Kurt Lekanger Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Crap Cleaner ble møkkaspreder.Gjemte skadevare i CCleaner – 2,3 millioner brukere kan være berørt Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Bruker folk fortsatt slike programmer som CCleaner? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Bruker folk fortsatt slike programmer som CCleaner? Det er jo ganske omfattende gjort rede for i artikkelen, at ja, det gjør de. AtW 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ehh, ja - jeg leste det, men likevel så "skjønner" jeg ikke hvorfor folk fortsatt bruker slike progammer Lenke til kommentar
G Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 (endret) Det er jo ganske enkelt å forklare hvorfor folk liker å rydde i flere programmer ved å trykke på en "Gå i gang"-knapp, framfor å måtte inn i hver bidige nettleser, saumfare registeret eller hvor alt slagget enn måtte feste seg. Endret 18. september 2017 av G 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ser at slike ting kan være kjekt, historikk og tempfiler osv, men som å "reparere" registry osv? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Hva er galt med a folk bruker slike programmer? Bruker det selv og aldri hatt problemer og jeg var vel "heldig" her siden jeg ikke har giddet å oppdatere mine versjoner ennå, så jeg er ikke berørt 2 Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ehh, ja - jeg leste det, men likevel så "skjønner" jeg ikke hvorfor folk fortsatt bruker slike progammer Men du forstår vel at ikke alle kan være på ditt nivå når det gjelder forståelse av hva som fungerer bra og hva som ikke gjør det ? Ikke alle befinner seg på ditt kunnskapsnivå. Det virker veldig nedlatende og blærete slik du uttrykker deg. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ville faktisk påstå det motsatte, at man bør være på et viss nivå for å bruke nettopp slike programmer. One-click fix på registeret feks trenger ikke nødvendigvis å være positivt, snarere tvertimot. Men nei, mente ikke å virke "blærete" eller "nedlatende", bare syns folk skal være litt mer forsiktige med bruken av programmer som hevder å være en mirakelkur for alt som er.Uansett, artikkelen tar for seg noe som er svært uheldig, så dette blir mer off-topic kanskje. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 At registerendringer kan medføre skade, ja. Men jeg vil tro at Piriform (Avast) har til hensikt å unngå det. En lar jo all slags innstallert programvare herje og herpe i registeret likevel. Så hvorfor ikke opprydning? Innstallert programvare kan jo fort bli bloatware om de får herje lenge nok i registeret. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Storsett (i 99% av tilfellene) så skal ikke registeret til Windows røres av brukerne, det skal ikke være nødvendig å ha et tredjeparts program som hindrer bloatware fra å "herje" (?) i registeret og har man tuklet det til såpass så er det vel på tide med en formatering uansett. Men det er nå bare min mening Lenke til kommentar
C64C Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 (endret) Bruker CCleaner for å slette midlertidige filer siden Windows er en stor suppe som bare blir tykkere og treigere jo mer man rører rundt (vanlig bruk). Går også inn i regedit og sletter filer som ligger igjen og slenger etter at programmer er avinstallert. Endret 18. september 2017 av C64C 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Hvorfor i det hele tatt bruke slike programmer, det fungerte aldri bra selv når man bare hadde mekaniske disker. Vet strengt tatt ikke behovet for å rydde hele tiden, morsomste er jo folk som går bananas med ccleaner også er pcen fucka. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Storsett (i 99% av tilfellene) så skal ikke registeret til Windows røres av brukerne, det skal ikke være nødvendig å ha et tredjeparts program som hindrer bloatware fra å "herje" (?) i registeret og har man tuklet det til såpass så er det vel på tide med en formatering uansett. Men det er nå bare min mening Man kan jo argumentere for at det er produsenten av OSet som har tuklet det til, når folk føler slikt er nødvendig. AtW 4 Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ville faktisk påstå det motsatte, at man bør være på et viss nivå for å bruke nettopp slike programmer. One-click fix på registeret feks trenger ikke nødvendigvis å være positivt, snarere tvertimot. Men nei, mente ikke å virke "blærete" eller "nedlatende", bare syns folk skal være litt mer forsiktige med bruken av programmer som hevder å være en mirakelkur for alt som er. Uansett, artikkelen tar for seg noe som er svært uheldig, så dette blir mer off-topic kanskje. Folk som ikke jobber med IT vil ikke ha ett visst nivå på IT-kompetanse for vedlikehold av sine maskiner, og de vil aldri få det. Tilsvarende med biler, er bare ett par prosent av befolkningen som kan reparere biler men de kjører likevel. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Windows er bloatware Slike programmer er nødvendige om en ikke skal reinstallere OS på nytt hvert år 1 Lenke til kommentar
mads1153 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Problemet er at CCleaner sine nedlastninger fronter mye til å gå videre til Download.com der mange programmer blir lagt til med flere uønskede programmer selv om det er egentlig ikke det du ønsker. Heldigvis fins det CCleaner uten omdirigering hvis du går på denne siden: https://www.piriform.com/ccleaner/builds Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 (endret) Crap-cleaner installerte crap! For en ironi.. eller "karma" Endret 19. september 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Er folk virkelig overrasket? Det er så mye tvilsomt der ute, Windows er risikosport og det er godt jeg er ferdig med det hjemme og på jobb. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå