Lionpride Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Jobber på et anlegg på land I arbeidskontrakten står det TARIFFAVTALE Bedriften følger Industrioverenskomsten som regulerer ansettelsesforholdet. LØNN Grunnlønn kr 163,87 pr/time Prosjektillegg kr 18,- pr/time Vi jobber 12t hver dag og alt over 10,5t skal føres som overtid. Når jeg regner ut overtid - skal jeg regne grunnlønn x 1,5 eller grunnlønn + prosjekttillegg x 1,5? Forrige uke jobbet jeg mandag - søndag altså 7 dager. Har jeg krav på 100% tillegg på søndag? I tillegg tar det litt over 1 time å kjøre til jobb. Noen som vet om jeg har krav på betalt reisevei? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Jobber på et anlegg på land I arbeidskontrakten står det TARIFFAVTALE Bedriften følger Industrioverenskomsten som regulerer ansettelsesforholdet. LØNN Grunnlønn kr 163,87 pr/time Prosjektillegg kr 18,- pr/time Vi jobber 12t hver dag og alt over 10,5t skal føres som overtid. Når jeg regner ut overtid - skal jeg regne grunnlønn x 1,5 eller grunnlønn + prosjekttillegg x 1,5? Forrige uke jobbet jeg mandag - søndag altså 7 dager. Har jeg krav på 100% tillegg på søndag? I tillegg tar det litt over 1 time å kjøre til jobb. Noen som vet om jeg har krav på betalt reisevei? Alle dine spørsmål er besvart i tariffen som du selv nevner. Altså Industrioverenskomsten. 1 Lenke til kommentar
Lionpride Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Jobber på et anlegg på land I arbeidskontrakten står det TARIFFAVTALE Bedriften følger Industrioverenskomsten som regulerer ansettelsesforholdet. LØNN Grunnlønn kr 163,87 pr/time Prosjektillegg kr 18,- pr/time Vi jobber 12t hver dag og alt over 10,5t skal føres som overtid. Når jeg regner ut overtid - skal jeg regne grunnlønn x 1,5 eller grunnlønn + prosjekttillegg x 1,5? Forrige uke jobbet jeg mandag - søndag altså 7 dager. Har jeg krav på 100% tillegg på søndag? I tillegg tar det litt over 1 time å kjøre til jobb. Noen som vet om jeg har krav på betalt reisevei? Alle dine spørsmål er besvart i tariffen som du selv nevner. Altså Industrioverenskomsten. Det er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Det er jeg ikke sikker på. Så lenge du følger den tariffen er den akkurat det som står i den tariffen som er gjeldene for deg, derfor er det helt sikkert det som står der som gjelder https://www.fellesforbundet.no/globalassets/lonn-og-tariffsaker/overenskomster-2016-2018/industrioverenskomsten-2016-2018---sokbar-versjon.pdf Lenke til kommentar
Lionpride Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Det er jeg ikke sikker på. Så lenge du følger den tariffen er den akkurat det som står i den tariffen som er gjeldene for deg, derfor er det helt sikkert det som står der som gjelder https://www.fellesforbundet.no/globalassets/lonn-og-tariffsaker/overenskomster-2016-2018/industrioverenskomsten-2016-2018---sokbar-versjon.pdf OK takk for det Salvesen. Det nevnes dog ikke èn gang i løpet av det 177 siders lange dokumentet noe om Prosjekttillegg så jeg lurer fortsatt på om en time overtid for meg er kr 263,80 eller kr 272.80. Har også forsøkt å finne svar på betalt reisetid, men det står det heller ikke noe om. Det skal ikke være lett Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Har du spurt arbeidsgiver eller eventuelt lønningsansvarlig? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Det er jeg ikke sikker på. Så lenge du følger den tariffen er den akkurat det som står i den tariffen som er gjeldene for deg, derfor er det helt sikkert det som står der som gjelder https://www.fellesforbundet.no/globalassets/lonn-og-tariffsaker/overenskomster-2016-2018/industrioverenskomsten-2016-2018---sokbar-versjon.pdf OK takk for det Salvesen. Det nevnes dog ikke èn gang i løpet av det 177 siders lange dokumentet noe om Prosjekttillegg så jeg lurer fortsatt på om en time overtid for meg er kr 263,80 eller kr 272.80. Har også forsøkt å finne svar på betalt reisetid, men det står det heller ikke noe om. Det skal ikke være lett Kapittel 8 dekker reisetid og tillegg.. Lenke til kommentar
Lionpride Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Arbeidsgiver her helt fraværende ja, får bare svada svar. Nå har jeg funnet ut alt jeg lurte på. Tusen takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå