Gå til innhold

Pipende strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte ny pc med Barton 2500+ og silent breeze2, Asus A7N8X-X hovedkort, Twinmos 512 pc 3200 ram og et qtec kabinett :blush: Hadde WD 120 gb 8 mb cache og Sapphire 9500 fra før + en Chieftec ATX 360W 2vifter

Strømforsyning siden qtec sin ikke duger. Når vi hadde satt sammen alt å skrudde på strømforsyningen begynte den å pipe, høyt og ekkelt, jeg prøvde tom med qtec strømforsyningen som fulgte med, men med samme resultat. Den pep ikke hvis den ikke var koblet til hovedkortet. Der satt jeg og en kamerat med ny pc som IKKE ville starte. Vi ble ganske fort enige om at hovedkortet var defekt å skulle retuneres. Jeg retunerte hovedkortet til komplett og i dag etter to uker fikk jeg i svar at det ikke var noe feil med kortet :scared:

Noen som har noen forslag om hva som kan være feil. For å være ærlig så så vi ikke så mye i manualen :blush:

Takker for alle svar hilsen en desperat mann :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til dette hovedkortet, men det trenger kanskje en 4 pins (P4) power plugg? Har du satt i den?

Jeg vil anbefale deg å montere hovedkortet utenfor kabinettet (på et bord), med kun en minnebrikke, skjermkort , CPU, CPU kjøler og PSU koblet til. Det kan hende du har vært uheldig å kortslutte hovedkortet med en galt plassert avstandsskrue. Du må også koble til power-on knappen fra kabinettet, men egentlig holder det å kortsluttet disse to kontaktene.

Lenke til kommentar

Lette etter den med jeg 99.9% sikker på at de ikke er en sånn på det hovedkortet, men hvis det var det ville det komme slik pipelyd fra strømforsyninga pga at den mangla?

Det med skrune høres klokt ut for i det idiotiske qtec griene så måtte skruene sitte skjevt i hovedkortet for at skjermkortet kunne skrues fast.

Tusen takk, gleder meg til i morgen å få testa det.

Endret av J0ppe
Lenke til kommentar

Jeg fiksa det var det med skruene, men jeg har fått et nytt problem. Hardisken og cd-rommen starter ikke hvis ide kabelene koblet til dem. De starter hvis bare strømmen er koblet til. På skjermen viser den at den har får signal men når du slår den på er det bare sort så jeg kommer ikke inn i bios.

Alt sitter litt skjevt i og jeg får foreks ikke skrudd fast skjermkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...