Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

Det er forskjell på "synes" og "ønsker". Slå opp i ordboka.

Ikke i denne setninge du viser til.

Dette er i grunn ganske uinteressant for "diskusjonen", men rett skal være rett:

 

Du sier at du synes det greit at NGT har dårlig service. Men samtidig sier du at du heller ikke ønsker dårlig service.

 

Har ikke du et lite forklaringsproblem med tolkningen din?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er forskjell på "synes" og "ønsker". Slå opp i ordboka.

Ikke i denne setninge du viser til.

Dette er i grunn ganske uinteressant for "diskusjonen", men rett skal være rett:

 

Du sier at du synes det greit at NGT har dårlig service. Men samtidig sier du at du heller ikke ønsker dårlig service.

 

Har ikke du et lite forklaringsproblem med tolkningen din?

Vennligst vis meg sitat der jeg skriver at "det er greit at NGT har dårlig service..."

 

Det jeg har skrevet er at servicen hos NGT er bra og det å klage på lang ventetid på telefon er latterlig, da du får det du betaler for.

Lenke til kommentar

Du har blant annet sagt:

 

"Men konklusjonen her er altså. Du får det du betaler for, så ikke klag over at det tar 30 min å komme gjennom på telefon og at det tar over 1 uke før de svarer på mail"

 

Hvis du virkelig mener at 30 minutter venting i telefon og minst en uke responstid på mail er god service, så har du en annen oppfatning enn folk flest.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Sliter for øyeblikket livet av meg med å komme i kontakt med NGT ... :devil: Fått beskjed at jeg skulle få NGT 2000/640 den 08.12.2003...Ikke fått router og ingen følger opp e-mail og telefoner.... Driter i hele NGT jeg :thumbdown:

 

Edit: Beholder heller BLUECOM som ruler max... Bare synd de ikke har bedre tilbud gjennom ownersbuy :no:

Endret av fredde
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting negativt på NGT, har hatt det i et år nå og har ALDRI hatt nedetid :thumbs: Var en kabel utenfor stavanger som tok kvelden men da rutet de om trafikken og jeg satt fortsatt med 100kbit\s, er en 1\7 av det jeg skulle ha men pokker så bra gjort at linja ikke forsvant...

Det med kundeservice forstår jeg ikke, er mange andre steder som det tar like lang tid å komme igjenom på.. Har ikke erfaring med Telenor sin internett support, men mobil osv er ikke noe bedre, er vi brukere som lager køen, så det synes jeg blir en bagatell...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Dette ble vist en aktiv tråd. Men, men jeg har stooooor forståelse for at folk blir oppgitt og irritert over dårlig kunde service. Selv har jeg hatt Nextgentel i snart 1 år. Har vært kjempe fornøyd med tjenesten. Hadde litt trøbbel i starten med gåen splitter. Men fikk ny ganske raskt, det var ikke så stor pågang på kundeservicen den gang. Har kontakten dem på mail en del ganger og da har jeg fått svar etter 2-3 dager. Burde kanskje vært bedre, men skitt au.

 

Selv har jeg så stor tro på NGT sitt produkt, at jeg har tegnet meg for 500 aksjer i selskapet. De går på børs senest 19.des.

 

Jeg vet ikke om noen av dere husker da den store mobil kampen, mellom Netcom og Telenor var i gang på midten av 90 tallet. Netcom vokste alt for fort og fikk enenorm pepper for kundeservicen. Det var enenorme køer og dårlig service. Tror ingen i dag kan påstå at Netcom ikke er god butikk......

Endret av vickers
Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt NGT i 1,5 år nå. De siste to måneder har jeg ikke ikke vært på nett i det hele tatt. Tjenesten har rett og slett blitt borte. Siden nyttår 2003, har linjen forsvunnet en rekke ganger uten noen tilsynelatende konkret årsak. Jeg har ringt, skrevet, og purret og uten å få noen som helst hjelp i andre enden. Det er vanskelig å få hjelp når man først har problemer. Du får selvfølgelig spørsmål om og sjekke alt mulig, og dette kan man gjøre uendelig mange ganger...uten at det hjelper. Man får et "tja" eller"jeg er litt usikker hvorfor dette skjer....."!

Etter mye ventetid i telefonen så kan man kanskje finne en person som vil prøve å gjøre noe konkret, som f.eks resette router, og PRØVE og logge seg inn på router for å se om den er konfigurert som den skal etc. I mitt tilfelle så fikk man ikke logget seg inn i det hele tatt.....og hva skjer da?

Jeg kan si såpass at jeg for 2. gang i år skal få tilsendt ny Router, og jeg får se hvordan det går. Jeg venter i spenning!

 

NGT har vel som så mange andre firmaer tatt vann over hodet og tatt til seg for stor kundemasse. Det som er viktig er pengene som kommer inn, ikke å ta vare på kundene. Jeg kjenner igjen symptomene. Akkurat derfor havner NGT på TV2 hjelper deg. Mens dette pågår kjører NGT kampanje på VG nett sine sider +++

Hvor lenge skal de ha den gående før de ser at dette vil gå i feil retning når kundene sier opp avtalen?

Lenke til kommentar

Jeg opplever NGT som en god bredbånds leverandør. Som andre nevner så er det kundeservicen deres som er shitty. De er ikke spesielt flinke til å håndtere situasjoner utenom det vanlige. Leveringstiden (fra når du bestiller nett, til du er på nett) har blitt betraktelig forbedret. Jeg har i alle tider brukt NGT, og forrige gang jeg bestilte nett ifra dem måtte jeg vente i 2 måneder. Sist gang (altså, nå i sommer) brukte de bare 3 uker. Var faktisk opp å kjørte på nett en dag før det gitte leveringsdatoen. :fun:

 

De gangene jeg må kontakte kundeservice, sender jeg alltid mail. De bruker som regel 3 til 4 dager på å svare. Det å komme igjennom på telefonen har jeg gitt opp for lenge siden. 30 til 60 minutter i kø er ikke unormalt. Kan ikke skjønne annet enn at de er underbemannet. Jeg har selv jobbet på en support linje, så jeg er meget klar over hvordan det skal/bør fungere inne på et call-centre. Og ikke f om det er akseptabelt å ha kunder ventende i 30 minutter. :angry:

 

Men produktet de leverer er bra. Linjen er ofte over det jeg abonnerer på. Og nedetid har jeg nesten ikke opplevd. Prisen er grei, og go'tilbud har dem støtt og stadig. De hadde mye mer nedetid og andre problemer for 2 år siden, for å si det sånn.

 

Skal bli interessant å se programmet i kveld og jeg synes det er topp at TV2 Hjelper Deg tar opp dette. Kanskje vi får noe svar på hvorfor ventetiden er så stor også. :thumbs:

Lenke til kommentar

ringte 05000, 30 sekunder senere får jeg hyggelig hjelp. :thumbup:

 

Tenkte bare jeg skulle fortelle om min opplevelse med Telenor sin kundeservice siden dette ser ut til å ha blitt temaet i denne tråden.(Bortsett fra stavemåter og gramatiske tolkninger da).

Pr. dags dato kan jeg ikke kommentere noe om hvordan telenors ADSL tilbud fungerer. Jeg bestilte linja i går kveld og får den innstallert om 9 dager. Syns det er knallbra jeg!!

Jeg kommer tilbake med mer ris/ros når jeg har noe å mene noe om.

God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

bestilte adsl hos ngt som firmaløsning via firmaet mora mi jobber i og alt så ut til å være helt ok...

helt til de begynte å mase på oss om en eller annen kredittsjekk, noe som først og fremst burde være helt unødvendig siden firmaet ba ngt spesifikt om at regningene skal sendes til firmaet og ikke til privatpersonene, og at det er firmaet som evt skal kredittsjekkes.

når vi prøvde å få kontakt med dem for å forklare det hele slik

at vi kunne få linja så fort som mulig så viste det seg at det var komplett umulig å få kontakt med dem, drøssevis med mail ble sendt og vi kom aldri igjennom på telefon, så vi bestemte oss for å avbestille, sendte dermed en mail som forklarte at vi har valgt å avbestille pga vårt inntrykk av ngt.

en liten stund etterpå så ringer faktisk en fyr fra ngt og lurer på hvorfor vi i all verden kan avbestille et så godt tilbud osv osv osv osv.

very funny.

høydepunktet kom vel en uke etterpå da vi fikk regning for å ha bestilt abo for så å avbestille.

 

helt greit, ngt har veldig gode linjetilbud, f,eks 3000\604

og det til en god pris.

men jeg betaler heller litt ekstra i måneden for at det skal være mulig å få kontakt med leverandøren hvis man har et problem.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Telenor eier fast tele-nettet i hele Norge. Når du bestiller ADSL er det mye som må igjennom Telenor. De må undersøke kapasitet, eventuelt bygge ut hvis det er ikke er kapasitet (må da være stor nok etterspørsel) og dokumenteres. Når en ADSL installasjon gjøres er det Telenor som tildeler/booker denne jobben til sine underleverandøren (Bravida, Tel-Nett, Sønnico, Flextronics avhengi av lokasjon på sentral). Det er også faktisk underleverandøren sin oppgave og informere kunden om når de kommer for å utføre installasjonen.

 

Det blir da feil å gi NextGenTel all skylda fordi leveringen tar for lang tid!

 

Det samme gjelder når det er feil på linja (snakker da om linja som går fra DSLAMen til ISPen til huset ditt) dette er det underleverandørene til Telenor som tar seg av. Dvs hvis en gravemaskin kutter kabelen din så er det er ikke Nextgentel sin skyld, og det er heller ikke de som retter feilen! Det er Telenor som tildeler, prioriterer og delegerer feil til sine entrepenører.

 

Jeg har hatt NextGenTel i 2 år og aldri opplevd nedetid! Jeg har ringt dem kun engang og det var for en kamerat som ikke kom ut på nettet grunnet feil konfigurasjon på routeren (som de rettet opp med engang).

 

1300 hendvendelser på en dag høres helt sinnsykt ut! men forrundrer meg ikke. Er det noe Ola Normann er flink til så er det å sette seg ned å klage og syte eller ringe kundeservice istedet for å sjekke opp ting litt selv, spesielt når det gjelder IT snakker da av egen erfaring. I de fleste tilfeller dreier det seg om filleting som kabler som ikke er tilkoplet riktig eller ikke koplet til i det hele tatt. Ting som faktisk løser seg av seg selv hvis man bare setter seg ned og tenker litt.

Lenke til kommentar

Må si at jeg har vert glimrende fornøyd med NGT, stabile linjer osv.. litt problemer i starten men..

men så idag... 12.12 dumpet det et brev fra ngt ned i postkassen min, "purring på regning" linjen din vil bli snurpet til 64kb til regningen er betalt, og i løpet av kort tid stenger vi hele linjen din... snakk om teit spesielt når den regningen ble betalt for leeeeenge siden... så nå sitte jeg her med 64kb linje og noen timers tlf support foran meg, greit for ngt er det 1000kunder som får snurpet linjene sine sparer dem masse båndbredde, bare synd det sikkert ikke bare er meg som har betalt men har fått linjen snurpet fordeom, teit :(

Lenke til kommentar
Må si at jeg har vert glimrende fornøyd med NGT, stabile linjer osv.. litt problemer i starten men..

men så idag... 12.12 dumpet det et brev fra ngt ned i postkassen min, "purring på regning" linjen din vil bli snurpet til 64kb til regningen er betalt, og i løpet av kort tid stenger vi hele linjen din... snakk om teit spesielt når den regningen ble betalt for leeeeenge siden... så nå sitte jeg her med 64kb linje og noen timers tlf support foran meg, greit for ngt er det 1000kunder som får snurpet linjene sine sparer dem masse båndbredde, bare synd det sikkert ikke bare er meg som har betalt men har fått linjen snurpet fordeom, teit :(

Lurt å sjekke broadpark-mailen sin innimellom, eventuelt sørge for at NGT registrerer den mailadressen du bruker til daglig. Purringer og slikt sendes primært på mail. Da kunne du fått stoppet problemet lenge før det gikk så langt at du ble strupet.

Lenke til kommentar
jaja, men viss du har hatt valge mellom 100mb linje uten kundeservice eller 20mb linje med kundeservice, hva ville du velge???? Kansje litt urettferdig sammenligning, men min erfaring med telenor stinker. Her i Trondheim innrømmer de overbelastning av nettet. (byåsen område). Det at NGT har mindre kunder en NGT har noe med at Telenor for stalig støtte og har råd til og kjøre tåpelige reklamer på TV, og ha god reklamering generelt!

 

Synes personlig at god speed paa linja er bedre enn dårli, selv om god kundeservice!

Jeg ville valgt 20 mbit med god kundeservice uten å blunke. 20 mbit er mer enn nok båndbredde til mitt behov! Du skal være temmelig aktiv/kresen hvis du mener at 100mbit er must for 1 person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...