Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg betaler 648,- i mnd. for Delta linje dette har jeg gjort i snart halvannet år. Men siden Juli har jeg kun hatt 890 kb/s. Jeg har ringt NGT over 20 ganger denne perioden, og med dette har jeg fått erfare at det er faktisk noen som er interessert i å gjøre jobben sin på support og noen er ikke. Jeg har sendt mail/kontaktskjema flere ganger og det har tatt over en uke før de har svart. Men det som irriterer meg skikkelig er det at de er så arrogante. Jeg har spurt flere ganger om de har lov til å fakturere meg for Delta linje når de ikke greier å levere denne linjehastigheten hos meg. Og da får jeg et "cut & paste svar" rett fra Vilkår hvor de sier i rein tekst at linja ikke altid er på topp. Men herregud da, en hel Mbit dårligere da :( Og det var aldrig noe problem tidligere for dem å levere Delta linje før jeg fikk litt trøbbel hos regnskaps avd. Som fant det riktig å fysisk stenge linja mi, da de mente at jeg hadde ubetalte regninger som ikke hadde. Jeg var uten internett i over 3 uker, og de som er like nerd som meg skjønner at det er ikke så veldig gøy.. (er ikke noe glad i sola bare så det er sagt) Når har det gått mange mnd og NGT er fortsatt ikke interesserti å ordne opp og jeg orker ikke å ringe dem for jeg bli helt kvalm av å sitte å vente. Har fått tilsendt 3 routere for å se om det hjalp, men neida. Jeg spurte om jeg skulle beholde routerne til vi hadde ordna opp i problemet og det var helt greit. På mandag fikk jeg purring på en faktura jeg aldrig har fått på 5500,-... ÆSJ jeg sendte mail/kontaktskjema på mandag og har ikke fått svar. Skjønner godt at det er mange som synes at NGT er verdensbeste, for det gjorde jeg også en gang i tiden... helt til jeg fikk problemer! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Når det gjelder ventetid på support, så er vel det smartaste å kjøpe en fastelefon med høgtaler. Du ringer, setter på høgtaler, og går å finner på andre ting til du høyrer eit par spørrande: "Hallo?" frå telefonen din. Då slepp du følelsen av å ha kasta vekk tre kvarter.

 

Dessuten er det eit tips å ringe utenom "rushtrafikk"-tidene.

 

Det er i alle fall godt nok for meg...

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Når det gjelder ventetid på support, så er vel det smartaste å kjøpe en fastelefon med høgtaler. Du ringer, setter på høgtaler, og går å finner på andre ting til du høyrer eit par spørrande: "Hallo?" frå telefonen din. Då slepp du følelsen av å ha kasta vekk tre kvarter.

 

Dessuten er det eit tips å ringe utenom "rushtrafikk"-tidene.

 

Det er i alle fall godt nok for meg...

god reklame for silje nergaard er det i alle fall å stå i kø hos ngt. ny inntektskilde for ngt? "din venting blir presentert av emi, og du hører xxx?" ****** ta.

 

ngt er gode på tekniske løsninger, men kundesystemet deres er føkka og alt for lite fleksibelt - gjør noen i ngt en feil f.eks. med faktura, må saken nærmest opp i høyesterett før noen kan ta en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Høres litt "skommelt" ut :scared:

 

Bestlite NGT på lørdag. Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får inkassokrav?

Før jeg får linjen eller? :roll:

 

OK, lurte bare på hvor lang tid de bruker?

stakkars deg.

 

De bruker Bravida som utstyrsleverandør og de er #¤&*/%& treige. Min arbeidsgiver bruker NGT som leverandør til de som trenger bredbånd for å kunne jobbe hjemmefra. Vi vurderer å si opp avtalen vår med dem fordi det tar så lang tid fra vi bestiller til de leverer. 15 september bestilte vi for en av våre ansatte og han har enda ikke fått.

 

Apropos Chello og ventetid; det har blitt veldig mye bedre nå. Gjennomsnittlig ventetid er nå på 2 min. Men ringer du like etter at faktura har blitt sendt ut så sier det seg selv at du vil måtte vente lenger enn normalt. Prøv selv og se: 02123 er nummeret dit. Våger å påstå at de slår NGT med god margin.

Lenke til kommentar

Kjipt å høre at de er rævva på kundeservice. Særlig faktura rot er egentlig utilgivelig da det betyr at de ikke har helt grep på organisasjonen sin, og her er det helt vanlige bedriftsøkonomiske forhold vi snakker om. Om det er brevpapir adsl eller burgere de selger har egentlig ikke så mye å si for den delen.

 

Jeg gjetter på at problemet ligger i at de har vokst relativt raskt og dermed fått en ganske stor kundegruppe. Samtidig har de ikke tjent penger før helt i det siste og dermed har de måttet operere med en ganske "trimmet" organisasjon.

 

Tviler på at det er populært å kommet til investorene med beskjed om at "Hei vi har akkurat åpnet et nytt kundesenter og ansatt 20 ks arbeidere for å ta imot framtidig pågang" når de er blodrøde tall i boka. Dermed blir det nok desverre slik at man etterfyller når behovet melder seg. Kjipt at de undervurderer det å ha en proff ks avdeling. Har selv jobbet på flere ks tidligere og det er ekstremt forskjell på hvordan de drives. En god kundeservice avdeling koster penger, men ikke så mye mer enn en dårlig, og det gir deg ekstremt mye igjen ved å redusere missfornøyde kunder.

 

Folk snakker om UPC her, og de har helt riktig ganske så god responstid nå. Så bra at det oppleves som uproblematisk og det er godt gjort. På den andre siden har de brukt laaaaaang tid på å komme dit. UPC har fortsatt et noe mer ustabilt produkt desverre og ingenting tyder på at det kommer til å bli særlig bedre.

 

Derfor bytter jeg uansett fra UPC fordi jeg er lei av å ha et produkt som yter myye dårligere, relativt "ofte" er nede og koster det samme som ngt billigste.

Lenke til kommentar
Problemet er at du venter 1 time i kø for å gjøre en endring av adresse, hastighet e.l. og du oppdager 1mnd etterpå at denne endringen ikke er gjort. Du ringer opp igjen (hint: 1 time ventetid igjen) og kunded00d sier de fisker det ASAP. Men nei, etter 30 dager får man inkassovarsel og da ser man bare rødt og vil drepe alle NGT ansatte. Så må man ringe 2-3 ganger til med 1 time ventetid hver gang. Mail svarer de aldri på, de må ha på en funksjon som automatisk deleter all innkommende mail. Slikt blir man fort sur av.

 

Moralen blir derfor: Hvis du har NGT og det fungerer, IKKE rør en shit og ikke ring kundeservice for å gjøre endringer for de blir permanent for 5år+++

 

Installasjon er et helt annet problem, venta 16mnd for eneboligen og 2mnd for leiligheten... begge med ukentlige utsettelser (det skulle ta 3-4 uker begge steder). I eneboligen fikk jeg router etter 16mnd med ukentlige utsettelser, og det fungerte ikke og jeg satt på telefon minst 10 timer sammenlagt. Så sier de at jeg ikke kan få likevel og ber meg returnere router med en gang, elles må den erstattes.

 

Jeg lar dere avgjøre om man bør være fornøyd kunde etter slikt.

Hehe, bare for å være drittsekker sletta de settningsene som jeg hadde da ventet i 3x1 time for å få dem til å gjøre. Sendte dem en email, tok 2 uker før dem kom tilbake til meg. Svaret var at jeg skulle resette ruteren og ringe eller email dem på nytt(Bensin på bålet!!!!!) Valgte å la ting være som de var. *sukk*

Lenke til kommentar
noe av problemet ligger vel i at når man ringer ngt, så kommer man til et callcenter som er drevet av lindorff, som igjen driver med inkasso. at de "glemmer" å gjøre diverse ting for kundene slik at inkassokravene dumper ned i postkassen er jo god butikk for dem hvertfall...

Ikke helt korrekt. Det er faktura avd. som er drevet av lindorf. Den andre vet jeg ikke hvem som driver.

Lenke til kommentar
Forresten kan jeg jo forstå at CS horer vil ha problemer ettersom de ikke kan data men det får være deres proble,

Forsiktig med hva du sier smarten. Ja jeg spiller cs. Men jeg har nå drevet med datamaskiner i 15 år... Jeg tror nok jeg vet hva jeg driver med når jeg sitter foran pcen eller ser inni den.

Lenke til kommentar

Vel, jeg var fornøyd med NGT inntil jeg skulle flytte med meg abonnementet til Oslo fra Askim. Har venta i over 3mnd nå. Står en forventet leveringsdato på status siden hos NGT, som stadig blir forskøvet.

 

Jeg ser for meg NGT ansatte som kommer på jobb, ser at forventet leveringsdato hos meg er i ferd med å gå ut, legger til 4-5 dager og går og tar lunsj. :roll:

Kan ikke være så #"¤"%¤& vanskelig å flytte abonnementet vel... De bruker vel omtrent samme framgangsmåte som for nye kunder regner jeg med. Syns dog at eksisterende kunder skulle komme foran nye kunder i køen. :yes:

 

For vel sende en ny mail, og håpe på bredbånd i julegave fra NGT. :mad:

Lenke til kommentar

ngt sugger i kundeservise og dem har eventyrfortelere i kundemotaket men det eneste postive er når du har fått linja gud hvet når :roll: jeg hadde dem 6 månder så bytta jeg til firstmile og der er dem helt rå når det gjelder kundeservis dem hjelper til og med her på forumet har dere sett en isp leveradøre som svarer på poster her på forumet ? nei og det gjør firstmile men minusen deres er at dem har ikke helt stabile linjer men man kan ikke få både pose og sekk hehe men nå har bestilt linje igjen fra ngt og det kommer montør imorgen så får vi se da forrigegang jeg hadde dem så tok det 4månder før montøren kom :mad: da nå har det gått 4 uker ps og dem klarte å bestile 2 adsl linjer til meg nå og jeg skule bare ha en linje :thumbdown:

Lenke til kommentar
Når det gjelder ventetid på support, så er vel det smartaste å kjøpe en fastelefon med høgtaler.

Det er ikke alle som har fasttelefon (studenter osv) og da er det kjipt hver eneste gang man må 1. vente 2. betale for 50min mobiltrafikk. Hele meningen med å velge nextgentel for mange, er at de ikke krever fasttelefon.

 

Å foreslå innkjøp av nytt utstyr, for et selskaps supportlinje er helt bak mål.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Innstalasjons prolem/ vente tid skyldes ofte telenor da.

Dette spiller ingen rolle. Når du kjøper R9800PRO hos komplett og det står 500 på lager (dvs. ventetid max 1 døgn), så blir du pissed off når det tar over 1 år. Du blir 20 ganger mer pissed off hvis de begynner å skylde på posten og norek. Kunden kan ikke forholde seg til 10 steder, kunden har kjøpt en tjeneste/vare av EN butikk/tilbyder og DE har 100% ansvar for å ordne opp og purre FOR kunden.

 

Du må forstå at folk flest er sure pga. løgn ang. lev.tid, ikke det at det tar tid. Hadde man fått vite den virkelige tiden med en gang hadde man jo valgt en annen løsning.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Vær glad dere får "bredbånd" sier nå jeg!  :mad:

Dette er som om jeg skal si til deg: "Vær glad du får telefon"

 

Jeg har ikke telefon, men ingen grunn for meg å si dette til deg om telenor tilbyr deg crap telefontjeneste og sender feil regninger og falske inkassokrav. Og dette kun siden JEG ikke har telefon.

 

Get real, noen bor i slott til 20mill. De har like mye krav på god service fra NGT som oss som ikke har slott. Hjelper ikke å si "vær glad du er rik", alle inkasso/fakturaproblemene til mr. rik blir ikke borte av den grunn.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Er nok mange faktorer som må tas med her.

For det første har NGt vokst veldig fort på veldig kort tid. Dvs mange kunder som skal betjenes uten at man ofte rekker å ansette nok medarbeidere og lære opp disse.

I tillegg er nordmenn ganske idioter, som ikke kan lese bruksanvisning og en veiledning på 2 sider (ca 2 min). Helt utrolig at litt over 50 000 kunder kan prestere å kontakte NGT 1300 ganger hver eneste dag! Så kommer telenettet i norge som flere steder virkelig stinker, og gjør at den enkle oppkoblingen ikke kan skje.

Rutiner i NGT trenger mye (ja, MYE) "oppgradering" ennå. Og det gjelder fra 1.linje supporten til de ulike avdelingene som kommer med i prosessen etterpå, både ruter og faktura. Sistnevne har dessuten enorme utfordringer, som de absolutt ikke er i stand til å takle ennå.

NGT er kanskje av de absolutt beste på bredbånd når alt går etter planen, men så snart noe fraviker fra normal installasjon, så kommer problemer som tar laaang tid å fikse.

Ha dette i tankene før du bestiller og sjekk gjerne telenettet i ditt område før du bestiller. Det kan spare deg for mye bry.

Lenke til kommentar
Er nok mange faktorer som må tas med her.

For det første har NGt vokst veldig fort på veldig kort tid. Dvs mange kunder som skal betjenes uten at man ofte rekker å ansette nok medarbeidere og lære opp disse.

Hva med f.eks. Komplett? De taklet det å blir mange ganger større innen få år helt fint. Det gjelder å ansette nok folk og ikke være cheap med pengesekken. Heller 30kr dyrere for hver kunde pr mnd enn å tilby norges klart værste service innenfor hvilken som helst bransje.

 

30kr pr kunde er ingenting, men hadde trolig vært nok til å gjøre dem til de BESTE innenfor ISP service. Jeg har selvfølgelig ikke regnestykket i hodet, men du kan jo selv gange 30kr x [antallkunder] og se hvor mange supportfolk man kan gi lønn. Trolig hadde til og med 10kr kunnet dekke den forbedrede servicen.

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...