allak Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Det snakkes mye om at nyere optikk, feks Sigma art klarer å unytte de høyoppløselige sensorene. Når jeg nå skal kjøpe normalzoom til Nikon et D810 eventuelt D850, vil det være store forskjeller på den gamle uten VR og den med? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Den nye har kant til kant skarphet, den gamle mangler skarphet i hjørnene til tross for større skarphet i midten Lenke til kommentar
allak Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 OK, det viktigste for meg er nok skarphet nærmere midten, så da bør vel den gamle duge, er jo lett å få tak i de brukt? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Det er også praktisk med VR; som den nye har. Men den nye er STOR og tung (82mm filter er en klar indikasjon). Endret 19. september 2017 av TGB Lenke til kommentar
allak Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 Har du selv den nye med vr? Hvordan er du fornøyd med denne i forhold til den gamle? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Har du selv den nye med vr? Hvordan er du fornøyd med denne i forhold til den gamle? Jeg har både den nye og den gamle; til forskjellige bruk; men for D800/D810/D850 ville jeg nok gått for den nye. Når det begynner å bli såpass høy oppløsning er det faktisk nyttig med bildestabilisator (du må regne med dobbelt så rask lukkertid som vanlig, ellers blir det uskarpe bilder veldig fort uten VR). Endret 20. september 2017 av TGB Lenke til kommentar
allak Skrevet 20. september 2017 Forfatter Del Skrevet 20. september 2017 Takk for gode råd, og at du deler av din erfaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå