Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville valgt 20 mbit med god kundeservice uten å blunke. 20 mbit er mer enn nok båndbredde til mitt behov! Du skal være temmelig aktiv/kresen hvis du mener at 100mbit er must for 1 person.

Tror ikke du helt tok poenget. Det var mer i billedlig forstand det eksempelet du viser til.

Eh, det billedlige var....?

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt 20 mbit med god kundeservice uten å blunke. 20 mbit er mer enn nok båndbredde til mitt behov! Du skal være temmelig aktiv/kresen hvis du mener at 100mbit er must for 1 person.

Tror ikke du helt tok poenget. Det var mer i billedlig forstand det eksempelet du viser til.

Eh, det billedlige var....?

at forskjellen mellom de to er stor, kanskje? ikke så billedlig kanskje men man skjønner poenget. hvis du ser deg blind på tallene, så del på hundre og prøv igjen :)

Endret av skravlekaspar2000
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt 20 mbit med god kundeservice uten å blunke. 20 mbit er mer enn nok båndbredde til mitt behov! Du skal være temmelig aktiv/kresen hvis du mener at 100mbit er must for 1 person.

Tror ikke du helt tok poenget. Det var mer i billedlig forstand det eksempelet du viser til.

Eh, det billedlige var....?

at forskjellen mellom de to er stor, kanskje? ikke så billedlig kanskje men man skjønner poenget. hvis du ser deg blind på tallene, så del på hundre og prøv igjen :)

Hmmmmm, tror vi snakker forbi hverandre her. Hvis jeg skjønner deg riktig så mener du at forskjellen på 20 mbit og 100mbit er stor? Det er jeg enig i, men hva skal man med 100mbit som man ikke kan bruke 20mbit til? Joda, du kan hoste en ftp server for 100 mann med 1mbit nedlastning, men hvor mange trenger det da? Du kan hoste sånn ca. 10-50 CounterStrike servere hvis du har maskin park som er stor nok. Er jo temmelig ekstremt syns du ikke? Så poenget mitt var at hvis jeg fikk valget mellom en uberfet linje men crap kundeservice eller en dårligere linje(Hallo, 20mbit er ikke akkurat dårlig) med meget bra kundeservice så hadde jeg valgt 20mbit anyday.

Greit nok, "billedlig"... Hvis det står 20mbit og 100mbit så er det jo det jeg må kommentere på, ikke hva skriveren sitter og tenker.

 

However!

Hvis man skal sammenligne produkter slik:

"Ville du ha kjøpt en 1.5mbit linje til 1299,- hos en leverandør som er kjent for dårlig kundeservice, eller ville du ha kjøpt en 1.2mbit linje for 1499,- hos en leverandør med god kundeservice." så kan det nok godt hende at det hadde fristet mer med en 1.5mbit linje..

 

Hastighets forskjellen mellom de forskjellige adsl leverandørene er ikke så stor som 20 kontra 100 mbit da vettøøøø ;)

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

En i klassen min bestilte Adsl fra ngt.

Og det har blitt litt av noe Greier.

 

Han fikk regning før det hadde lagt inn noe hos han i det hele tatt.

Og seffers betaler man ikke for en tjeneste man ikke har fått.

 

Nå har han fått inkasso for at han ikke har betalt adsl`en sin.

Og han har enda ikke fått modem eller lagt inn linjen.

Han krangler med dem.

men dem gir seg ikke.

Han Skylder i dem sine øyne leie for adsl.

 

____________________________________________________________

 

Så har vi en annen kompis som henger etter med regninger.

Han kunne godt få ADSL av ngt, så lenge han betalte kontant for et år.

Ikke noe problem det skulle han, ngt skulle sende regning så han skulle betale først pga at han er gjelds slave.

Etter 4 uker ringer han inn igjen og spør etter regningen som skulle komme.

Det var borte i systemet deres.

Og etter og ha kastet bort en passe sum på og ringe til dem med kontantkort.

Så kom regningen på et stykke over 6000 kr.

Han betalte den........

og ventet å ventet, men ingen ting skjedde.

Han reisete ut av lande i 4 uker.

ingen ting hadde skjedd enda, ikke noe i posten fra dem.

Da ringer han inn og purrer på nytt.

hehe

Joda etter mange kr i dass igjen med kontantkort.

Så kunne dem nå si til han at han kunne ikke få av dem lenger.

da det ikke var ledig plass i sentralen til han lenger.

 

Og da ble han jo sint....

ikke så rart.

 

Og det tok Ngt bare ca 5 uker og betale tilbake beløpet igjen etter mange purringer om det.

 

Så da hadde ngt sitti på over 6000 kr som var han sine i over 3 mnd til slutt vist jeg ikke husker helt galt.

likt som han hadde brukt godt over 1000 kr på og ringe dem med kontantkorte sitt.

 

Og dem ga han ikke 5 flate øre i renter på penga dem hadde fått renter på en gang.

 

 

 

Så ngt skal jeg pokker ikke ha.

Jeg betaler heller noen kr mere i mnd og slipper sånt tull.

og det er absolutt verd de penga etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg opplever NGT som en god bredbånds leverandør. Som andre nevner så er det kundeservicen deres som er shitty. De er ikke spesielt flinke til å håndtere situasjoner utenom det vanlige.

 

Nå må du bestemme deg. Kundeservicen er en stor del av produktet en god bredbåndsleverandør skal levere. Det hjelper ikke med rimelige priser og god hastighet når møkka ikke virker, og de gir f.. i å hjelpe deg. Det er snålt at i bredbåndsverden så betyr en 50 lapp enormt, selv om du garantert får trøbbel, kaster bort timer i telefonkø og kontantkortene flagrer. Litt ironisk også at mange NGT-kunder ikke har fasttelefon (for å spare penger), for så å sitte på mobil å vente.

Jau, jau :no:

Lenke til kommentar

Nedgraderte til bravo linja i september,men fikk regning på charlie på nest regning..

ringte inn og fikk mellomlegget trukket av på neste regning sa di..

fikk beløpet trukket av på regningen som kom,

MEN forsatt så skulle di ha betalt for charlie

Sendte mail om dette og fikk overraskende svar 1 dager etter om at dem skulle fixe det...

 

 

11/12-03

"Vi beklager på det sterkeste at vi har fortsatt å fakturere deg for charlie hastighet, til tross for at du allerede i september nedgraderte til bravo. Dette vil bli rettet opp i snarest. Vennligst avvent tilbakemelding fra vår fakturaavdeling"

 

Håper det fixer seg denne gang...

Lenke til kommentar

NGT er håpløse. bestillte hos de for mange uker siden. vi skulle få

bredbånd fra de i slutten av november. modemet kom i posten, og

alt så ut som at det skulle gå greit. damen vi hadde snakket med sa

at det var masse ledig i sentralen så "fullt på linjenettet" skulle ikke

være noe prob. linjen er fremdeles ikke kommet opp.. nå sier

visst damen at "det ser ut som at det er fullt på linjenettet, men

skal skjekke opp i det og ringe tilbake idag (samme dag som vi ringte)".

det er gått noen dager siden nå.. hva tror du vi finner i posten da?

en regning for installasjon. HÅPLØST!

Lenke til kommentar

:(

likt som han hadde brukt godt over 1000 kr på og ringe dem med kontantkorte sitt.

 

Ja men så for svarte be han skaffe fastelefon da ! :roll: Så bruker han ikke 1000vis av kroner på å ringe mobilt.. Det er det som er drawbacket med å bare ha mobil... Sånne utgifter følger med på kjøpet når man skal kutte de kronene det koster å ha fast telefon... ! :devil: (TROLL alert) :thumbs:

Believe me, jeg har vært igjennom det resonnementet.. og endte på å beholde Telenorsvina.. :no::blush:

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar
Nå må du bestemme deg. Kundeservicen er en stor del av produktet en god bredbåndsleverandør skal levere. Det hjelper ikke med rimelige priser og god hastighet når møkka ikke virker, og de gir f.. i å hjelpe deg.

Jeg tenkte på produktet når jeg sa at NGT var en bra bredbåndsleverandør. Men jeg er enig i deg at det ikke hjelper stort når linja ikke virker. Da må noen hoder trille. *chåpp* :cool:

Lenke til kommentar
Det viste seg at NGT hadde gjort feil ved å beordre utkobling av linja mi (ja, jeg betaler alltid regningene mine). NGT innrømmer også senere feilen. Helt uakseptabelt. Og jeg ble en svært sinna mann...

 

For å toppe dette så konka ruteren min ut også et par måndeder senere. Jeg var ganske aggressiv denne gangen og sa det som det var. Er ikke en ny ruter på døra i løpet av *svært kort tid* så kunne de regne med minst en kunde mindre. En uke senere hadde jeg en ny ruter. Selvsagt etter å ha sittet i telefonkø en halvtime.

NGT gjør en feil, og de *innrømmer* denne feilen, og så mener du det er helt uakseptabelt? Ærlig talt. Det er tross alt bare mennesker som sitter og jobber der, og med titusener av kunder så er det ikke rart om det kan bli litt kluss for noen av dem.

 

Og så får du ny ruter en uke etter at du kontaktet dem? Det høres da helt greit ut. Husk at posten bruker tid på å frakte ting også.

 

Med bakgrunn i dette har jeg vanskelig for å se hvordan kritikken er "fullt fortjent". De gjorde en feil, innrømmet det, og neste gang du hadde problemer fikk du ny ruter i løpet av en uke.

 

Jeg kan vedde på at det store flertallet aldri har noen problemer. Det er bare det at de som faktisk har problemer er de som roper høyest og får mest oppmerksomhet. Selv om du har hatt problemer, så betyr ikke det at alle har det. Da blir det litt dumt å si at de burde opplyse kundene sine om at de har dårlig kundeservice, for jeg tror neppe dette er tilfelle for de fleste.

 

Forøvrig, hvordan klarer Komplett å takle stor kundemasse? Vel, de klarer det ikke perfekt de heller. De har da et rykte på seg for å være dårlige på kundeservice? Hvorfor? Fordi de vokste så kraftig og er så store. EOD.

Lenke til kommentar

Det skal ikke mye til for at en ISP er håpløs, ser jo det gjelder for alle de som tilbyr i dette landet.

Så fort de gjør en liten feil er det helt håpløst og hoder skal rulle osv, syns folk som klager så sinnsykt mye for ingenting burde skaffe seg en hobby.

 

Klager dere like mye på alle bedrifter som gjør småfeil? Dere kan jo ikke ha annet å bedrive tiden med.

 

;)

Lenke til kommentar
Det viste seg at NGT hadde gjort feil ved å beordre utkobling av linja mi (ja, jeg betaler alltid regningene mine). NGT innrømmer også senere feilen. Helt uakseptabelt. Og jeg ble en svært sinna mann...

 

For å toppe dette så konka ruteren min ut også et par måndeder senere. Jeg var ganske aggressiv denne gangen og sa det som det var. Er ikke en ny ruter på døra i løpet av *svært kort tid* så kunne de regne med minst en kunde mindre. En uke senere hadde jeg en ny ruter. Selvsagt etter å ha sittet i telefonkø en halvtime.

NGT gjør en feil, og de *innrømmer* denne feilen, og så mener du det er helt uakseptabelt? Ærlig talt. Det er tross alt bare mennesker som sitter og jobber der, og med titusener av kunder så er det ikke rart om det kan bli litt kluss for noen av dem.

 

Og så får du ny ruter en uke etter at du kontaktet dem? Det høres da helt greit ut. Husk at posten bruker tid på å frakte ting også.

 

Med bakgrunn i dette har jeg vanskelig for å se hvordan kritikken er "fullt fortjent". De gjorde en feil, innrømmet det, og neste gang du hadde problemer fikk du ny ruter i løpet av en uke.

 

Jeg kan vedde på at det store flertallet aldri har noen problemer. Det er bare det at de som faktisk har problemer er de som roper høyest og får mest oppmerksomhet. Selv om du har hatt problemer, så betyr ikke det at alle har det. Da blir det litt dumt å si at de burde opplyse kundene sine om at de har dårlig kundeservice, for jeg tror neppe dette er tilfelle for de fleste.

 

Forøvrig, hvordan klarer Komplett å takle stor kundemasse? Vel, de klarer det ikke perfekt de heller. De har da et rykte på seg for å være dårlige på kundeservice? Hvorfor? Fordi de vokste så kraftig og er så store. EOD.

Jeg blir ganske provosert når du siterer et innlegg på måten du her har gjort. Du kutter ut halve avsnittet som gjør at hele sammenhengen blir borte. Det hørte også med til saken at innrømmelsen kom først etter tre uker og 5 telefonsamtaler, hvor jeg satt i telefonkø en halvtime hver eneste gang. Det setter vel NGT i et litt annet nytt lys?

 

Jeg klagde heller ikke på at det tok en uke før jeg fikk ruteren. Men jeg liker ikke (som nevnt n ganger tidligere) å sitte i telefonkø en halvtime bare jeg skal snakke med linjeleverandøren min.

 

Og du prøver å si at det er bare jeg som har hatt problemer. Prøv å les denne tråden fra begynnelse til slutt så endrer du kanskje mening. Hva med klagestormen de har hatt mot seg? Det var tross alt en grunn til at problemet ble tatt opp på TV2.

 

Du sier at flertallet ikke har problemer. Det er helt sikkert riktig. Men det er også mange som faktisk opplever problemer. Da bør NGT gjøre mest mulig for å ordne opp.

 

Jeg så meg egentlig ferdig med denne tråden, men jeg følte jeg måtte korrigere deg når du siterer meg på den måten. Håper du har litt forståelse for at det faktisk er ganske mange som har opplevd problemer med NGT og at supporten ikke har vært tilfredsstillende. De har jo til og med selv gått ut offentlig og sagt at kundeservicen ikke har vært bra nok!

Lenke til kommentar

Jeg siterte det som var relevant, og jeg har aldeles ikke sagt at du er den eneste som har hatt problemer.

 

Det jeg sier er at selv om du har hatt problemer, så betyr ikke det at alle har det, og jeg synes også du blåser saken ut av proporsjoner.

 

Denne "klagestormen" det snakkes om høres for meg ut som et spøkelse fra fortiden, der folk klager fordi de må site mer enn ti minutter i kø for å komme gjennom på telefon. Altså: Mange klager fordi andre klager, ikke fordi de egentlig har noe virkelig ille å klage over.

Lenke til kommentar
Jeg siterte det som var relevant, og jeg har aldeles ikke sagt at du er den eneste som har hatt problemer.

 

Det jeg sier er at selv om du har hatt problemer, så betyr ikke det at alle har det, og jeg synes også du blåser saken ut av proporsjoner.

 

Denne "klagestormen" det snakkes om høres for meg ut som et spøkelse fra fortiden, der folk klager fordi de må site mer enn ti minutter i kø for å komme gjennom på telefon. Altså: Mange klager fordi andre klager, ikke fordi de egentlig har noe virkelig ille å klage over.

Du tar feil. Du får det til å se ut som at jeg mener at det er innrømmelsen som er uakseptabel. Hvis du leser hele avsnittet ser du at det er hele hendelsesforløpet som er uakseptabelt. Grunnen til at jeg i det hele tatt nevnte at de innrømte feilen var for å bekrefte at det ikke var jeg som hadde gjort en feil.

 

Nei, du har ikke sagt det bare er jeg som har problemer. Men du antydet det ved å si, sitat: "Selv om du har hatt problemer, så betyr ikke det at alle har det". Poenget mitt er at mange faktisk har hatt problemer.

 

Det er heller ikke snakk om ti minutter. Men gjerne 30-60 minutter ventetid. 10 minutterer er ikke akseptabelt, men 30 og 60 minutter er enda mindre akseptabelt.

 

Spøkelset fra fortiden du snakker om har vært en realitet minst det siste året, og var ifølge NGT selv også en realitet senest i forrige uke.

 

Skjønner ikke problemet ditt. Har du virkelig et så nært forhold til leverandøren din at du ikke takler at andre gir de kritikk for dårlig service? De har sendt ut pressemelding om beklagelse, noe som bekrefter tilstandene. Jeg vet faktisk ganske mye om denne klagestormen siden jeg har NGT gjennom en bedriftsavtale (stor bedrift). Svært mange har NGT og det har vært *mange* fortvilte sjeler på grunn av nærmest ikke-eksisterende support fra NGT sin side. Mange av dem har blant annet erfart fakturarot. Spesielt etter flytting og overørsel av abonnement, men også helt uten noen spesiell grunn. Ventetiden er først og fremst et problem på teknisk support etter det jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Vi hadde litt mas med å få instalert NGT (11 besøk eller no sånt :S), men det var delvis Telenors feil fordi vi mangla noen ledninger osv. Det gjorde det heller ikke noe bedre at vi skulle få en sdsl linje samtidig som adslen.

 

Men, når det først var på plass har det bare vært positivt. Snakker om kanskje en dag nedetid på rundt to år, og vi har måttet kontakte dem kun en gang pga noe var galt og problemet ble da fikset fort.

 

Men ikke nok med det - nå har de jo satt opp linjehastigheten vår igjen for tredje gang på to år! :-D Det har jeg ikke hørt om noen andre ISPer som har gjort.

 

(En liten irriterende ting dog, er at IPen byttes en gang i blant, tilsynelatende helt uten videre - jeg mistenker dem for å gjøre dette bare så jeg er nødt til å betale 150kr/månden for å få helt statisk ip :-P)

Lenke til kommentar
Jeg blir ganske provosert når du siterer et innlegg på måten du her har gjort. Du kutter ut halve avsnittet som gjør at hele sammenhengen blir borte. Det hørte også med til saken at innrømmelsen kom først etter tre uker og 5 telefonsamtaler, hvor jeg satt i telefonkø en halvtime hver eneste gang. Det setter vel NGT i et litt annet nytt lys? (...)

Rett meg hvis jeg tar feil, men du virker, etter måten du ordlegger deg på i dine innlegg, som en slik kunde som blåser deg opp så fort noe galt skjer. Det er menneskelig å gjøre feil, og da hjelper det lite å bli sint og sitte å kjefte i telefonen, selv om det ikke ble rettet første gangen.

 

Jobber selv i butikk, og kunder som kommer inn og kjefter på oss for noe før vi har rukket å si ett ord, tar vi ikke seriøst (de fleste har ikke grunn til å kjefte heller). De får den servicen de har rett på i følge kjøpsloven, men absolutt ingenting mer. Kunder som er høflige når de tar kontakt, får mye bedre service. Så ett tips til alle som skal klage, enten det er til NGT eller noen andre... vær høflige og forklar problemet på en sivilisert måte uten å bruke f.eks banneord og være sint. Det lønner seg som regel, og den som tar i mot henvendelsen blir mer serviceinnstillt overfor hyggelige kunder enn kunder som kun er ute etter å slenge dritt.

 

Når det gjelder TV 2 hjelper deg, så vet jeg litt om hvordan de jobber. De klipper i innslagene, så spørsmål og svar blir tatt helt ut av sammenheng. For å illustrere :

 

-Driver dere god kundeservice

-Ja, vi har det som en policy

-Lurer dere kundene

-Nei, så absolutt ikke

Klipp litt i det der, så får du :

 

-Driver dere god kundeservice?

-Nei, så absolutt ikke

-Lurer dere kundene

-Ja, vi har det som en policy.

 

Litt banalt, men dere forstår kanskje. De fjerner også mye av forklaringene firmaene kommer med, som faktisk rettferdiggjør mye av problemene. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder i NGTs tilfeller, men har hørt om tilfeller der firma har blitt svertet av TV 2 hjelper deg for noe kunden selv har hatt skyld i.

 

Og det er ikke vanskelig å grave opp 4 misfornøyde kunder fra ett hvilket som helst firma med litt flere kunder enn nærmeste venner og familie. Det at det er flest som klager her på forumet, har med å gjøre at det er stort sett de som klager som skriver innlegg. De som er fornøyde, lar sjelden høre fra seg.

 

Ang. kundeservicen til NGT. Den er ikke mye verre enn Telenor. Da jeg hadde bredbånd fra Telenor, prøvde jeg å få tak i kundeservicen deres en gang. Jeg satt i kø i 30 minutter, så ble jeg kuttet av (opptattone). Prøvde igjen, satt i nye 30 minutter, og kuttet av på nytt. Da sendte jeg mail som jeg bare fikk ett standardsvar på. Ett annet eksempel er at jeg for to år siden byttet mobilabbonnement til Tele 2. Først nå, for to uker siden, fikk jeg sluttoppgjøret. TO ÅR? Ganske ille.

 

Én gang har jeg hatt behov for kundeservicen til NGT, og da fikk jeg svar etter 5 minutter. De fant ut, der og da, at Bravida hadde koblet noe feil. Da jeg kom hjem fra jobb den dagen, var alt i orden. Dette var dagen etter jeg hadde fått modemet, og etter det har jeg ikke hatt nedetid i det hele tatt. Regningene har det heller aldri vært noe trøbbel med. Jeg fikk også linja på dagen jeg ble lovet den første gangen jeg fikk dato fra NGT, og det var ca. 4 uker etter bestillingsdato (ble én dags forsinkelse på grunn av Bravidas feilkobling da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...