Gå til innhold

Skjermkort til hp compaq 8000 hjelp


Nicklastheman

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg en ræl PC for litt siden, bare for å ha noe å spille på i ny og ne. Men problemet er at det lagger på dårligst mulig grafikk uansett. I hovedsak ETS 2 og CAR mechanic simulator det går i. Pc'n er ingen super PC, men skulle tro man burde få den til å orke på lavest grafikk om ikke noe annet. Er kun 4 GB ram, mulig det er derfor. Jeg er helt blank når det gjelder PC. Han jeg kjøpte den av mente jeg burde ha ordentlig skjermkort, så burde det funke. Legger ved specs her:

 

-HP Compaq 8000 Elite Convertible Minitower
-Processor

- Intel® Core Duo CPU E8500@ 3.16GHz


-Processor speed @ 3.16 GHz
-Number of cores (per CPU) Duo


-Ram 4 Gb. DDR 3
-HDD 160 Gb.


-Windows 10 Pro. Norsk


-Skerm HP Compaq LA2306x


-Data Link Protocol Ethernet

-Fast Ethernet, Gigabit Ethernet


-Form Factor - integrated


-Compliant Standards IEEE 802.1Q, IEEE 802.1p, IEEE 802.2, IEEE 802.3, IEEE 802.3ab, IEEE 802.3u


-Ethernet Controller(s) - Intel 82567LM


-High Definition Audio with Realtek ALC261 codec (all ports are stereo)


-Microphone/Headphone and dedicated headphone front ports


-Line-out and Line-In rear Ports


-Multi-streaming capable


-Internal Speaker (standard)


-HP Thin USB Powered Speakers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde være mulig å legge inn nye komponenter i den, men problemet ditt er at den beste CPU-en du kan legge inn i den maskinen er en Q9650, som knapt holder følge med i3-prosessorer fra 2014. Om du får tak i en passende prosessor til den er også ganske interessant, det er tross alt nesten 10 år siden LGA775-prosessorer ble produsert.

 

Uansett, for spillene du ønsker å spille burde du ikke ha noe svakere enn et GTX 1050, det kan være alt du trenger for å få en grei spillopplevelse i disse spillene, men med en E8500 er det vanskelig å si. om du ønsker å tråle bruktmarkedet for et kupp vil jeg anbefale å bruke denne listen for å finne et tilsvarende

Lenke til kommentar

Om det er PCIe 1.0 slot i PC'en kan han vel ikke trekke 75W fra den? Tror det er begrenset til 25W fra PCIe 1.0 slot? I så fall må han oppgradere til et skjermkort som får strøm direkte fra PSU. Også er det et spørsmål hvor stor PSU'en er da... Reellt.. Ikke hva som står på den. Så et GTX750, eller 1050, så lenge de trekker strøm rett fra PSU er nok det mest fornuftige. Men finnes det? Han må kanskje opp til 750Ti/1050Ti bare for å få PCIe strøm kontakten på kortet?

Lenke til kommentar

Har selv lekt meg med å gjøre kontormaskiner til gaming-PC ved å slenge inn et skjermkort som ikke trenger ekstern strømtilførsel.

 

Anbefaler minst i5-2400 og oppover, som i5-3470/3570, 8GB RAM og skjermkort som 750ti, 1050 eller 1050 Ti, evt Low Profile.

 

Maskiner som Dell Optiplex, HP eller Compaq.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...