Gå til innhold

Interessant spørsmål om dato på en fil

Anbefalte innlegg

Fikk et ganske interessant spørsmål her en dag.

Jeg har et dokument som jeg vil "tilbakedatere" en mnd eller to.

Hvis jeg setter bios til å være den datoen det gjelder og selvfølgelig windows eller whatever opsys jeg bruker. Kan godt formatere og alt mulig sånt også hvis det trengs... og så lagrer dokumentet..

Er det da noen mulighet til å finne ut at datoen ikke stemmer? Eller den stemmer jo, men den gjør jo "egentlig" ikke det siden den ble manipulert.

Syns det var ganske interessant.. og derfor lurer jeg på som det er noen her som vet noe om dette? De greier jo å hente ut data fra brente harddisker og masse annet rart, så det skulle ikke forundre meg om de greier det og!

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår ikke hvorfor du vil endre dato på et dokument - ser ingen årsak til at det skal være fornuftig å gjøre, hvis du ikke har baktanker med det vel og merke.

Du får prøve det du skrev og se hva som skjer. :no: Endret av skinner
Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått deg rett så klarer ingen klarer å finne den opprinnelige datoen på dokumentet etter at du har forandret det på den måten du beskriver. Du må lagre det som et nytt dokument, ellers vil datoen for når dokumentet blei opprettet fortsatt stå der. Det blir akkurat som et helt nytt dokument med ny dato og klokkeslett.

Lenke til kommentar

Jeg bare spør siden jeg syns det var litt interessant..

Hvis jeg sier at jeg kjenner en som spurte meg om dette, så tror selvfølgelig alle at det er jeg som har tenkt til å gjøre det, og det er det ikke :no:

Når jeg ble spurt sa jeg den metoden som jeg beskrev over, men om det funker eller ikke det aner jeg ikke, fordi jeg aldri har prøvd og heller ingen planer om å sette det ut i live... Hvorfor han skulle gjøre det fortalte han ikke til meg.. For alt jeg vet kan det hende han skal spille mora si et puss! :scared:

God Jul til alle sammen :cry:

Lenke til kommentar

Dersom du gjør som du nevnte(forutsett at du lager et nytt dokument, og ikke bare endrer et eksisterende), så vil det så langt jeg kjenner til, ikke være mulig å finne ut når den faktisk er opprettet.

Hadde det derimot vært en mulighet til å finne det korrekte klokkeslett en fil ble oprettet/endret(og ikke bare hva sysdate var på det aktuelle tidspunktet), så vet jeg mange som ville vært villig til å betalt i dyre dommer for å få tak i den teknologien (eksempelvis inne distribuerte anvendelser)

Lenke til kommentar
seriøst ingen som har NOEN tanker om dette?

:wow:

Vil noen finne ut noe om filer så klarer dem det 100%, er nok ikke bare bare å slippe unna ;)

Tenkt situasjon:

En maskin med systemklokken satt en uke for sent, lager en fil som videre sendes til f.eks. en filserver. Hvordan skal denne serveren kunne finne ut når denne filen virkelig er produsert??

Har du svaret på dette, rakner min begrensede kunskap av distribuerte anvendelser.

Problemet med mangelen på en felles klokke er jo, så vidt jeg har forstått det, en avkjeerneproblemene innen dette feltet.

Venter spendt på svar;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...