AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Har en kompis som er helt ufyselig mot min søster, og har direkte psykopat tendenser. Han har blant annet sett at hun befinner seg med en annen kompis av meg, hoppet inn i bilen, kjørt i sikkert 120 og oppover for å prøve å finne henne. Han har aldri direkte vært truende på en slik måte at det kan bevises med lydklipp eller sms/snapchat/messenger, og har aldri vært voldelig mot henne. Spørsmålet e kan det opprettes et besøksforbud mot han da "vi" frykter han på grunn av disse psykopat tendensene han har. Samt at han er bevæpent (har våpen i hus). Grunnlaget for besøksforbudet er at han blir ekstremt "innpåsliten" og på kanten truende om vi prøver å blokke kontakten med han. Anonymous poster hash: 8dde5...edd Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Det korte svaret er ja, men det stilles noen krav. Du kan lese mere her https://www.domstol.no/no/Straffesak/Sakstyper/Besoksforbud/ Det må være reell frykt, forfølgelse eller krenkelse. Ikke bare en følelse av ubehag. Stedet å begynne er hos det lokale politiet. Der vil du få råd og veiledning. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Men hvis han er din "kompis", hvorfor sier du ikke i fra? 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Men hvis han er din "kompis", hvorfor sier du ikke i fra? Kanskje fordi... da "vi" frykter han på grunn av disse psykopat tendensene han har. Samt at han er bevæpent (har våpen i hus). Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Våpnene er lette å bli kvitt, bekymringsmelding til politiet. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Da ville jeg vel først og fremst meldt fra til politiet om at en du anser som ikke skikket til det har våpen hjemme. (Snakker vi forresten om lovlig eller ulovlig ervervet våpen? Om det er ulovlig, så hadde jeg ikke tenkt meg om et sekund før jeg anmeldte det) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 TS her Kort fortalt: han trur vi er kompiser enda, men jeg klarer ikke tryne på han lengre. Men for enkelthetens skyld skrev jeg kompis. Når jeg sier noe til han går han i forsvars stilling og blir ofte svært voldelige. Ellers prøver han å syke deg ned. Ellers drar han opp argumenter som ikke har noe med de vi snakket om å gjøre. Jeg: "du må faen skjerpe deg, jeg synes ikke det greiene dine e greit" Han: "du skylder meg penger, hvor e dem?" Anonymous poster hash: 8dde5...edd Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Da ville jeg vel først og fremst meldt fra til politiet om at en du anser som ikke skikket til det har våpen hjemme. (Snakker vi forresten om lovlig eller ulovlig ervervet våpen? Om det er ulovlig, så hadde jeg ikke tenkt meg om et sekund før jeg anmeldte det) Er usikker på om våpenene står på han eller hans far. Vi snakker om rifler og hagler. Ellers får han låne sin bror sin pistol. Han går ikke til lege uansett hva, derfor null diagnose (tviler sterk på at en fastlege ville kunne fastsett en diagnose som omhandler psyken hans på 10 min) om han først hadde gått til lege med mindre han ville at legen skulle såtte en slik diagnose, noe denne pasientgruppen skjeldent vil. Tviler på at politiet ville tatt det alvorlig om jeg som helsefagarbeider uten muligheter til å stille diagnose hadde sagt "karen burde ikke ha våpen, jeg mener han e psykisk syk". Anonymous poster hash: 8dde5...edd Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ikke lov å låne ut pistol, med mindre den som låner har våpenkort 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Har våpen kort til rifle, ikke pistol. Anonymous poster hash: 8dde5...edd Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Moderatormelding Åtte innlegg slettet for OT/trolling 1 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Ikke lov å låne ut pistol, med mindre den som låner har våpenkort Men ikke umulig. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Da ville jeg vel først og fremst meldt fra til politiet om at en du anser som ikke skikket til det har våpen hjemme. (Snakker vi forresten om lovlig eller ulovlig ervervet våpen? Om det er ulovlig, så hadde jeg ikke tenkt meg om et sekund før jeg anmeldte det) Er usikker på om våpenene står på han eller hans far. Vi snakker om rifler og hagler. Ellers får han låne sin bror sin pistol. Han går ikke til lege uansett hva, derfor null diagnose (tviler sterk på at en fastlege ville kunne fastsett en diagnose som omhandler psyken hans på 10 min) om han først hadde gått til lege med mindre han ville at legen skulle såtte en slik diagnose, noe denne pasientgruppen skjeldent vil. Tviler på at politiet ville tatt det alvorlig om jeg som helsefagarbeider uten muligheter til å stille diagnose hadde sagt "karen burde ikke ha våpen, jeg mener han e psykisk syk". Anonymous poster hash: 8dde5...edd Så ikke si "karen burde ikke ha våpen, jeg mener han e psykisk syk". Redegjør heller for hans faktisk oppførsel og hvis hans tilgang på våpen er en av grunnene til at dere frykter han, så sier du det. Så får de avgjøre om dette er en som oppfyller vilkårene for å eie våpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå