AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Jeg ble stoppet av en representant for UNICEF for noen uker siden og han viste meg bilder av sultende barn og jeg ble veldig lei meg og signerte opp som fadder, der jeg oppga kontonummer og annen informasjon. Jeg angret veldig etterpå fordi jeg er student og egentlig ikke har råd til dette! Og i dag kom det giro i posten med betalingsfrist og greier Er jeg pliktet til å betale denne giroen? Anonymous poster hash: c5a92...eab Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 (endret) haha herregud. Kontakt unicef. Endret 18. september 2017 av Sampson 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Ja men det har jeg allerede gjort, de har ikke åpent nå Anonymous poster hash: c5a92...eab Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ja, du må betale denne. Men jeg regner med at du kan melde deg av. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Vil ikke dette komme under angrerett ettersom det er oppsøkende salg? Fikk du med et angrerettskjema? 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ja, du må betale denne. Men jeg regner med at du kan melde deg av. Hvorfor må han det. Jeg hadde ikke gjort det. Er da ikke strøm rekningen han fikk. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Her er giroen med pers.info. blanket ut. Det står betalingsfrist. Anonymous poster hash: c5a92...eab 1 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Dette tror jeg løser seg veldig greit om du kontakter de. Donasjoner er avhengig av goodwill, og jeg kan ikke se for meg at de vil sette hardt mot hardt i en slik sak (om de i det hele tatt har muligheten til det) Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Ja, du må betale denne. Men jeg regner med at du kan melde deg av. Er du sikker? Kan man binde seg til donasjon? Grunnen til at man skriver under på et skjema ved slike møter er jo som oftest å sette opp avtalegiro. Jeg kan ikke tro han har forpliktet seg juridisk til å donere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Tviler på de kan kreve noe som helst da det er frivillig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Det er frivillig å kjøpe ting også, det betyr ikke at man kan gi det tilbake når man har kjøpt det. Ja, du må betale denne. Men jeg regner med at du kan melde deg av.Er du sikker? Kan man binde seg til donasjon? Grunnen til at man skriver under på et skjema ved slike møter er jo som oftest å sette opp avtalegiro. Jeg kan ikke tro han har forpliktet seg juridisk til å donere? Man kan binde seg til det meste. Selvsagt er det mulig å forplikte seg til å donere. Som sagt under mitt innlegg: Her kommer nok angrerett for avtaler inngått utenfor fast utsalggsted inn i bildet - men da må du gjøre den gjeldende innen 14 dager (hvis du har fått angrerettsskjema), eller så raskt som mulig ellers. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Det var ikke med Unicef, men jeg var i samme situasjon med en annen organisasjon. Også i min faktura sto det betalingsfrist. Jeg forklarte situasjonen på mail, og slapp å betale. Så det så. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Men at de sa at du slapp å betale er noe helt annet enn om du bare hadde gitt beng i å betale. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) Det gjorde jeg, husker ikke hva det var men betalte ikke. Fikk purring så inkasso varsel, ringte (inkasso) dem å lurte på hva de holder på med. Hørte ikke mere. Er da ikke strøm rekningen dette handler om, betaler du ikke den vet alle hva som skjer. Endret 22. september 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) Det gjorde jeg, husker ikke hva detvar men betalte ikke. Fikk purring så inkasso varsel, ringte dem å lurte på hva de holder på med. Du hadde latt deg verve, men når du får regningen, så ringer du dem og spør dem hva de holder på med? Eller fikk du en regning ut av det blå? Endret 22. september 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Neida fikk ikke rekning ut av det blå, det håper jeg ingen for. Ringte inkasso, ikke de som fikk meg på kroken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Så bra du tok kontakt. Mye som ordner seg bare man kommuniserer. Sikkert veldig lurt å ta kontakt med inkassofolket. Skulle lignende skje i fremtiden er det sikkert best å kontakt med hjelpeorganisasjonen før det går så langt som til inkasso. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Har blitt lurt et par ganger selv. Jeg er veldig lett å overtale når jeg er stressa desverre. Men jeg har aldri betalt. Sier alltid at jeg skal tenke på det og får en fin giro i posten. Som jeg ikke betaler. (Jeg har bare en gang oppgitt kontonummer men da blokket jeg det før det ble utbetaling (autotrekk)). Så bare drit i det TS. Bare ring de når de hadde åpnibgstider og si at du var drita eller noe. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 "Nei takk" er det beste svaret når de vil snakke med deg på gaten Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Så bra du tok kontakt. Mye som ordner seg bare man kommuniserer. Sikkert veldig lurt å ta kontakt med inkassofolket. Skulle lignende skje i fremtiden er det sikkert best å kontakt med hjelpeorganisasjonen før det går så langt som til inkasso. Nope, beste er å si ryk og reis til dem, hehe. Var ung da de fikk meg på kroken, er ikke det lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå