Gå til innhold

Durelyd i høytalerne

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i et Asus A7N8X Deluxe hk...jeg bruker lydkortet som er på det..

Etter at jeg skiftet hk har høytalerne fått en konstant durelyd som ikke var der på det gamle SB Live lydkortet...den er veldig høy og irritabel...den påvirker også forsterkeren slik at det blir durelyd på dvd-spilleren og...

Den kommer og blir der etter at jeg har hatt pc'en koblet opp mot forsterkeren..hvis jeg ikke kobler opp kommer ikke durelyden på dvd-spillern...

Har skiftet kabler og alt det der bare for å ha prøvd det...

Noen som har vært borti noe lignende og kan hjelpe? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kan være et problem er at du ikke har fått skinnen bak kabinettet til å passe skikkelig med hovedkortet og dets utganger. Dette kan forårsake at du ikke får jackpluggen helt inn i utgangen, men at den stopper i skinnen.

Har selv vært borti problemer på on-board-lydkort som har hatt som grunn at du ikke får jackpluggen skikkelig inni. Skru på musikk og hør om durelyden forsvinner hvis du skubber pluggen hardt inn mot hovedkortet!

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem. Da var det jordingsfeil på kabelnettet. Jeg antar at Forsterker er koblet med DVD-spiller, som igjen er koblet til TVn... Duringen foravant hos meg da jeg kjøpte et filter som filtrerte bort støy fra kabelnettet som TVn var tilkoblet...

Lenke til kommentar

Ofte er dette som følge av en 'ground loop', jordingssløyfe. Det som hjelper da er å sette alle aparater på samme forgrener, men det kan ofte være vanskelig.

En audiotransformator er da løsningen, som denne:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=19104

[Edit: Nyttig info om ground loop: http://www.epanorama.net/documents/groundloop/index.html]

Endret av tyldum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...