Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

Det at NGT har mindre kunder en NGT har noe med at Telenor for stalig støtte og har råd til og kjøre tåpelige reklamer på TV, og ha god reklamering generelt!

 

Hvor har du det fra? Statlig støtte? Så det er vanlig børsnoterte selskap får statlig støtte? :laugh:

Telenor har jo hatt monopol i alt som har med tele å gjøre helt siden den het televerket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser igjen at folk klager over lang ventetid på telefonen. Du får det du betaler for!! Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå. Les mitt tidligere innlegg!

Pisspreik! Kundeservice skal holde en viss kvalitet selv om det er bilig. Det er ingen unnskyldning for lange tlf køer. Eller står det noe i avtalen med NGT at "forvent elendig service, og lange telefon køer" En noenlunde fungerende service burde være en selvfølge, basta.

Skjønner du ikke at dette strider mot all logikk? NGT kan ikke satse pengene sine på Kundeservice samtidig som de skal holde lav abb.avgift. Til din informasjon er NGT et selskap som er 3 år gammelt og hadde i fjor et underskudd på 67 millioner.

http://itavisen.no/art/1301996.html

Lenke til kommentar

koser meg med 8mbit fra NGT kan ofre litt ventetid på support da,

har ringt en gang på de 14 mnd jeg har hvert NGT kunde nedetid = none , (mulig noen min max )

 

og jeg hadde upc før og det var ikke noe bedre support der

og der ringte jeg titt og ofte når linje var nede ,hehe

 

men tror som mange andre sier her at mange av spørsmålene de bruker tid på

er hvordan åpne porter bla bla bla som tar kun sekunder med et google søk å finne ut av ,

 

stå på NGT :thumbs:

Endret av Slk
Lenke til kommentar

Det at NGT har mindre kunder en NGT har noe med at Telenor for stalig støtte og har råd til og kjøre tåpelige reklamer på TV, og ha god reklamering generelt!

 

Hvor har du det fra? Statlig støtte? Så det er vanlig børsnoterte selskap får statlig støtte? :laugh:

Telenor er delvis statlig eid.

Lenke til kommentar
Jeg ser igjen at folk klager over lang ventetid på telefonen. Du får det du betaler for!! Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå. Les mitt tidligere innlegg!

Pisspreik! Kundeservice skal holde en viss kvalitet selv om det er bilig. Det er ingen unnskyldning for lange tlf køer. Eller står det noe i avtalen med NGT at "forvent elendig service, og lange telefon køer" En noenlunde fungerende service burde være en selvfølge, basta.

Skjønner du ikke at dette strider mot all logikk? NGT kan ikke satse pengene sine på Kundeservice samtidig som de skal holde lav abb.avgift. Til din informasjon er NGT et selskap som er 3 år gammelt og hadde i fjor et underskudd på 67 millioner.

http://itavisen.no/art/1301996.html

...og? Det bekreftet jo bare mine påstander.

Lenke til kommentar

Ja, vil vel bare si at helhetsopplevelsen med NGT kan sammenlignes med hvordan en is smaker. For noen smaker det dritt, mens andre synes den er god.

Så litt om min egen opplevelse med NGT. Startet med stjelenor (ja, beklager å skuffe dere telenor brukere men de lurer dere :no: ), hvor jeg hadde en 704\128 linje i flere år, til relativ høy pris. Den gangen måtte du ha fasttelefon og annet tull for å få linje. Det vil si at først måtte jeg punge ut med 399-kr for 704\128 linja, så måtte jeg ut med nye 129-kr for måneds abbonementet til fasttelefonen, OG som om ikke det var nok skulle svina også ha 99-kr for "internettabbonement" i TILLEGG. Det var 627-kr for en linje som ikke akkurat lyser av fart, spesielt utlinja.

I det minste var det fri bruk den gangen.

Per. dags dato slipper du unna med å ha fasttelefon (tror jeg), om de skal ha ett "internettabbonement" nå vet jeg ikke, men tror ikke det. MEN da jeg sjekket prisen på 704\128 linja lå prisen på :"Online ADSL 704/128 704/128 kbps - Ubegrenset bruk/nedlasting 550,- "!! Dette er eksisterende kunder, mens nye kunder får denne: "Online ADSL 704/128 kbps - 1 Gigabyte 349,- ", eller denne: "Online ADSL oppgradert 704/128 kbps - 10 Gigabyte 399,- "!!

 

NEXTGENTEL: "Kontrakt 2 år 1 år Løpende kontrakt

Bravo 850 (850/384) kr. 398 kr. 448 kr. 498 "

Minuset er selfølgelig bindingstid, men selv med løpende kontrakt kommer man bedre ut synes nå jeg. Jeg valgte selv 2 år, de er nå over og jeg lever nå som en "fri" mann, med mulighet til å bytte. Noe som ikke kommer til å skje.

Så over til min erfaring med NGT; Bestillte linje, det var tull i systemet, noe som førte til at min monteringsdag ble forskjøvet (sa de da), men etter tid og stunder så kom det en montør (fra bravida tror jeg), en hyggelig kar. Koblet av stjelenor, oppdaget at noe var tull med koblingsboksen borte i veien, som han dro for å fikse, kom tilbake og sa at alt var klart. Så langt alt vel. Netopiaboksen kom med bud på døren 2-3 dager etterpå, koblet til, alt funket. OOOOHH GLEDENS DAG.

Men så senket mørket seg noen dager senere, da jeg oppdaget at jeg hadde fått NAT (network address translation), som er det NGT har. Til min store gru oppdaget jeg at jeg ikke kunne hoste spilleservere og msn ville ikke overføre filer. Og alt annet som følger med NAT. AKK OG VE.

Dette var så i NGT barndom, den gangen de var heeeelt ille på kundetelefonen, så da jeg ringte og ringte, og ringte igjen (18 ganger+ ventet en gang i 52 min, selv da ingen svar), kom jeg endelig igjennom.

Og her mine damer og herrer, viser det seg at det har mye og si hvilken kundebehandler dere får (kommer tilbake til det senere), da den første jeg snakket med, en hyggelig dame, egentlig hørte mer hjemme på rimi, da hun visste ingenting, og var vel egentlig bare der for å stagge sinte/frustrerte kunder.

Nummer 2 derimot ga meg hjelp, muntlig og linker til norske sider med detaljert forklaring til hvordan NAT "deaktiveres".

Alt dette tok litt tid, noe som ikke førte til toppscor i boka mi, MEN på den annen side, NÅ hadde jeg en MYYYYYYE bedre linje enn stjelenor. Det morsomme er også at selv om jeg betalte for en 704\380 linja, så fikk jeg i TO (2) år, en 1367\512 linje. Rare inntall, men det stod sånn svart på hvitt i netopia oppsettet da jeg logget meg på for å "deaktivere" NAT. Pluss at jeg har ett lite program som heter netpersec som forteller meg hvor mye som går inn og ut 4 ganger i sekundet + gjennomsnittlig, og JA jeg hadde faktisk oppimot de tallene. Litt mindre får man alltid (som regel) enn det de gir ut.

Så hoppet jeg på 4 Mbit tilbudet, hadde det i 4-5 måneder til billig penge og FRI bruk (kan ikke huske og noensinne ha sett ett lignende tilbud fra stjelenor, beklageligvis), hoppet så ned igjen til gamle trauste 704\384, MEN SÅ kommer en gledesnyhet; 704\380 blir "oppgradert" til 850\384, og til hvor mye spør dere??

Pris= NULL 0 ikkenoe. OOOHH JOY, oohh happy day.

Siste sjekk nå med netopia oppsettet (bruker puttytel), viser en linjehastighet på 1056\384, MEN grunnet linjetap ligger jeg på ca 930\384.

Så klarte jeg og klusse til netopia oppsettet, og plutselig var NAT :devil: tilbake.

Ringte kundeservice med klump i halsen, men dæven døte, noen svarte etter 20 sekunder. hmmm.

Forklarte problemet mitt, kan ikke logge meg på som primary connection på Winmx, kun secondary connection, og slike ting. Og som tidligere sagt i posten, hvilken kundebehandler du får teller mye. Han skjønte at jeg hadde vært inne i netopia oppsettet, så han ba meg lese noen linjer derfra, kort fortalt; han fant ut at jeg hadde byttet om på den interne IP addressen (10.0.0.2 hadde blitt 10.0.03)!

Men alt løste seg, nå ruller det igjen med rask linje, 399-kr i måneden (ALDRI noe tull med regningen, bank i bordet *avtalegiro*) og EN (1) nedtid med linja på ca 3 år.

For min egen del virker det som om kundeservice er blitt byttet/forbedret siden første gang jeg begynte å ringe, men ikke alle kan være like heldige dessverre.

Linjemessig er de helt suverene for mitt vedkommende, og FRI BRUK policyen deres er genial. For de som bruker internett som ett "verktøy" dvs arbeid eller lek, (ikke, jeg sjekker bare mailen min, jeg) så må jeg le av de som "klarer" seg med 1 gigabyte i måneden. :laugh: haha.

Da bruker dere det ikke rett, har vært på nett nå i ca 3 dagers tid med litt ymse nedlastninger, og netpersec programmet mitt viser at inn forbruket mitt på de 3 dagene er på 23.3 Gigabyte. Ut = 11.7 gigabyte.

Stjelenor haha 1 gigabyte i måneden, hehe.

Kan vel sammenlignes med å kjøpe bil, kjør kun 3 km om dagen, kjører du lengre da er det en bensinpris på 37-kr liter'n. fyttirakkern.

Men det var min erfaring, synd at andre har opplevd den andre siden, men håper det går fremover, noe det da gjorde for meg i det minste.

NB ;Dette er ett vanlig privat abbonement, IKKE noe student/firma rabatt abbonement.

 

Liten ting til slutt, dere med netopia/cisco, pleier dere og åpne portene manuelt til de programmene som trenger det, eller har dere en annen måte? Jeg bare lurer siden jeg har en annen måte, noe jeg vil komme tilbake til litt senere i posten etter å ha fått sett noen svar. Vil tro at hvis dere gjør det manuelt så er min løsning kankje litt enklere. ( vil jeg håpe og tro)

 

PS; fant forleden dag ut at mitt stjelenor abbonement til mobilen min på 150-kr fast og 0.89 øre min, ble grundig slått av CHESS sitt på 80-kr fast og 0.87 øre min. Ja og sms er også 20 øre billigere. Hmmmm rart telenor greier seg, men det vil alltids være melkekuer og gamle mennesker som vil betale mer for mindre.

Lenke til kommentar

føyer meg til koret her - jeg vil heller ha lavere månedspris enn betale for flere ansatte i telefon-helpdesk hos NGT.

 

det som leveres ut fungerer perfekt out of the box, routerløsningen sparer folk for ting som MSBlast og andre hacker angrep.

 

hvis du henger på forumet her, har du ingenting å frykte. da kan du sannsynligvis mer enn nok selv og får ellers hjelp her.

 

hvis folk klager over NGT sin kundeservice fordi de ikke kommer fram for å få hjelp til å åpne porter for DC++ kan folk bare ha det så bra.

 

jeg vil ikke betale en telefondame for å sitte å fortelle folk hvordan laste ned filmer gjennom ruteren deres når det er folks egen jobb å lære seg hvordan nettverk fungerer.

Lenke til kommentar
Jeg ser igjen at folk klager over lang ventetid på telefonen. Du får det du betaler for!! Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå. Les mitt tidligere innlegg!

Pisspreik! Kundeservice skal holde en viss kvalitet selv om det er bilig. Det er ingen unnskyldning for lange tlf køer. Eller står det noe i avtalen med NGT at "forvent elendig service, og lange telefon køer" En noenlunde fungerende service burde være en selvfølge, basta.

Skjønner du ikke at dette strider mot all logikk? NGT kan ikke satse pengene sine på Kundeservice samtidig som de skal holde lav abb.avgift. Til din informasjon er NGT et selskap som er 3 år gammelt og hadde i fjor et underskudd på 67 millioner.

Ok. Men en det er også ganske logisk at man får flere kunder, og mer fornøyde kunder, ved å satse på et minimum av oppegående support. Ergo er det logisk at jeg aldri ville valgt NGT.

Lenke til kommentar

jepp er enig med de siste postene, lave månedspriser og dårlig support passer meg fint, var litt kjipt i staren når jeg måtte ha 2 montører for å få igang linja, først fikse linje i huset, før koblings boksen ute i gate også måtte fikses, dette ga meg ca 2 timer med venting hos ngt, var 3 samtaler.. men siden har jeg ikke hatt noe ting galt. Alt funker og linjen er stabil. Tilogmed gamlingen er fornøyd fordi han vet hva han skal betale pr måned.. så til du som skal ha ngt, ja det er litt kluss i starten med div tlf support osv, jeg fikk en defekt splitter blant annet.

Men når alt er oppe og kjører fungerer det utmerket skal love deg at tilogmed gamlingen din blir fornøyd, nå slipper han og frykte en milelang telefon regning. :D

Jeg sier sats på ngt, litt tlf support i starten men resten funker utmerket, og trenger du hjelp har du alltid google og relativt.net

Lenke til kommentar

Siden noen av dere synes at NGT skal beholde sin dårlige service må dere vel synes det er ok at folk blir opplyst gjennom TV2-hjelper deg også? Da vet folk hva de får. De reklamerer jo ikke med dårlig service, så et sted må de jo få den informasjonen. Så skal vi se hvor lenge NGT eksisterer. Kanskje dere er nødt til å gå over til Telenor etterhvert...

 

Dere skal også være klar over at "vanglig dataukyndige folk" som bruker linja lite på mange måter sponser linja deres. Båndbredde koster og de som bruker linja mye skulle trengt tatt betalt mer i forhold til de med lavere forbruk. Telenor så dette og satte vel derfor nedlastingsgrenser. Problemet var bare at de satte prisen alt for høyt.

Lenke til kommentar
Siden noen av dere synes at NGT skal beholde sin dårlige service må dere vel synes det er ok at folk blir opplyst gjennom TV2-hjelper deg også? Da vet folk hva de får. De reklamerer jo ikke med dårlig service, så et sted må de jo få den informasjonen. Så skal vi se hvor lenge NGT eksisterer. Kanskje dere er nødt til å gå over til Telenor etterhvert...

 

Dere skal også være klar over at "vanglig dataukyndige folk" som bruker linja lite på mange måter sponser linja deres. Båndbredde koster og de som bruker linja mye skulle trengt tatt betalt mer i forhold til de med lavere forbruk. Telenor så dette og satte vel derfor nedlastingsgrenser. Problemet var bare at de satte prisen alt for høyt.

Ingen ønsker dårlig service, men det er her snakk om hva man kan forvente seg både med tanke på selskapets alder og dets priser.

Lenke til kommentar
Har heller ikke sagt at noen ønsker dårlig service. Men så lenge de yter dårlig service til kundene sine er det vel greit at folk blir opplyst?

Du skrev:

 

"Siden noen av dere synes at NGT skal beholde sin dårlige service..."

 

De yter ikke dårligere service enn det kunden har betalt for. Servicen er bra, men det folket klager over er lang ventetid, og denne ventetiden må man forvente når man betaler såpass lite for linjen sin.

Lenke til kommentar
Har heller ikke sagt at noen ønsker dårlig service. Men så lenge de yter dårlig service til kundene sine er det vel greit at folk blir opplyst?

Du skrev:

 

"Siden noen av dere synes at NGT skal beholde sin dårlige service..."

 

De yter ikke dårligere service enn det kunden har betalt for. Servicen er bra, men det folket klager over er lang ventetid, og denne ventetiden må man forvente når man betaler såpass lite for linjen sin.

Det er forskjell på "synes" og "ønsker". Slå opp i ordboka.

Lenke til kommentar

alså ikke hør på Tv2 dreper deg, du lager ALLTID store saker av små dirtt (som regel) blåser de opp en enkelt sak og gjør den gedigen. jeg har ikke noe annet et posetive ting og si om NGT vi har 850kps linja som ofte yter langt bedre nesten opp mot 1000, og det er veldig stabil.

Lenke til kommentar
alså ikke hør på Tv2 dreper deg, du lager ALLTID store saker av små dirtt (som regel) blåser de opp en enkelt sak og gjør den gedigen. jeg har ikke noe annet et posetive ting og si om NGT vi har 850kps linja som ofte yter langt bedre nesten opp mot 1000, og det er veldig stabil.

Fint hvis du kan omformulere deg. Fikk ikke helt fatt i poenget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...