Gå til innhold

Hvorfor koster det mer å kjøre drosje enn å fly i et helikopter samme distanse?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg satt og undersøkte hvor mye det koster å bli flydd i helikoptertaxi dit man skal, men koster dritmye hvis man skal fly noen timer, men når jeg sjekket taxi prisen så kostet det mer for en person enn helikopter, men man kan få fire personer inn i taxi med hjul på da... og det koster ikke mer for fire enn for en person. Så er man to eller fler er det billigst med taxi på vei, men jeg lurer på, er Uber ulovlig og hvor mye måtte man betalt for uber tur 400 kilometer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Jeg sjekket tog ca. 1/3 av veien men da koster det fortsatt 8800 for drosje resten av veien :p

De får komme med selvkjørende biler som man kan chartre...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Buss.

Buss er verste transportmiddel. Man må bruke de setebeltene som tydeligvis er kjøpt på anbud, hvis du har på deg setebelte på buss og puster ut så strammer beltet til så du ikke kan puste inn igjen. Jeg haaaater buss.

Lenke til kommentar

Buss.

Buss er verste transportmiddel. Man må bruke de setebeltene som tydeligvis er kjøpt på anbud, hvis du har på deg setebelte på buss og puster ut så strammer beltet til så du ikke kan puste inn igjen. Jeg haaaater buss.

Jeg trodde vi snakket pris. Buss er mye rimeligere enn taxi på lange distanser. Det er dog stor forskjell på komforten fra buss til buss, typisk fra bybusser og langruter. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

men man kan få fire personer inn i taxi med hjul på da... og det koster ikke mer for fire enn for en person.

Helikopter kan også ta 3-5 passasjerer, til samme pris som én person

Nei, man betaler like mye for passasjer 2 og så videre med helikopter. Jeg har sjekket.

Lenke til kommentar

men man kan få fire personer inn i taxi med hjul på da... og det koster ikke mer for fire enn for en person.

Helikopter kan også ta 3-5 passasjerer, til samme pris som én person

Nei, man betaler like mye for passasjer 2 og så videre med helikopter. Jeg har sjekket.

Det kommer vel an på selskapet. Vi betalte fastpris for en sightseeingtur. Det kostet det samme om det var en, to eller tre passasjerer i helikopteret. Ergo ble det billigere pr. person siden vi var tre. Husker ikke hvem vi fløy med...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg satt og undersøkte hvor mye det koster å bli flydd i helikoptertaxi dit man skal, men koster dritmye hvis man skal fly noen timer, men når jeg sjekket taxi prisen så kostet det mer for en person enn helikopter, men man kan få fire personer inn i taxi med hjul på da... og det koster ikke mer for fire enn for en person. Så er man to eller fler er det billigst med taxi på vei, men jeg lurer på, er Uber ulovlig og hvor mye måtte man betalt for uber tur 400 kilometer?

Taxibransjen er et kartell, det er årsaken til at det er like dyrt som helikoptertaxi. Den mest effektive form for taxi, er at du betaler en person som skal samme vei. Da hadde det kostet ca 1000 kroner.

Om du måtte betale noen som kjører fram og tilbake, så hadde det vært plenty som hadde kjørt for 3000 kroner, noe som blir over 1000 etter skatt og utgifter. Når du betaler 8800 kroner så betaler du også for tiden han står stille og venter på kunder.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ja, lite vits i å måtte avtale med grunneier og evt. kommunen før man kan lande... :p bedre med fly på kryss og tvers av Norge for å komme til nærmeste flyplass og så ta taxi (bil) helt frem.

EHHH hehehehhehehehhe... nei.... når jeg så på den kryss-og-tvers reisen på widerøe koster det like mye som en taxibil hver vei for to personer, så da kan man like godt bruke taxi. Tar like lang tid også.  :realmad:

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...