svært fin, det står nok ikke på oppløsning i digitalformat heller, i forhold til om du drar innom sykehuset og får f.eks. sanntidsrøntgen for å kikke på en hånd. Sykehuset har nok også gode stillbilde røntgenalternativer. Jeg så sanntidsrøntgen en gang på sykehus, og ble ikke særlig imponert, men så behøver de vel ofte ikke særlig til oppløsning for å få et ledd tilbake på plass heller da. Anonymous poster hash: d6314...72b Skal tannlege vurdere bildet og videre behandlibg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det er jo ikke det det er snakk om, men få en skikk under bløtvevet og ha noe i hånden. Fastlegen kan like gjerne bedømme et slik røntgenbilde, men først må man jo få skaffet seg det. Og ja, en tannlege har en del anatomiutdannelse, så jeg ville ikke ha vært så fryktelig redd for å la tannlegen vurdere røntgenbildet heller som du spør om. Men få tatt bildet ett sted, så kan pasient heller gå tilbake til fastlege med bildet, fordi da kan det bli gjort noe med det dersom det behøves tiltak. Ellers så var jeg en av de som var svært enige med deg tidligere i denne tråden, bare for å bemerke det også. Jeg tror at legen har truffet riktig avgjørelse. Men, jeg er samtidig enig med de som foreslår å få det videre undersøkt, fordi man simpelthen ikke kan vite det. Det får bli opp til trådstarter å velge egentlig. Sannsynligheten for at dette går bra uten varige mén er svært stor. Selv ble jeg på en arbeidsplass utsatt for at et stigetrinn ga et finger ledd en sidesmell, og det var selvsagt vondt, og leddet kan fortsatt beveges veldig mye. Samtidig så bærer den gamle skaden med seg fantomsmerter nå og da den dag i dag. Sikkert en 25 år senere. Det er bare en liten plage, men det er likevel en plage. Det er sikkert heller absolutt ingenting en lege ville ha gjort med det, jeg kan kjenne en liten ekstre beinkul på det berørte fingerleddet, så kroppen har nok satt i gang den beste reparasjonsprosessen den kan få til. Far min fikk gruset opp hele midtleddet av en kampestein. Vi kjørte ham til legevakten, da han hadde store smerter. Alt de gjorde var å fatle den fingeren inn i bandasjer så den ble noe avstivet. Han fikk heller ingen smertestillende. Fingeren reparte seg selv over tid, Jeg tror ikke de foretok røntgen selv på det sykehuset av fingeren. Kan hende far sa at smertestillende ikke var nødvendig etter et par timer på legevakten, etter at kroppen hadde satt i gang egenproduksjon av endorfiner eller hva det går i. Fingeren hans er nå så stiv, at han ikke har glede av å spille gitar lengre. Så, ja det betyr litt. Han har dessuten bruk for fingrene sine i yrket sitt. Alle behandles likt, noen behandles litt verre, som vist nedenfor (hun gamle damen). En jeg arbeidet med noen måneder, fikk armen sin brukket som barn. Sykehuset gjorde en feil gipsing. Armen hans ble helt skjeiv. Han fikk sannsynligvis ikke røntgen på sykehus. I ettertid så fikk han tilbud om oppbrekking, men faren hans steppet inn og ville ikke barnet sitt så mye nytt vondt. Han går den dag i dag med en spinnskjeiv arm, men man ser det mest dersom han strekker armen helt ut. Er ganske vilt spør du meg. En gammel dame i nabolaget der jeg bodde falt og brakk hånden sin. Fastlegen hennes gjorde absolutt nesten ingenting med det. Hun var 80 år, og ikke verdt statens penger, slik oppfattet jeg det, fordi hun skulle jo dø om noen få år likevel. Snakk om en hyggelig fastlege, det er ihvertfall min fortolkning av hennes situasjon. Hun er selvsagt dø for noen år siden nå. Så den fastlegen sparte samfunnet noen tusenlapper, og jeg vet ikke hvor mye den hånden har plaget henne ut livet i etterkant. Men jeg tenker at det er muligheter for at det var en liten tilleggsbelastning for henne. Anonymous poster hash: d6314...72b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Kona mi fikk langefinger ut av ledd av en volleyball. Fastlegen feildiagnostiserte det, så hun led i 5 dager. Før en tannlege hjalp med røntgenbilde. Denne fastlegen journalførte til og med feil side av kroppen (høyre vs venstre). Jeg syntes det var en så grov glipp, tross at det dreier seg om så lite, så han fikk en oppvekker av Fylkeslegen, som vi oversendte røntgenbildet. Røntgen ble tatt ovenfra, men også i fra siden, som her var svært viktig, da det ene bildet viste luksasjonen svært mye bedre enn det andre bildet tatt ovenfra. Leger gjør tabber støtt og stadig, og det er jo ikke noe spesiellt med det, da de også er feilbarlige mennesker. Som pasient kan det være sunt ha en innstilling med sunn skepsis. Men, jeg stoler på at leger gjør mye fantastisk bra arbeid på det jevne. Står ikke på det heller. Jeg tror fremdeles som du Ribo, at dette tilfellet med brudd i tommel hos trådstarter er slik du har vurdert det, at det går over gitt litt tid, og at legen kan ha foretatt riktig diagnose. Legen har likevel ikke røntgen av hvordan det ser ut? Er det bortkastet ressursbruk? Om du går til tannlege, dyrlege eller privatlege, så kaster du heller ikke bort noe penger for samfunnet. Tverrt i mot så skaper du skatteinntekter for staten Norge Anonymous poster hash: d6314...72b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Sorry, det skulle ha stått legevaktlege, og ikke fastlege i forrige innlegg. Det var en ung legevaktlege, som ikke var våken nok til å journalføre høyre i forhold til venstre. At det hovner opp gjør det ikke særlig mye lettere for en lege å vurdere en slik luksasjon. Men at pasient forteller at hun ikke kan bevege fingeren i det hele tatt sier jo at noe kanskje kan være galt også da. Anonymous poster hash: d6314...72b Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det er jo ikke det det er snakk om, men få en skikk under bløtvevet og ha noe i hånden. Fastlegen kan like gjerne bedømme et slik røntgenbilde, men først må man jo få skaffet seg det. Og ja, en tannlege har en del anatomiutdannelse, så jeg ville ikke ha vært så fryktelig redd for å la tannlegen vurdere røntgenbildet heller som du spør om. Men få tatt bildet ett sted, så kan pasient heller gå tilbake til fastlege med bildet, fordi da kan det bli gjort noe med det dersom det behøves tiltak. Ellers så var jeg en av de som var svært enige med deg tidligere i denne tråden, bare for å bemerke det også. Jeg tror at legen har truffet riktig avgjørelse. Men, jeg er samtidig enig med de som foreslår å få det videre undersøkt, fordi man simpelthen ikke kan vite det. Det får bli opp til trådstarter å velge egentlig. Sannsynligheten for at dette går bra uten varige mén er svært stor. Selv ble jeg på en arbeidsplass utsatt for at et stigetrinn ga et finger ledd en sidesmell, og det var selvsagt vondt, og leddet kan fortsatt beveges veldig mye. Samtidig så bærer den gamle skaden med seg fantomsmerter nå og da den dag i dag. Sikkert en 25 år senere. Det er bare en liten plage, men det er likevel en plage. Det er sikkert heller absolutt ingenting en lege ville ha gjort med det, jeg kan kjenne en liten ekstre beinkul på det berørte fingerleddet, så kroppen har nok satt i gang den beste reparasjonsprosessen den kan få til. Far min fikk gruset opp hele midtleddet av en kampestein. Vi kjørte ham til legevakten, da han hadde store smerter. Alt de gjorde var å fatle den fingeren inn i bandasjer så den ble noe avstivet. Han fikk heller ingen smertestillende. Fingeren reparte seg selv over tid, Jeg tror ikke de foretok røntgen selv på det sykehuset av fingeren. Kan hende far sa at smertestillende ikke var nødvendig etter et par timer på legevakten, etter at kroppen hadde satt i gang egenproduksjon av endorfiner eller hva det går i. Fingeren hans er nå så stiv, at han ikke har glede av å spille gitar lengre. Så, ja det betyr litt. Han har dessuten bruk for fingrene sine i yrket sitt. Alle behandles likt, noen behandles litt verre, som vist nedenfor (hun gamle damen). En jeg arbeidet med noen måneder, fikk armen sin brukket som barn. Sykehuset gjorde en feil gipsing. Armen hans ble helt skjeiv. Han fikk sannsynligvis ikke røntgen på sykehus. I ettertid så fikk han tilbud om oppbrekking, men faren hans steppet inn og ville ikke barnet sitt så mye nytt vondt. Han går den dag i dag med en spinnskjeiv arm, men man ser det mest dersom han strekker armen helt ut. Er ganske vilt spør du meg. En gammel dame i nabolaget der jeg bodde falt og brakk hånden sin. Fastlegen hennes gjorde absolutt nesten ingenting med det. Hun var 80 år, og ikke verdt statens penger, slik oppfattet jeg det, fordi hun skulle jo dø om noen få år likevel. Snakk om en hyggelig fastlege, det er ihvertfall min fortolkning av hennes situasjon. Hun er selvsagt dø for noen år siden nå. Så den fastlegen sparte samfunnet noen tusenlapper, og jeg vet ikke hvor mye den hånden har plaget henne ut livet i etterkant. Men jeg tenker at det er muligheter for at det var en liten tilleggsbelastning for henne. Anonymous poster hash: d6314...72b Flott langt innlegg. Beklager at jeg går litt brått på. - Røntgen egner seg ikke til bøltvev. - Legen vurdere røntgen som unødvendig, tror ikke han kommer til å bli øverlykkelig om man kom drassende med en bilde fra tannlege - Hvilken behandling tror du tannlege ville ha rådet, gipsing - Som sagt, det ville ikke vært noe på bildet som ville utløst tiltak (brudd eller ei) - Skade i bløtvev (finger) evalueres er ikke kritisk med mindre at operasjon er nødvendig. - Vurdering av operasjon vil nok krevet et betydelig større traume enn her (f.eks type kuttskader med fare for sener/nerver) Jeg er av den oppfatningen at pasienter ikke skal velge behandling eller undersøkelser selv. Jeg støtter de som har plager som krever utredning og dermed bruker en andre leges vurdering. Men her virker det som legen gjorde rett ved ikke å rekvirere en unødvendig kostbar undersøkelse som andre bruk for. - Sykehus benytter røntgen FØR og ETTER gipsing (dette var nok ikke vanlig før i tiden da røntgen var to dagsreiser unna) - Kompliserte brudd blir vanligvis behandlet kirurgisk - Jeg har liten tro på at behandlingen av den gamle damen var basert på hvor mye penger det skulle påkostes. > Om legen ingenting gjorde hvordan vet dere at det var brudd > Om det var brudd, hvorfor tror du at hun ikke ble gipset av økonomiske årsaker > Det er noe som skurrer med denne historien, min erfaring med helsevesenet er at det gjøres behandlingsstopp før pasienten er døende. Og da i samråd med pårørende. 80år er ikke så forferdig gammelt, men det kan være at en operasjon ville vært frarådende om det var høy risiko med helsa. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Kona mi fikk langefinger ut av ledd av en volleyball. Fastlegen feildiagnostiserte det, så hun led i 5 dager. Før en tannlege hjalp med røntgenbilde. Denne fastlegen journalførte til og med feil side av kroppen (høyre vs venstre). Jeg syntes det var en så grov glipp, tross at det dreier seg om så lite, så han fikk en oppvekker av Fylkeslegen, som vi oversendte røntgenbildet. Røntgen ble tatt ovenfra, men også i fra siden, som her var svært viktig, da det ene bildet viste luksasjonen svært mye bedre enn det andre bildet tatt ovenfra. Leger gjør tabber støtt og stadig, og det er jo ikke noe spesiellt med det, da de også er feilbarlige mennesker. Som pasient kan det være sunt ha en innstilling med sunn skepsis. Men, jeg stoler på at leger gjør mye fantastisk bra arbeid på det jevne. Står ikke på det heller. Jeg tror fremdeles som du Ribo, at dette tilfellet med brudd i tommel hos trådstarter er slik du har vurdert det, at det går over gitt litt tid, og at legen kan ha foretatt riktig diagnose. Legen har likevel ikke røntgen av hvordan det ser ut? Er det bortkastet ressursbruk? Om du går til tannlege, dyrlege eller privatlege, så kaster du heller ikke bort noe penger for samfunnet. Tverrt i mot så skaper du skatteinntekter for staten Norge Anonymous poster hash: d6314...72b Det høres ut som en forferdelig tabbe. Det skal ikke være nødvendig med røntgen for å avgjøre om en finger er ute av ledd eller ikke. Dog taes det bilde på mistanke og finger settes på plass med rå vold. Dette har jeg gått i gjennom selv og det har også gitt samme behandling tilbake. Da i forbindelse med en basketkamp der ballen traff en på laget rett i middelfingeren. Det var opplagt hva som hadde skjedd, vondt som fan og fingeren peika rett til himmels. Jeg tilbydde meg å sette den på plass og fra det skjedde til den var på plass tok det ca 30 sek. Personlig mente jeg har han burde få tatt et bilde av fingeren for å bekrefte at den satt rett (røntgen var 200meter unna). Men som han sa, den er fin nå, den sitter opplagt på rett plass så et bilde er unødvendig. Så spilte han kampen ferdig (den idioten). Det er vel i overkant av 10 år siden. Tilbake til TS. En skade og mistanke om brudd i ytterste ledd av tommel vil uansett ikke gipses. Det eneste tiltaket som vil gjøres er å holde tommelen i ro. Jeg mener det er sløsing av resurser. Her er det 20 mil til nærmeste røntgen. Så 40 mil i taxi med et bilde der de sier enten "brudd, så synd dra hjem og hold tommelen i ro" eller "ikke brudd, så flott fra hjem og hold tommel i ro" er sløsing av resurser Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det er jo ikke det det er snakk om, men få en skikk under bløtvevet og ha noe i hånden. Fastlegen kan like gjerne bedømme et slik røntgenbilde, men først må man jo få skaffet seg det. Anonymous poster hash: d6314...72b Flott langt innlegg. Beklager at jeg går litt brått på. - Røntgen egner seg ikke til bøltvev. - Legen vurdere røntgen som unødvendig, tror ikke han kommer til å bli øverlykkelig om man kom drassende med en bilde fra tannlege - Hvilken behandling tror du tannlege ville ha rådet, gipsing - Som sagt, det ville ikke vært noe på bildet som ville utløst tiltak (brudd eller ei) - Skade i bløtvev (finger) evalueres er ikke kritisk med mindre at operasjon er nødvendig. - Vurdering av operasjon vil nok krevet et betydelig større traume enn her (f.eks type kuttskader med fare for sener/nerver) Jeg er av den oppfatningen at pasienter ikke skal velge behandling eller undersøkelser selv. Jeg støtter de som har plager som krever utredning og dermed bruker en andre leges vurdering. Men her virker det som legen gjorde rett ved ikke å rekvirere en unødvendig kostbar undersøkelse som andre bruk for. - Sykehus benytter røntgen FØR og ETTER gipsing (dette var nok ikke vanlig før i tiden da røntgen var to dagsreiser unna) - Kompliserte brudd blir vanligvis behandlet kirurgisk - Jeg har liten tro på at behandlingen av den gamle damen var basert på hvor mye penger det skulle påkostes. > Om legen ingenting gjorde hvordan vet dere at det var brudd > Om det var brudd, hvorfor tror du at hun ikke ble gipset av økonomiske årsaker > Det er noe som skurrer med denne historien, min erfaring med helsevesenet er at det gjøres behandlingsstopp før pasienten er døende. Og da i samråd med pårørende. 80år er ikke så forferdig gammelt, men det kan være at en operasjon ville vært frarådende om det var høy risiko med helsa. Om den gamle damen, helt klart alt for lite informasjon der å lene seg til. Men når hånden er skikkelig hoven, så kan brudd være en årsak. Det behøver selvsagt ikke å være det. Men hun kom bort og viste hånden til meg, mens hun ventet på taxi. Den var som en ballong, lettere overdrevet her nå. Jeg skrev å få en kikk under bløtvevet, da mente jeg på skjelettet. Men igjen så tror jeg at du har mange gode poeng. Poenget var for å bli helt helt sikker. Dersom det var noe å gjøre med ytterleddet, så ville det kanskje være i glideflaten mot det neste ledd, dersom den var skadet? Tidlig tråden nevnes noen som har fått en ødelagt negl. Det er jo ikke noe som behøver å være særlig akutt da, men som kan tas i etterkant, når en får bedre oversikt, hevelse er borte, grodd og sånn. Helsevesenet vil ofte strekke seg et stykke, men ekstremiteter er dessverre fortsatt ikke like mye verdt som viktigere ting som å bevare liv. Det kan godt hende at en kirurg foretar mindre egnede beslutninger. F.eks. så har man en horribel sak gående i staten Norge hvor kirurger hadde gjort sitt ytterste for å hjelpe med håndleddskirurgi, men hvor en overordnet ansatt med sparekniven synes det koster for mye, så da skyldes det plutselig på at den gamle praksisen med å redde håndleddsbevegeligheten hos pasient, ikke lengre er å anse som godkjent behandling, så avstiving av håndledd blir så valget som pasienten kan få velge å få utført. Hvordan det endte med den saken, altså om det fortsatt er avstiving som velges nå i dag, det vet jeg ikke. Det var noe jeg tilfeldigvis leste om i en lokalavis en gang. Egentlig en horribel bedømmelse. Da håndledd er svært viktig for en persons videre livsførsel. Jeg har en kompis som må ta cellegift. Og han fikk avslag på en biologisk medisin som skulle hjelpe å få den auto-immune sykdommen under kontroll. Det koster visst kr 250.000 omtrentlig å gi et års pleie med biologisk medisin. Med cellegiften så opplevde han nylig sykehusinnleggelse fordi immunsystemet var så veldig lavt. Måtte så av cellegift, og plutselig brøt det ut voldsom psoriasis igjen. For så å gå på cellegift igjen. Han måtte også få intravenøs valium for å få fred for muskelkramper, muskelrykninger tror jeg han fortalte. Selv om han lider mye så kan det godt hende at overlegen i hans tilfelle har gjort et samfunnsmessig riktig økonomisk valg. Jeg synes faktisk der er riktig ille med den håndleddsavstivelsessaken som garantert eliminerer en del jobbmuligheter for mange folk. Han kompisen min er nok snarere garantert uføretrygd, som jo heller ikke er en særlig hyggelig utvikling. Men han er ikke ferdig utredet, er mange runder. Det har blitt tatt røntgen av hans revmatismeutvikling, og han kan forvente å bli sett på igjen om noen nye måneder. Kan hende biologisk medisin ikke er utelukket i endeløpet hans, dersom cellegiften ikke virker godt nok. Fordi noen få får faktisk innvilget biologisk medisin. Om en 10 år, så er kanskje det kostbare patentet på noen biologiske medisiner utløpt, slik at alle kan få prøvd det? Det har ikke vært snakk om håndleddsavstiving for han, bare for å få presisert at det er to forskjellige forhold. Anonymous poster hash: d6314...72b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå