Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

NGT eller whatever.

TV2 Hjelper Deg har null troverdighet. Tett etter i den dalende troverdigheten følger NRK's FBI. Selv liker jeg å tro at FBI kanskje er hakket bedre, men etter sist KIWI vinkling må jeg ærligtalt si meg overrasket at de lå så innmari tett inntil TV2 Hjelper Deg.

 

NGT er ikke uten feil, og de av dere som beskriver probleme deres her vil sannsynligvis ha innvirkning hvis noen fra NGT tar seg tid til å lese igjennom. Dere tar opp relevante problemer, som f.eks linje drop-out osv. Det skal sies at mange ringer support for helt idiotiske grunner, det går tregt pga alle p0rno sidene som har 1000vis av spyware ting, feil konfigurert software greier, bare for at folk ikke klarer å gå på nettet å finne svarene sine under "Hjelp".

 

Hadde kundeservice'n blitt så overbelastet hvis det bare var "reele" problem som ble tatt opp, f.eks teknisk svikt som NGT selv hadde feil i?

 

Det skal sies at en seriøs aktør må ta de "idiotiske" tingene til rette, ettersom ikke alle har brukt PC og langt ifra skjønner hva den gjør. De kjøper noe som er "Bredbånds" sertifisert/godkjent på Elkjøp/Lefdal/Expert. Hvis det ikke fungerer da! Det er jo godkjent for bredbånd! Ringer vi selger eller xDSL support? Seff'ers til xDSL support, for maskina mi er KLARTGJORT! GODKJENT!

 

Jeg jobber ikke innen xDSL support, heller ingen xDSL firma. Men har jobbet med support og kan kan begynne å innbille meg hvor mange faktiske "seriøse" henvendelser den support gjengen hos NGT og alle andre bredbåndsleverandører mottar. Akkurat som hver eneste en på support prøver å gni fortvilelsen ut av øynene og bare se etter svar nede i kaffe koppen sin, "Why me?".

 

Så, dessverre, er det en vane sak at folk i Norge ikke gidder å lese manualer. Ikke at det er så viktig for de av dere som allerede har teknisk innsikt, men det går ut over dere når dere for engangsskyld må ringe support.

"Du er 103 i køen og minst 80% av dem forann deg kaster bort vårs (din og deres) tid. Vennligst vent".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, det er helt sant det du sier.

 

Har jobbet på support for en ISP og vet hva det vil si.

 

Veldig mange som ringer til sin ISP fordi de ikke har support noe annet sted og spør om alt mulig som ikke har med ISP'en å gjøre, man må være hyggelig og prøve å forklare at det har man ikke noe med å gjøre, det tar ofte tid.

 

Som du sier så hadde responstiden vært under 10sekunder hvis alle lot være å ringe for problemer man ikke burde.

 

Men det gjelder alle, ikke bare NGT.

 

(Jeg slutta på support, makta ikke den jobben)

Lenke til kommentar

NGT kundeservice har alltid vært elendig. I dag fikk jeg bekreftet at ingenting er endret. For 9 dager siden sendte jeg dem en e-post om problemer jeg hadde med surfing. (Ligger en tråd om det her, problemet er løst nå) I dag fikk jeg dette til svar:

Hei **********                                        Kundenr: ****

 

Vi har logget oss inn på ruteren din i dag, og har ikke problemer med å nå www.ebay.com fra ruteren din, men forstår det slik at du når forsiden, men har problemer med visse funksjoner?  Har du problemer med å komme inn på også andre https sider?  Kan i så fall være et nettbrowser relatert problem.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS

 

Noen som kan gjette hva e-post adressen var ? Sånn i tilfelle jeg ikke hadde løst problemet selv hadde de en svaradresse som var: "NextGenTel AS - Kundeservice - uten svar [[email protected]]" :roll:

 

Det kaller jeg oppfølging det :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hører jo om andre som har lang ventetid også, men nok om det.

Kundeservice og responstid har forbedret seg veldig den siste tiden, for å prøve å trekke fram noe positivt.

 

Syns det blir litt for teit å si at hele kundeservice er inkompetent.

Jeg har vært i kontak med de flere ganger og de er kompetente.

Men det er ofte sånn det blir, fordi broren din har hatt problemer så er hele bedriften ubruklig, er bare barnslig og usaklig å si sånt.

Hvem som er barnslig og usaklig her begynner jeg å skjønne, men her er det ikke bare snakk om problemene broren min har med NGT. Jeg og flere kamerater har hatt NGT i et par år og jeg har hatt mer enn min dose kontakt med kundeservice der så jeg kan fint uttale meg om at de fleste der er inkompetente ja. Nesten uansett hva du spør om så sitter de og blar i sånne "hva er feilen hvis sånn eller sånn skjer" bruksanvisninger som de lærte å bruke på et 2-dagers kurs. Det kaller jeg inkompetanse. Da er det ikke rart at telefonkøen blir lang heller. Jeg var faktisk i kontakt med en der som visste hva han snakket om en gang, så lykke til med å prøve å få tak i han. :thumbs:

Lenke til kommentar
Hører jo om andre som har lang ventetid også, men nok om det.

Kundeservice og responstid har forbedret seg veldig den siste tiden, for å prøve å trekke fram noe positivt.

 

Syns det blir litt for teit å si at hele kundeservice er inkompetent.

Jeg har vært i kontak med de flere ganger og de er kompetente.

Men det er ofte sånn det blir, fordi broren din har hatt problemer så er hele bedriften ubruklig, er bare barnslig og usaklig å si sånt.

Hvem som er barnslig og usaklig her begynner jeg å skjønne, men her er det ikke bare snakk om problemene broren min har med NGT. Jeg og flere kamerater har hatt NGT i et par år og jeg har hatt mer enn min dose kontakt med kundeservice der så jeg kan fint uttale meg om at de fleste der er inkompetente ja. Nesten uansett hva du spør om så sitter de og blar i sånne "hva er feilen hvis sånn eller sånn skjer" bruksanvisninger som de lærte å bruke på et 2-dagers kurs. Det kaller jeg inkompetanse. Da er det ikke rart at telefonkøen blir lang heller. Jeg var faktisk i kontakt med en der som visste hva han snakket om en gang, så lykke til med å prøve å få tak i han. :thumbs:

Jaha, og hvorfor trengte du å kontakte dem da ? Jeg har aldri behøvd å kontakte kundeservice for noe teknisk noen gang, og jeg har hatt NGT på 3 forskjellige steder. Er vel ikke heller du som er inkompetent da ?

 

Er det problemer så skyldes det som regel linja (fra DSLamen) di eller routern din. Og routern din kan dem fjern administrere..

Lenke til kommentar
NGT kundeservice har alltid vært elendig. I dag fikk jeg bekreftet at ingenting er endret. For 9 dager siden sendte jeg dem en e-post om problemer jeg hadde med surfing. (Ligger en tråd om det her, problemet er løst nå) I dag fikk jeg dette til svar:
Hei **********                                        Kundenr: ****

 

Vi har logget oss inn på ruteren din i dag, og har ikke problemer med å nå www.ebay.com fra ruteren din, men forstår det slik at du når forsiden, men har problemer med visse funksjoner?  Har du problemer med å komme inn på også andre https sider?  Kan i så fall være et nettbrowser relatert problem.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS

 

Noen som kan gjette hva e-post adressen var ? Sånn i tilfelle jeg ikke hadde løst problemet selv hadde de en svaradresse som var: "NextGenTel AS - Kundeservice - uten svar [[email protected]]" :roll:

 

Det kaller jeg oppfølging det :thumbdown:

Sier seg jo selv at problemet ligger hos deg. Når de klarer å nå adressen fra routeren din. Ikke rart dem ikke gidder å kaste bort mere tid på deg da.

 

Du kunne jo lett ha lokalisert hvor problemet lå med simpel feilsøking som f.eks å prøve med en annen maskin på samme router.

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
Nesten uansett hva du spør om så sitter de og blar i sånne "hva er feilen hvis sånn eller sånn skjer" bruksanvisninger som de lærte å bruke på et 2-dagers kurs. Det kaller jeg inkompetanse. Da er det ikke rart at telefonkøen blir lang heller.

 

Nei, det er det ikke. Det er nemlig slik at de fleste som ringer enten aldri burde ringt til å begynne med, eller de har veldig enkle løsninger på problemene, og dette er grunnen til at de bruker en metode der de går gjennom lister med vanlige problemer/løsninger.

 

Dette er ikke inkompetanse, det er å organisere informasjon og bruke ferdige svar som funker for de fleste. Du har tydeligvis aldri jobbet i support. Der må man nemlig anta at kunden ikke er så rå på dette.

 

Jeg synes det er barnslig(!) av deg å slenge dritt om kundeservice når du tydeligvis ikke aner hvordan det er å jobbe med dette.

Lenke til kommentar

Jaja.. da jeg skulle ha NGT utsatte de og utsatte de bare datoen på leveringen. Så jeg gikk lei og bestillte Telenor i stedet. Funker fett. Har måttet ringe til kundeservice 1 gang, og da uten noe ventetid og med et raskt svar. Nei, Telenor er tingen! :D

Lenke til kommentar

En ting skal jeg i hvertfall være enig med deg i hkm... Telenor er ikke noe reellt alternativ til NGT for personer som bruker linja til lett mer enn gjennomsnittlig surfing.

 

Men når du kaller mozz barnslig synes jeg ikke det blir riktig. Det må være lov å kritisere på bakgrunn av egne og venners erfaringer uten å være barnslig. Dessuten er det vel viktigere og mer intressant for oss kunder å høre kunders synspunkter og erfaringer framfor supportavdelingens?

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke kundeservicen har aldri ringt.

 

Er jo sprengt for det er fullt av newb som ringer og spør om alt og ingenting disse kunne heller lest på kundeservicen på ngt.no sine sider

det gjorde vertfall jeg og fiksa problemet selv. :thumbup:

 

Anbefaller, og lære dere og lese grundig..

Lenke til kommentar
Sier seg jo selv at problemet ligger hos deg. Når de klarer å nå adressen fra routeren din. Ikke rart dem ikke gidder å kaste bort mere tid på deg da.

 

Du kunne jo lett ha lokalisert hvor problemet lå med simpel feilsøking som f.eks å prøve med en annen maskin på samme router.

Tydelig at det er deg og ikke ngt jeg burde ha kontaktet :roll:

 

Det er ikke rart de klarer å nå adressen fra min router etter at problemet er fikset, det kan jo også jeg klare ;) (i tillegg har de testet forsiden, den hadde jeg aldri problemer med )

En GOD eller bare helt ordinært brukelig kundeservice vil alltid la kunden få mulighet til å komme med oppfølgingsspørsmål eller kommentarer. Spesielt ettersom de ikke kjenner kundens kompetansenivå.

 

 

Jeg fikk lokalisert problemet, og selv om du tydeligvis har tilgang på ubegrenset med hardware er det enkelte av oss som ikke bare kan trekke en pc ut av ermet når vi trenger den. :roll:

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis aldri jobbet i support. Der må man nemlig anta at kunden ikke er så rå på dette.

 

Jeg synes det er barnslig(!) av deg å slenge dritt om kundeservice når du tydeligvis ikke aner hvordan det er å jobbe med dette.

Selvfølgelig aner jeg ikke hvordan det er å jobbe med support. Det vet vel heller ikke de fleste. Jeg skjønner ikke at du kan sitte å forsvare NGT's kundeservice når det er fakta at man må vente i telefonkø fra 20 min og helt opp til en time nesten hver gang. Og det er fakta at de har hatt mye problemer med faktureringer, det er ikke bare meg og broren min dette gjelder. De sier sjøl at mange av problemene de har hatt skyldes personer som jobber der (har jobbet der). Det er nettopp dette som har blitt diskutert i det vide og breie i det siste. Hele landet er jo lei av den dårlige kundebehandlingen. Inkompetanse kaller jeg det, satt litt på spissen selvfølgelig.

 

Jeg tror faktisk jeg er for gammel til å være i stand til å være barnslig altså. Jeg har mine egne frustrerende erfaringer med kundeservicen og syns jeg har godt hold i det jeg sier når jeg vet hva andre også har erfart. Men misforstå meg rett, det er ikke alltid problemer, jeg er stort sett fornøyd med linja.

 

Du driver tydeligvis med support sjøl, men ikke ta deg nær av det jeg sier. Pass på hjertet. No hard feelings... og nå står snart ribba på bordet :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...