Gå til innhold

Altibox Wifi pluss?

allak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Fint, mange takk for svar :)

Er det riktig at en må opp på pro for å få nettverk ut, eller får en dette også ut fra en  LR?

Har Pro enda bedre rekkevidde en LR?

Hei,

Du kan kaste nettet videre med både Pro og LR. 

LR (Long range) har muligheten til å kaste nettet noe lengere, men pro takler flere klienter, og kan levere opptil 1300mb/s på trådløst mens LR bare klarer 860mb/s

Les mere om LR her - https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/

Les mere om Pro her - https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/

Lenke til kommentar

Takk så mye for god hjelp. Jeg får gruble litt på det, men heller mot disse du anbefaler så sterkt

Jeg er blitt veldig glad i Unifi hvertfall :-) Lykke til. Du kan alltids sende meg en PM om du ender opp med å kjøpe dette. Det finnes uansett mange guider rundt om også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja pc #2 trenger trådløst nettverkskort/adapter. Har den ikke allerede dette?

Jeg har lagt det på vent inntil jeg vet om jeg kan ha to maskiner samtidig tilkoblet samme Altibox adresse. Jeg flytter nå adapteren til den maskinen jeg for øyeblikket vil benytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har lagt det på vent inntil jeg vet om jeg kan ha to maskiner samtidig tilkoblet samme Altibox adresse. Jeg flytter nå adapteren til den maskinen jeg for øyeblikket vil benytte.

Hussentralen din fra Altibox er en router. På "din" side av routeren har du dine interne IP-adresser, som ikke går ut på internett. På utsiden av routeren (WAN-porten) er den ene IP-adressen du får fra Altibox, den er unik i verden, og er den som brukes på internett. Routerfunksjonon gjør at du kan bruke mange dingser på din side av routeren, selv om du har bare en IP-adresse på utsiden.

Lenke til kommentar

Hussentralen din fra Altibox er en router. På "din" side av routeren har du dine interne IP-adresser, som ikke går ut på internett. På utsiden av routeren (WAN-porten) er den ene IP-adressen du får fra Altibox, den er unik i verden, og er den som brukes på internett. Routerfunksjonon gjør at du kan bruke mange dingser på din side av routeren, selv om du har bare en IP-adresse på utsiden.

Ja jeg skjønner, kablet eller trådløs ruter - hipp som happ! Men jeg må altså koble meg til den adressen jeg er tildelt her i blokka. men det trenger jeg bare å gjøre første gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ja jeg skjønner, kablet eller trådløs ruter - hipp som happ! Men jeg må altså koble meg til den adressen jeg er tildelt her i blokka. men det trenger jeg bare å gjøre første gang.

Du trenger ikke å tenke på adresser i det hele tatt. Du skal koble deg til det trådløse nettet ditt. Dette må du gjøre med hver dings som skal være trådløst på internett. 

Lenke til kommentar

Max 250 dingser/pc om jeg husker rett :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det kommer an på hvordan man sub-/supernetter, ikke noe problem å få til flere 1000. Uansett, standardconfig holder for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve som et eksempel /19 så har du da 8190 klienter  som @zanta nevner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...