Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tv2 Hjelper deg innslag, NGT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste problemet jeg har hørt om med NGT har vel vært kundeservice? Så ikke på det inslaget, men det kan vel ikke være mer enn det? Og du får jo liksom bare sååå mye bedre kundeservice hos f. eks Telenor. Kundeservice får du her på forumet uansett det :)

 

Hittil har jeg bare hatt ca 2t nedetid (sammenlagt) på 6mnd og har alltid fått hastigheten jeg skal ha hvis ikke mer. Gode tilbud strømmer inn, hastighetsøkning på linjene og jevnt over en veldig bra tjeneste. Jeg har ingenting å utsette på dem iallefall :)

Lenke til kommentar

Nextgentel har ikke en "dårlig" kundeservice sånn sett, de har bare litt lite mulighet til å beslutte ting der og da. De kan ikke fikse ting som er utenom det som står i retningslinjene og de kan ikke hjelpe deg med enkle løsninger som hadde spart alle for mange ukers venting:) Og, de er ikke noe flinke til å eskalere ting forbi 1ste linje og de avviser alt for mye i 1ste linje og har en tendens til å være litt nedlatende "nei sorry kan ikke hjelpe deg, men det som står i retningslinjene våre blablabla nopes du får ikke snakke med noen som har mer bestemmelsesrett enn det jeg har".

 

Det er vel og bra at de gjør dette, men noenganger må man faktisk snakke litt med noen som sitter med litt mer teknisk og markedsrettet kompetanse når ting skal endres kvikt:)

 

Prøv aldri å flytt til et sted som har en ngt linje innstallert allerede om du har tenkt å flytte med deg din egen hvertfall og den der du flytter har vært ltit forsinket med å stenge / flytte sin egen:) DET er ikke lett:)

 

MEN når alt dette er sagt om kundeservice.. de leverer en $£@@£$ bra tjeneste med utrolig lite nedetid, vi snakker timer på de 2+ årene jeg har brukt leverandøren og det har aldri vært behov fra min side for å kontakte kundeservice for noe teknisk og de har aldri plaget meg. Diskusjonen jeg har gående med dem nå på en regning for avbestilt bestilling i forbindelse med flytting regner jeg med vil løse seg så fort jeg sender et good fashioned brev og ikke bare snakker med en kundekonsulent som ikke har myndighet eller vilje til å forstå det som har hendt. Kommer lenger med å forklare ting skikkelig og saklig enn å kjefte på noen i telefonen uansett:)

Endret av talisar
Lenke til kommentar

har hatt ngt nå siden mai og er kjempe fornøyd :thumbs: eneste har hatt litt problemer med e-posten nå i det siste men det nå fikset. har måtte ventet i telefon kø men det må du over alt, når du kommer igjennom kommer du i hvert fall til kompotente folk som vil fikse problemet. snakker av erfaring hadde chello før

Lenke til kommentar
Hei, jeg har altid hørt positive ting om NGT, men nå hører jeg på TV'en at det er en "Landsomfattende klagestorm mot NGT", stemmer dette... jeg vil selv gjerne ha bredbånd fra nextgentel... de er jo billige..., noen som har problemer med NGT?

Jeg har hatt mye problemer med NGT. Problemet ligger i så fort du trenger kundeservice. Ikke nok med at du vente i ca. 30-60 minutter, men som oftest kan de ikke hjelpe deg med en dritt heller, pga. elendige rutiner. Hvis du spiller dataspill online så er faktisk telenor mye bedre. Spilte i dag på samme server med 3 stk som hadde ngt adsl 1300(husker ikke nøyaktig hva det er) og 3 stk som hadde 704 linje fra telenor. Oss med NGT hadde 70 i ping mens de med telenor hadde 20-30. Dette er vanlig på de fleste counter-strike servere(ligger på 60-100 i ping på 95% av alle Norske spill servere, Har snakket med NGT om dette, de legger skylda på alle andre, selv om jeg har 40 i ping når jeg kommer ut fra deres system. NGT mener at dette er mer enn bra nok, når jeg hadde kabelmodem hadde jeg 5 i ping ut fra avidi sitt nettverk).

Lite råd hvis du skal ha NGT, du må ALDRI finne på å være for sen med betalinger, da er de reneste mafia forretningen. De la på Alle regningene jeg hadde hos dem til 3 gangs varsel(selv den jeg hadde fått 1 uke siden) da jeg ikke hadde fått betalt en regning hos dem. Videre så "glemte" de i systemet sitt både at jeg hadde betalt for 1 uke for mye og at jeg betalte for mye på en regning. Jeg betalte rundt 500,- for en regning en gang for å safe, men de hadde bare registrert 398,- Jeg måtte krangle til meg fax nr. slik at jeg fikk sendt dem en bank bekreftelse på at jeg hadde betalt mer enn de påsto.

Lenke til kommentar

Som jeg har påpekt mang en gang, så blir det å klage over at det tar 30min før du kommer gjennom til NGT Support eller at det tar 1 uke før dem svarer på mail rett og slett "for dumt". Vi har oss selv å takke. Vi kan ikke få i pose og sekk. Betaler man "en slikk og ingenting" for den månedlige abb.avgiften kan man ikke forvente seg at det skal være en så mye "raskere" kundeservice enn det er pr. dags dato. Det er enkelt og greit penger det handler om dette. Man kan ikke ha en kundeservice som er noe særlig "raskere" enn det er i dag om man skal fortsette å betale en såpass lav abb.avgift. Du får det du betaler for.

 

At NGT, som mange andre selskap, gjør feil og behandler kunder urettmessig er en annen ting. Det er selvsagt ønskelig for NGT, og som for de fleste andre, at alle kunder er fornøyde, men systemet kan i enkelte tilfeller svikte. Nå må vi også ta i betraktning at NGT er et selskap som ikke er eldre enn 3,5 år. Rutinene er langt fra gode nok, og det er jo bare bra at nettopp TV-program som "TV2 Hjelper deg" og "FBI" påpeker dette. Slikt kan det bare komme positivt ut fra.

 

Men konklusjonen her er altså. Du får det du betaler for, så ikke klag over at det tar 30 min å komme gjennom på telefon og at det tar over 1 uke før de svarer på mail

Lenke til kommentar

Min erfaring med NextGentel er at sålenge man ikke havner i noen situasjoner "utenom det vanlige", funker det veldig bra. Sa opp mitt første abonnement hos NG pga. blant annet flytting. Har nå tegnet nytt abonnement med NG, selv om jeg kviet meg litt. Dette pga. at NG for meg har fremstått som et roteselskap uten like. Ved min første bestilling fikk jeg servert en lang historie om at jeg allerede skulle ha bestillt, klaget på leveringen og avbestillt, selv om jeg aldri før hadde vært i kontakt med dem. Da de tilslutt fikk ordnet opp, kom aldri noen bekreftelse på bestillingen, og jeg måtte bestille på nytt. Senere da jeg sa opp abonnementet, og fikk bekreftet dette på mail, fortsatte regningene å komme, og etterhvert også inkassokravene, selv om jeg prøvde å si ifra. Men til tross for dette og noen mindre episoder valgte jeg NG igjen, og dette fordi de leverer det de lover. NG leverer som bare det, men sørg for å styre unna situasjoner der NG må utføre papirarbeid...

Lenke til kommentar

I motsetning til mange her må jeg bare si at kritikken de får på TV2 er fullt fortjent. Det er lett for de av dere som ikke har hatt problemer å si at folk er inkompentene. Selv har jeg ikke noe problemer med å konfigurere ruteren slik som jeg vil. Har satt opp Ciscoen for å kjøre web server, ftp server, vpn server og masse annet uten noen form for hjelp. Jeg har faktisk ganske god kompetanse på Cisco rutere (ikke for å skryte da men...)

 

Problemet mitt handlet heller ikke om konfigurering av ruter. Men rett og slett linja som gikk ned. Dvs. linja mellom meg og sentralen. Det er som kjent ikke NGT som vedlikeholder den linja, men det er deres problem at jeg som kunde ikke har linje. Jeg har ikke noe direkte kundeforhold til Telenor eller hvem andre som kan ha dette ansvaret. Har kun skrevet kontrakt med NGT.

 

Da prøver jeg å kontakte NGT. En gang, to ganger, tre ganger, fire ganger.... uten at det skjer noe. Og hver gang sitter jeg i kø 25-40 minutter. Etter over tre uker klarte de å få ut fingeren. Bravida brukte **1 dag** på å ordne linja fra da NGT beordret service. Det viste seg at NGT hadde gjort feil ved å beordre utkobling av linja mi (ja, jeg betaler alltid regningene mine). NGT innrømmer også senere feilen. Helt uakseptabelt. Og jeg ble en svært sinna mann...

 

For å toppe dette så konka ruteren min ut også et par måndeder senere. Jeg var ganske aggressiv denne gangen og sa det som det var. Er ikke en ny ruter på døra i løpet av *svært kort tid* så kunne de regne med minst en kunde mindre. En uke senere hadde jeg en ny ruter. Selvsagt etter å ha sittet i telefonkø en halvtime.

 

Jeg har kanskje vært maks uheldig, men det er ikke tilfeldig at det HVER GANG tar minst en halvtime å få snakke med NGT kundeservice. Dette handler også mye om prinsipper og våre rettigheter som kunder. NGT burde vært mer glad i kundene sine. En dag har de kanskje ikke så mange igjen hvis de fortsetter sånn. Spesielt nå som det har kommet flere andre meget bra alternative leverandører.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

etter den sinnsykt lange og drepende telefonkøen ( med elendig ventemusikk om jeg får legge til)

 

er alt bare bra :thumbup:

satt i 25 - 30 min i dag før jeg kom gjennom hos NGT men

da jeg kom igjenom møtte jeg en hyggelig fyr.

*forklarte at problemet mitt var en ødelagt ADSL splitter, og uten

å nøle eller videre spørsmål sier han: jeg sender deg en nå jeg da.

legger den i posthyllen så sendes den nye til deg i morgen :w00t:

 

dette kaller jeg service!

 

*så klart skulle jeg gjerne unngåt den hensynsløse ventetiden på telefon :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...