Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

har kanskje noe med at folk ikke klarer åpne de portene de trenger etc. selv på ngt ruterene.

Om folk ikke klarer det må de jo nesten ta litt selvkritikk synes jeg... Du trenger et passord, men etter det er det jo bare å gå inn på http://endring.nextgentel.no og endre i vei... Til nød kan du jo henge igjen på telefonen når du får bruker og passord, så kan du gå igjennom en gang med de så du vet hva som gjøres hvor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nok mange faktorer som må tas med her.

For det første har NGt vokst veldig fort på veldig kort tid. Dvs mange kunder som skal betjenes uten at man ofte rekker å ansette nok medarbeidere og lære opp disse.

Hva med f.eks. Komplett? De taklet det å blir mange ganger større innen få år helt fint. Det gjelder å ansette nok folk og ikke være cheap med pengesekken. Heller 30kr dyrere for hver kunde pr mnd enn å tilby norges klart værste service innenfor hvilken som helst bransje.

 

30kr pr kunde er ingenting, men hadde trolig vært nok til å gjøre dem til de BESTE innenfor ISP service. Jeg har selvfølgelig ikke regnestykket i hodet, men du kan jo selv gange 30kr x [antallkunder] og se hvor mange supportfolk man kan gi lønn.

Jada, jeg er helt enig i at det er den beste løsningen for alle forbrukere. Det ville gitt fornøyde kunder, at man kommer frem med det samme.

Men de som da starter opp greiene, vil ha så og så mye i lønn, og de skal lønne alle nye. Så det er jo til syvende og sist de som bestemmer hvor lang køen skal bli, og dessverre er det aldri de som tar telefonen når folk her er seriøst dritforbanna og vil ha noen å skjelle ut. Det er da en som jobber i et varmt lokale med dårlig luft som får øst over seg noe han/hun ikke kan noe særlig for.

Lenke til kommentar

har bare ringt dem en gang (har hatt linje der i rundt 3 år), hadde da mistet linja, men de mente at den skulle være i orden og ba meg sjekke switchen min (da jeg fortalte at flere maskiner sto uten nett) så jeg gjorde og fant at feilen lå der, dette har skjedd to ganger senere også (bør kanskje vurdere ny switch snart), men altså har jeg aldri hatt problemer direkte knytta til produktet fra ngt, men en ting jeg fant ut første gang jeg skulle sette opp server bak ngt linja var at å sende en mail til ngt (trengte info om NAT på cisco) fungerte veldig bra, sendte mail på kveld/natt og fikk svar neste morgen(som inneholdt kode til routeren liten finskrevet tutorial og link til en side med koder for åpning av alle mulige porter)...

Lenke til kommentar

bah, dette ble en lang post .9

men uansett, fattern er endelig på gli og vil bestille bredbånd(trur jeg).

Han har absolutt ikke no peil på data..jeg har vist han prisene til ngt før og han syns det var dyrt nok, og da så tullingen på BRAVO linjen... vi har 5 pcer i huset som skal på internett... så jeg tørr ikke komme med priser fra noen andre ISP`er, har nemmelig ikke funnet noen som er billigere enn ngt som leverer i oppgård.. men etter alt dette negative om ngt vet jeg ikke helt, er litt kjipt vis jeg sier til fattern at det er kjempe bra også må vi vente i 2 månder(med elendig kundeservice) på linja... da er det plutselig jeg som sitter i klisteret..

Noen som vet om noen isp`er som er billigere og bedre enn ngt??

 

mvh

Joakim T

Lenke til kommentar

Kan ikke alle som ikke har peiling holde seg til telenor? Så kan vi andre som fåretrekker et bra produkt men ikke har behov for kunde service hele tiden holde oss til ngt? Telefon køene hadde blitt mindre, dei kunne sparka halve support avdelinga og vi hadde forhåpentligvis fått et billigere produkt!

 

Eg har ingenting i mot å bruke en time på å finne ut av routeren for å sette den opp, når alternativet er telenor med sine begrensninger. Det en også bør huske på vis en har telenor er at du må kjøpe router sjøl vis du skal ha flere pcer på nett. Den routeren har ikke telenor support på!

 

Produkt messig er ngt overlegne i norge vis vi ser vekk i fra bredbåndslaget og diverse kraftverk.

Lenke til kommentar
Kan ikke alle som ikke har peiling holde seg til telenor? Så kan vi andre som fåretrekker et bra produkt men ikke har behov for kunde service hele tiden holde oss til ngt? Telefon køene hadde blitt mindre, dei kunne sparka halve support avdelinga og vi hadde forhåpentligvis fått et billigere produkt!

 

Det hadde i hvert fall vært enklere for de som virkelig MÅ snakke med noen å komme gjennom, dersom de måtte vente 40 min i kø pga andre foran i køen som ringer for noe de kunne lest i anvisningen, ordnet selv på kundesidene, eller fixet på eget nettverk.

Det meste av det som har med abonnementet å gjøre står på kundesidene og kan ordnes der, men det brukes lite. NGT jobber med forbedring av dette, men det går visst noe sent det arbeidet... Når det skjer sammen med at nordmenns holdninger til å ikke lese og ordne opp selv, men sette seg ned og rope når noe i funker så sier det seg selv at ting blir vanskelig.

Får håpe NGT innser at de trenger flere ansatte, og ikke bare en ny telefonsentral.

Lenke til kommentar
Kan ikke alle som ikke har peiling holde seg til telenor? Så kan vi andre som fåretrekker et bra produkt men ikke har behov for kunde service hele tiden holde oss til ngt? Telefon køene hadde blitt mindre, dei kunne sparka halve support avdelinga og vi hadde forhåpentligvis fått et billigere produkt!

 

Eg har ingenting i mot å bruke en time på å finne ut av routeren for å sette den opp, når alternativet er telenor med sine begrensninger. Det en også bør huske på vis en har telenor er at du må kjøpe router sjøl vis du skal ha flere pcer på nett. Den routeren har ikke telenor support på!

 

Produkt messig er ngt overlegne i norge vis vi ser vekk i fra bredbåndslaget og diverse kraftverk.

Har du i det hele tatt lest noen av innleggene her? Hvis du hadde det hadde du sett at de fleste problemene ikke er relatert til ruteroppsett i det hele tatt. Det finnes problemer som en ikke kan ordne helt og holdent selv. Foreslår at du leser tråden fra start til slutt for å få et litt mer reflektert syn på saken....

Lenke til kommentar
Produkt messig er ngt overlegne i norge vis vi ser vekk i fra bredbåndslaget og diverse kraftverk.

 

Her ser vi enda en NGT fan som hyper opp NGT til det ugjenkjennelige. Noen som husker f.eks. Western Digital hypen? Eneste grunnen til at NGT er så store er denne hypen som er skapt av fanboys.

 

Hvis du leser hele tråden, ser du folk har problemer med falske inkassokrav og endringer som aldri blir gjort, selv om man [ringer og venter 1 time] x 10 ganger.

 

 

Jeg synes forøvrig hastigheten på tjenesten, samt oppetid er utmerket. Eneste problemene jeg har hatt har vært i forbindelse med kundeservice og installasjon. Men vi må kunne skille bra tjeneste fra bra kundeservice, og innse at 50min ventetid ikke er akseptabelt. Dette spesielt når man må ringe 5-6 ganger for å gjøre samme endring som aldri blir gjort.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Innlegget mitt var satt litt på spissen kan eg innrømme. Og ja eg har lest hele tråden. Angående faktura trøbbel og lignende er eg helt enig i at det er ille! Men når det gjelder tlf support nekter eg å tru at det er det som førere til lange telefon køer. Det kan da ikke vær sååå mangen som har problem med faktura rot!

 

Eg skreivd da at dei var produktmessig overlegen. Med det mener eg når vi ser vekk i fra support.

 

Ser du (shahin) også skryter av produktet, så å kalle meg en fan blir litt teit.

Lenke til kommentar

Hadde alle journalistene som nå er ute etter å skrape fram noe dritt om NGT, gitt F i å sitte og teste kundeservice telefonen, hadde sikkert ventetiden blitt borte :) Jeg har hatt linja mi i nesten 2 år, har ringt kundeservice noen ganger og aldri hatt lang ventetid (anser ikke et par minutter som ventetid) Den ene gangen hadde cisco routeren tatt kvelden, kom en ny i posten etter få dager. Linja er superstabil og jeg er superfornøyd. Men for all del det er vel ikke linja som er viktig når man skal ha bredbånd, er det vel ? Det er jo vel så viktig å få kjapt svar når man er sååå skravlesjuk ;)

 

En annen ting er at, hva skal folk som ikke skjønner at det finnes et hav av problemløsninger PÅ NETTET, med bredbånd? De viser jo at deres favorittmedium er telefonen uansett ;)

Lenke til kommentar

 

De bruker Bravida som utstyrsleverandør og de er #¤&*/%& treige. Min arbeidsgiver bruker NGT som leverandør til de som trenger bredbånd for å kunne jobbe hjemmefra. Vi vurderer å si opp avtalen vår med dem fordi det tar så lang tid fra vi bestiller til de leverer. 15 september bestilte vi for en av våre ansatte og han har enda ikke fått.

Hei, jeg er litt uenig med at det er bravida som er treiger med å levere linje.

 

Bravida er underleverandør av Telenor og hver gang noen bestiller linje fra ngt eller hvilken som helst operatør så går alt sammen via telenor.

 

Bravida leverer alle ordre etter 3 dager og er du heldig så kan du få linja de dagen etter Bravida får ordre.

 

Jeg er montør i bravida og som oftest når vi kommer frem til kundene får å installere linje så mangler de ofte modem og da får vi ikke gjort jobben våres ferdig.

 

En anenn ting vi merker er at kunden ikke får beskjed om at vi kommer den dagen vi kommer.

 

Og som regel så er kundene sure på oss. Siden de har ventet flere uker på linja og vi kommer plutselig og de mangler utstyr.

Lenke til kommentar

Ingen problemer her i gården, tror jeg. Glemmer nesten alltid :-\ å betale regingen, og da får jeg en hyggelig mail med alle data jeg trenger og stikker rett i nettbanken. Måtte ringe de en gang for å få hjelp til porter og passsord til adsl-modemet, og det suynes jeg gikk greit. Kjenner folk med Chello og Telenor, nei takk :-)

1408 på min 1350 linje på speedometertesten og.

Skal mye til for at jeg disser NGT som redda meg fra Telenor :-)

Lenke til kommentar
Jeg ser igjen at folk klager over lang ventetid på telefonen. Du får det du betaler for!! Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå. Les mitt tidligere innlegg!

Pisspreik! Kundeservice skal holde en viss kvalitet selv om det er bilig. Det er ingen unnskyldning for lange tlf køer. Eller står det noe i avtalen med NGT at "forvent elendig service, og lange telefon køer" En noenlunde fungerende service burde være en selvfølge, basta.

Endret av Wave
Lenke til kommentar

Det finnes da mange andre bedre alternativer enn Telenor (..og NGT?). Dette handler ikke om Telenor vs. NGT hvis det det du tror. Det handler om dine og mine rettigheter som kunde.

 

Ingen har sagt at Telenor eller andre leverandører er perfekt på kundeservice. Men det er i hvertfall ikke noe tvil om at NGT er verstingen akkurat nå (og har vært det det siste 1 - 1,5 året).

 

Det er andre ting enn å konfigurere ruteren som folk må ha kundeservice til. Men dette burde dere ha lært nå. Hvis ikke les tråden fra starten igjen.

 

Jeg tviler heller ikke på at mange av dere er fornøyde med NGT. De har jo et bra produkt, og så lenge alt fungerer har ikke jeg noe å klage på heller.

 

Men den dagen da linja går ned, du får et uforklarlig innkassovarsel eller ruteren din konker så skal du slippe å sitte i telefonkø i tre kvarter - tre, fire ganger.

 

Selv har jeg opplevd at linja døde og ruteren streika. Linja brukte NGT 3,5 uke og 4-5 telefoner (med 30 min. ventetid) for å ordne. Den andre gangen klarte de faktisk å ordne på ei uke, selv om jeg måtte ringe de to ganger (og stå i telefonkø).

 

Nei, kritikken som de får på tv2 er fullt fortjent. De har hatt lang tid på å ordne opp og de har lovt det lenge. Men ingenting har skjedd. På tide at "vanlige folk" blir gjort oppmerksomme på det.

Lenke til kommentar

Til alle som klager på NGT....

 

GÅ til www.telenor.no, bestill ADSL fra dem....

SÅ SKAL VI SE HVEM SOM KLAGER

 

 

 

Ja, hvorfor ikke? Telenor er seriøse i forhold til de fleste amatørene i markedet. Derfor har NGT bare en 1/3 av kundemassen som Telenor har. Og man godt forstå at kundeservice'en ikke er på topp hos et firma med millongjeld, og som til dags dato ikke har tjent 1 krone. De er vel nærmere konkurs enn å se antydning til overskudd. Man skal ikke ha altfor mye skolegang til å skjønne at det koster å bygge ut bredbånd, og når man i tillegg stortsett har 'hardcore' brukere, som de mange ganger har mer utgifter på, enn inntekter, må det spares på noe. Og nærmest ligger den såkalte Kundeservice'en.

Lenke til kommentar

jaja, men viss du har hatt valge mellom 100mb linje uten kundeservice eller 20mb linje med kundeservice, hva ville du velge???? Kansje litt urettferdig sammenligning, men min erfaring med telenor stinker. Her i Trondheim innrømmer de overbelastning av nettet. (byåsen område). Det at NGT har mindre kunder en NGT har noe med at Telenor for stalig støtte og har råd til og kjøre tåpelige reklamer på TV, og ha god reklamering generelt!

 

Synes personlig at god speed paa linja er bedre enn dårli, selv om god kundeservice!

Endret av ATI TwEaKer
Lenke til kommentar
Jeg ser igjen at folk klager over lang ventetid på telefonen. Du får det du betaler for!! Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå. Les mitt tidligere innlegg!

Pisspreik! Kundeservice skal holde en viss kvalitet selv om det er bilig. Det er ingen unnskyldning for lange tlf køer. Eller står det noe i avtalen med NGT at "forvent elendig service, og lange telefon køer" En noenlunde fungerende service burde være en selvfølge, basta.

Skjønner du ikke at dette strider mot all logikk? NGT kan ikke satse pengene sine på Kundeservice samtidig som de skal holde lav abb.avgift. Til din informasjon er NGT et selskap som er 3 år gammelt og hadde i fjor et underskudd på 67 millioner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...