Gå til innhold

Dummet meg ut med UNICEF verving. Må jeg betale?

Anbefalte innlegg

Jeg ble stoppet av en representant for UNICEF for noen uker siden og han viste meg bilder av sultende barn og jeg ble veldig lei meg og signerte opp som fadder, der jeg oppga kontonummer og annen informasjon. Jeg angret veldig etterpå fordi jeg er student og egentlig ikke har råd til dette! Og i dag kom det giro i posten med betalingsfrist og greier  :hm: Er jeg pliktet til å betale denne giroen?

Anonymous poster hash: c5a92...eab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du må betale denne. Men jeg regner med at du kan melde deg av.

Er du sikker? Kan man binde seg til donasjon? Grunnen til at man skriver under på et skjema ved slike møter er jo som oftest å sette opp avtalegiro. Jeg kan ikke tro han har forpliktet seg juridisk til å donere?

Lenke til kommentar

Det er frivillig å kjøpe ting også, det betyr ikke at man kan gi det tilbake når man har kjøpt det.

Ja, du må betale denne. Men jeg regner med at du kan melde deg av.

Er du sikker? Kan man binde seg til donasjon? Grunnen til at man skriver under på et skjema ved slike møter er jo som oftest å sette opp avtalegiro. Jeg kan ikke tro han har forpliktet seg juridisk til å donere?

Man kan binde seg til det meste. Selvsagt er det mulig å forplikte seg til å donere.

Som sagt under mitt innlegg: Her kommer nok angrerett for avtaler inngått utenfor fast utsalggsted inn i bildet - men da må du gjøre den gjeldende innen 14 dager (hvis du har fått angrerettsskjema), eller så raskt som mulig ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Det var ikke med Unicef, men jeg var i samme situasjon med en annen organisasjon. Også i min faktura sto det betalingsfrist. Jeg forklarte situasjonen på mail, og slapp å betale. Så det så.

Lenke til kommentar

Det gjorde jeg, husker ikke hva detvar men betalte ikke. Fikk purring så inkasso varsel, ringte dem å lurte på hva de holder på med.

Du hadde latt deg verve, men når du får regningen, så ringer du dem og spør dem hva de holder på med? Eller fikk du en regning ut av det blå?

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Så bra du tok kontakt. Mye som ordner seg bare man kommuniserer. Sikkert veldig lurt å ta kontakt med inkassofolket. Skulle lignende skje i fremtiden er det sikkert best å  kontakt med hjelpeorganisasjonen før det går så langt som til inkasso.

Lenke til kommentar

Har blitt lurt et par ganger selv. Jeg er veldig lett å overtale når jeg er stressa desverre. Men jeg har aldri betalt. Sier alltid at jeg skal tenke på det og får en fin giro i posten. Som jeg ikke betaler. (Jeg har bare en gang oppgitt kontonummer men da blokket jeg det før det ble utbetaling (autotrekk)). Så bare drit i det TS. Bare ring de når de hadde åpnibgstider og si at du var drita eller noe.

Lenke til kommentar

Så bra du tok kontakt. Mye som ordner seg bare man kommuniserer. Sikkert veldig lurt å ta kontakt med inkassofolket. Skulle lignende skje i fremtiden er det sikkert best å  kontakt med hjelpeorganisasjonen før det går så langt som til inkasso.

Nope, beste er å si ryk og reis til dem, hehe.

Var ung da de fikk meg på kroken, er ikke det lenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...