Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye koster det for dere å kjøre til/fra jobb hver dag? (drivstoff, ikke bom osv)

djgudleif

54 stemmer

1. 1. Hvor mye kan du anslå at det koster deg å kjøre til og fra jobb?

• Under 30 kr
      27
    • 30 kr
      2
    • 50 kr
      8
    • 70 kr
      4
    • 100 kr
      5
    • 150 kr
      3
    • Over 200 kr
      5

Anbefalte innlegg

Hei, holder på med en liten undersøkelse.

Ønsker spesielt at de som kjører for under 30kr eller over 200kr vennligst spesifiserer kjørelengde og type bil.

Er ute etter ca gjennomsnittlig pris for vanlig kjøring til og fra jobb for den jevne nordmann. Det holder om du bare svarer det du selv tror, uten å undersøke spesielt nøye.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører en MC med 600 kubikk. Jeg kjører ~5 km hver vei, og bruker ~0.65 l/10km. Forutsatt bensinpris på 14kr/l, bruker jeg ~9 kroner på å kjøre til og fra jobb.

Jeg kjører opp mot 3000 km med min MC i året, og bruker ca 1400,- kr på forsikring, og 5000,- kr i vedlikehold. Det er ~2,1 kr/km.

Totalprisen min er da maksimalt 30,- kroner tur/retur jobb. 

Endret av steinrawr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

77,40 i bompenger og 200 - 250 kr i diesel (give and take hvordan trafikken flyter). Ca 14 mil tur/retur. Dieselprisen her nede ligger på 12,29 eller 12,39 stort sett. Må jeg absolutt fylle langs E18 er dieselprisen gjerne på 14,90 eller i det sjiktet så unngår det så langt det er mulig.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Kjører en 2010 Fiesta, snittforbruk på 0.57 l diesel/mil.

Har 4,2km hver vei.

Regnet 14 kr/l:

0,57 * 0,84 * 14 = 6,70 kr/dag

Har en dieselregning på ca. 500 i mnd, så det meste av min kjøring går til andre ting enn kjøring til/fra jobb (som dessuten innebærer en omvei til barnehagen begge veier, med køkjøring og parkering/stopp&start, så virkelig kostnad vil være høyere).

Lenke til kommentar

Pr i dag går det ca 2kWh med strøm t/r til jobben, det blir ca 2 kroner pr dag. 

Bytter snart jobb og skal kjøre rundt 8-9x strekningen men kan lade på jobb så det vill bli tilnærmet gratis for meg å kjøre om jeg lader der. Evt så blir det rundt 15 kroner pr dag i strøm. 

Men dette er jo langt i fra sannheten da en har verditap, vedlikehold osv i regnestykket. 

Lenke til kommentar

2km hver vei, bilen bruker rundt 1,2 liter pr mil på småkjøring. Bensin koster kr9,05 pr liter.

Hvilket land bor du i? Eller fylte du noen tusen liter bensin i 2005 da bensinen sist kosta det, som du har stående og bruker av?

Jeg bor i Longyearbyen, her er det ikke avgifter på ting.

Venter på ny bil også, den blir betydelig billigere enn tilsvarende bil andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...