Morph3us Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har fått tak i et Asus A7N8X Deluxe hk...jeg bruker lydkortet som er på det.. Etter at jeg skiftet hk har høytalerne fått en konstant durelyd som ikke var der på det gamle SB Live lydkortet...den er veldig høy og irritabel...den påvirker også forsterkeren slik at det blir durelyd på dvd-spilleren og... Den kommer og blir der etter at jeg har hatt pc'en koblet opp mot forsterkeren..hvis jeg ikke kobler opp kommer ikke durelyden på dvd-spillern... Har skiftet kabler og alt det der bare for å ha prøvd det... Noen som har vært borti noe lignende og kan hjelpe? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det som kan være et problem er at du ikke har fått skinnen bak kabinettet til å passe skikkelig med hovedkortet og dets utganger. Dette kan forårsake at du ikke får jackpluggen helt inn i utgangen, men at den stopper i skinnen. Har selv vært borti problemer på on-board-lydkort som har hatt som grunn at du ikke får jackpluggen skikkelig inni. Skru på musikk og hør om durelyden forsvinner hvis du skubber pluggen hardt inn mot hovedkortet! Lenke til kommentar
hs Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg hadde et lignende problem. Da var det jordingsfeil på kabelnettet. Jeg antar at Forsterker er koblet med DVD-spiller, som igjen er koblet til TVn... Duringen foravant hos meg da jeg kjøpte et filter som filtrerte bort støy fra kabelnettet som TVn var tilkoblet... Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 har du innstalert noe kodeks til divx og sånt?det gjorde jeg og da fikk jeg mye skuring og susing.det er ett sånt filter som ligger i en kodeks du må avinnstalere vest du har innstalert dette da Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Ofte er dette som følge av en 'ground loop', jordingssløyfe. Det som hjelper da er å sette alle aparater på samme forgrener, men det kan ofte være vanskelig. En audiotransformator er da løsningen, som denne: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=19104 [Edit: Nyttig info om ground loop: http://www.epanorama.net/documents/groundloop/index.html] Endret 9. desember 2003 av tyldum Lenke til kommentar
Morph3us Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Har nettopp formatert så jeg har ikke installert noe codecer og lyden er der fremdeles... Skal teste ut det jeg har fått tips om, takk for alle tips Lenke til kommentar
Morph3us Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Nå funker det! Tror det kanskje var det som hs sa...jeg fjernet dvd-spiller pluggene, skrudde på så var det greit..takk hs og alle andre Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jordings*feil* burde du får ordnet opp i, det er farlig Er det en sløyfe kan du enten koble ut det som summer eller kjøre en trafo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå