ingrid93333 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Hei! Jeg leier en leilighet og lurer egentlig på om den er godkjent? Da tenker jeg spesielt på badet. I dusjen er det en lampe som er inni dusjen, og på den ene veggen er det en slags varmelampe som har lagt svimerker i taket.. Huseier er vanskelig å prate med så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
Bananmafiosoen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Det beste ville vært å ringe et elektrikerfirma og be om en befaring. Hvis det ikke blir akseptabelt burde du passe på at elektrikeren dokumenterer det for deretter å levere til huseier og si at det er en brannfelle. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Det er helt lovlig med lampe "i" dusjen, så lenge den står høyt nok opp og har riktig tetthet. Er jo selvsagt ikke optimalt uansett, men dog. Gamle stråleovner lager ofte svimerker når de har stått i mange år, selv om avstanden er godkjent. Denne avstanden oppgis av produsenten av ovnen. Om du er usikker på ting så er det som sagt bare å ta kontakt med en elektriker, gjerne en venn som kan komme og se på det. Om man ringer et firma for en slik type kontroll/befaring så er vel det noe de fleste vil ta betalt for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå