Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

Problemet er at du venter 1 time i kø for å gjøre en endring av adresse, hastighet e.l. og du oppdager 1mnd etterpå at denne endringen ikke er gjort. Du ringer opp igjen (hint: 1 time ventetid igjen) og kunded00d sier de fisker det ASAP. Men nei, etter 30 dager får man inkassovarsel og da ser man bare rødt og vil drepe alle NGT ansatte. Så må man ringe 2-3 ganger til med 1 time ventetid hver gang. Mail svarer de aldri på, de må ha på en funksjon som automatisk deleter all innkommende mail. Slikt blir man fort sur av.

 

Moralen blir derfor: Hvis du har NGT og det fungerer, IKKE rør en shit og ikke ring kundeservice for å gjøre endringer for de blir permanent for 5år+++

 

Installasjon er et helt annet problem, venta 16mnd for eneboligen og 2mnd for leiligheten... begge med ukentlige utsettelser (det skulle ta 3-4 uker begge steder). I eneboligen fikk jeg router etter 16mnd med ukentlige utsettelser, og det fungerte ikke og jeg satt på telefon minst 10 timer sammenlagt. Så sier de at jeg ikke kan få likevel og ber meg returnere router med en gang, elles må den erstattes.

 

Jeg lar dere avgjøre om man bør være fornøyd kunde etter slikt.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tru det eller ei,jeg fikk brev og inkasso krav på to rutere som jeg ikka hadde. jeg skrev skriftlig og ringte de muntlig så mange ganger så jeg kan ikke huske.

og NGT lovte å ordne opp og blekaget det flere ganger,men inkasso krav dumpet alikavel inn!!!

Tilslutt så ringte jeg inn til de å sa at hvis de ikke ordnet dette opp med en gang så ville jeg anmelde de for personforfølgelse.

da skal jeg si de fikk ut fingeren fra et hvist sted og ordnet opp.da fikk jeg både muntlig og skriftlig beklagelse eheheheheheh.

lattlig at de sender krav på noe jeg ikke har motatt eller bestilt.

Lenke til kommentar

Vært borti en del faktureringsrot med NGT. Skulle blant annet ha et studenttilbud men ble istedet satt som vanlig kunde. Dette medførte en del halvtimes venterunder i den berømte telefonkøen. Men som regel så var det hyggelige og hjelpsomme folk i den andre enden så alt ordnet seg til slutt. Veldig bra linje ellers. Har ikke hatt noe ventetid med unntak av den 4mbit midlertidige oppgraderinga den ene helga. men det var verdt det halve minuttet offline :D

Lenke til kommentar

Har hatt Nextgentel i 2 år nå og har hatt veldig blandede følelser rundt kundeforholdet.

 

Da jeg bestilte (desember 2001) tok det 4 måneder før jeg fikk det. Ikke pga mangel på utbygd sentral men annet rot. Det fikk jeg beklagelse på i ettertid og 3 måneder med en hastighetsklasse over den jeg valgte (bravo).

 

Så endret jeg til Delta (2048 x 640) i august 2002 (NTNU-tilbud) og det ble helt utrolig masse styr før faktureringen kom i orden. Fikk faktura etter faktura som var feil (regning for full abonnement i stedet for tilbudet - prisforskjell på 500 kr mnd) og til slutt truet de med inkasso fordi jeg ikke betalte. Omsider jeg fikk jeg tak i noen som hadde litt vett der. Underveis i denne perioden henvendte jeg meg på mange e-mail samt et uttall forsøk på å komme igjennom den vanvittige kunderservice-tlf. Den siste gangen, da jeg endelig kom igjennom varte samtalen hele 55 minutter (på dagtid med mobil = veldig dyrt).

Av disse brukte jeg 25 venting, og 30 på å få personen at jeg hadde bestilt ntnu-tilbud og ikke vanlig tilbud. Noe han etter 30 minutter sa" oisann.. her har det visst skjedd en glipp ja.. jaja.. sånt som skjer".. :wow::wow::wow:

Nå har jeg endelig.. etter et par måneder med feil, fått avtalegiro. Så nå kan vel ikke noe gå galt håper jeg.

 

Etter at jeg gikk over til høyere fart rent hastighetsmessig, har ikke abonnementet nådd opp like bra som tidligere. På lavere hastigheter ( bravo og charlie) nådde det nesten opp til oppgitt hastighet, men på delta har det hele veien ligget en del under. Dvs omlag 150 - 300 kbit/sek på nedlasting samt 100 - 200 kbit/sek på opplasting. Det synes jeg er litt skuffende.

 

En tredje ting jeg vil ta opp er den biten med porter og slikt i routeren. Jeg har vært forholdsvis heldig og fått Cisco-routeren som NGT leverte i starten. Denne har vært forholdsvis grei å konfigurere og har fått mye til å fungere. Men jeg strevde en del i starten for å skjønne alt dette og finne ut hvilke porter til hvilke ting osv.. Siden jeg er IT-mann er dette litt interessant for meg og helt greit å bruke litt tid på. Men jeg innbiller meg at vanlige folk vil føle seg relativt maktesløse rundt dette. Kjenner 2 som fikk netopia - rutere og de slet mye.

 

 

Prisen : 450 kr/mnd for Delta 2000 synes jeg er bra! Ikke fantastisk når man ser hva de har i Sverige og andre land, men bra i norsk sammenheng.

 

Oppsummering: Hvis du kjøper NGT må du forberede deg på at du kanskje må bruke litt tid på konfigurere rutere og sånn slik at du får brukt de tjenestene du vil.

 

Videre ber jeg for din skyld at det ikke blir noe rot underveis som gjør at du må ringe kundeservice. Må du det, er hundre og ett ute.. det tar vanvittig lang tid å komme igjennom, hvis du i det hele tatt kommer igjennom da! Slipper du å ringe kundeservice og alt fungerer.. da er alt helt topp... hvis du har fått konfigurert ruteren rett da så klart.. ! Lykke til med bredbåndsvalg! :D

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått med seg når det programmet faktisk skal gå på tv? Jeg tok en titt på tekst-tv og et par program-guider på nettet for hele denne uka og tv2 hjelper-deg står ikke oppført noen av dagene. Bare masse håndball. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Egentlig fornøyd med NGT, bortsett ifra at kundesrvice for privatkunder har for lang ventetid. Men omgår dette ved å ringe til kundeservice bedrift (siden jobben også har abonnement der) for å spørre om et eller annet jeg finner på og deretter får jeg de til å gjøre det jeg egentlig ringer for (fikse mitt privat abonnement) hehe, har funket hver gang. ;)

Lenke til kommentar

NGT ble jo "Asylmottaket" for Telenor "Flyktningene" da de kom med begrensning på nedlastnings mengden. Pga all veksten så har det nok blitt endel problemer for NGT. Dessuten får du den høvelig nye NGT ADSL overalt der det går ann å få ADSL men den leveres vist fra Telenor(?) og den har dessuten lave hastigheter og koster mere.

Endret av IceCool
Lenke til kommentar

montørene kommer forresten fra Bravida, så det er ikke NGT sin feil, Har ngt selv og er meget fornøyd, er laaaaang telefonkø men trikset er bare å ringe til rette tide da slipper du med 15- 20 min venting.

Ellers har jo Ngt hatt en ekstrem økning i kundemassen og de sier jo selv at de har problemer med supporten pga denne økningen. Men leser du litt på www.relativt.net og henger sån passe på irc er det ikke noe problem å finne den infoen du trenger.

Forresten kan jeg jo forstå at CS horer vil ha problemer ettersom de ikke kan data men det får være deres proble, anyway på meg virker det som ngt har mye mindre problemer en andre leverandører :D Go NGT

Lenke til kommentar

Synes faktisk det blir en alt for dårlig unnskyldning at de plutselig har fått så mange kunder, så det blir lang ventetid. Alle andre virksomheter (med unntak av noen ISP'er) ansetter flere folk når etterspørselen øker. Dette er heller ikke noe nytt fenomen når det gjelder NGT, har vært sånn siden dag en, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

glemte å nevne i posten min at ngt for første gang går med overskudd i år, og når du ikke går med overskudd er det lett å vegre seg for å ansette folk.

I tillegg er det også et problem å få kompetente folk, og da mener jeg ikke sånne kvisete tenåringer som andre call sentre ansetter :D

Lenke til kommentar

ENDELIG setter de fokus på dette problemet..

 

Er på ingen måte en n00bie, men man trenger ikke være det for å ha bruk for kundeservice..

 

En gang ble routeren utdatert, og vi trengte å bytte up Cisco'en, med en NETOPIA.. tok 3 uker med telefoner frem og tilbake før de i det hele tatt kom på at det var routern som var faset ut..

Hele tiden var det: "Dette har jeg ikke kjenskap til, burde vært fikset imorgen", "Jeg vet ikke, og sjefen er gått", "Jeg skal se om jeg kan ordne det til imorgen, i over morgen, på Torsdag, på Mandag, etc."

 

Skiftet så fra Charlie, til DELTA 3000.. og linjen gikk fra: oppe, nede, oppe, oppe, nede, nede, nede, oppe, nede, etc...

Etter alt dette tullet, ble vi lovet fire måneder med gratis ECHO..

Dette ble trukket tilbake, og nå får vi bare to..

Og uten NOE som helst forvarsel, er 2500 kroner trukket fra kontoen til muttern.. pga. at vi ikke har levert gamle routeren.. RIMELIG FREKT.

 

 

Håper TV2 TOTALSLAKTER de, sånn at de endelig kan begynne med kundeservice!!

 

(Med det sagt, skal det sies at det første året med NGT var problemfritt, og med veldig stabil linje, men hvis du trenger hjelp med linjen... :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Sorce:

Bravida har alltid stilt opp da de skulle for meg. De har kontraktfestede responstider de stort sett holder såvidt jeg vet. Har aldri opplevd at Bravida ikke kommer etter avtale. Problemet ligger hos NGT som ikke beordrer service fra Bravida i tide. Bravida holder hva de lover, mens NGT aldri får bestemt seg..

 

At NGT har hatt en økning i kundemasse er heller ikke mitt problem som kunde. Det er helt og holdent NGT sitt. De har dessuten hatt LANG tid til å ordne opp. Langt over et år faktisk. Og når du sier at du bare trenger å vente 15-20 minutter når du ringer på riktig tid, sier vel det sitt. For vanlige folk som har jobb er dette faktisk uholdbart. For meg er maks ventetid 3-4 minutter hvis jeg skal være fornøyd. Og minst like viktig: at de klarer å hjelpe deg på første forsøk!

 

Det er så mye annet som er uholdbart med NGT. Hvem har ikke opplevd å få rot med fakturaen (nå ser jeg bort fra dere som har Pappa som betaler... er noen av dere her ser jeg).

 

Når så mange er misfornøyd har NGT et stort problem. Det tar mye lenger tid å bygge opp tillit enn å bryte den ned slik som de delvis allerede har gjort. Håper for guds skyld for deres egen del at de får ut fingeren og ordner opp etter tv2-innslaget. Neste gang jeg venter over et kvarter på NGT service så har de i hvertfall en kunde mindre (pluss alle de som spør meg om råd og tips selvfølgelig... allerede 4 stk i år. Har anbefalt andre leverandører til de).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...