Gå til innhold

Pinnacle tv-kort

Ny i gamet

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er rett plass å poste dette, men tar sjansen på det:

En venn av meg har kjøpt et pinnacle pctv rage, og vi installerte det, virket som om det gikk helt fint.

Problemet kom når vi skulle kjøre PctvVision; systemet krasjer med en gang uten mulighet i det hele tatt for å gjenopprettes (kjører winxp pro), dette skjer særlig når vi prøver å søke etter kanaler...

Hva er det som er feil? Andre som har opplevd det samme som har løst det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde forskjellige problemer med Pinnacle PCTV PRO helt til jeg satte det inn i en annen PCI-slot. Det viste seg at TV-kortet fikk problemer med delt IRQ. Du kan også prøve å legge inn de nyeste driverne.

Fra forumet på pinnacles nettsted så jeg at det muligens var nettopp driverne som skapte problemet. Skal forsøke med en annen pci-port, og kanskje omdirigere litt på irq'ene, så får vi se om det hjelper... :-)

Lenke til kommentar

Høres ut som en klassisk IRQ-konflikt.

Hvilken versjon drivere har han installert?

Pinnacle har forresten patetisk support. De har ikke oppdaterte drivere som støtter PCTV PRO kortet fullt ut i XP på hjemmesiden sin, bare noen kvasi-drivere som gjør kortet om til et Vision kort. Man må faktisk kjøpe den nyeste versjonen av programmet deres for å få nye PCTV-PRO drivere for XP. Jeg spurte om dette på forumet deres men moderatoren bare skrev at jeg må kjøpe det programmet for å få drivere og så stengte han tråden. :( Ikke F!

Men det funker bra i dScaler. :)

www.dscaler.com

Endret av tahustvedt
Lenke til kommentar

Prøvde DScaler, og det var i hvert fall NOE positivt med det: maskinen krasjet ikke!

Men jeg klarte ikke å finne noen kanaler, though, visste ikke helt hvor (og hvordan) jeg skulle søke...

Noen som kan fortelle meg det?

PS: Får opp en kanal som jeg ikke engang trenger å søke etter, nemlig dansk dr1 eller noe sånt! Blir litt forvirret her!

Endret av Ny i gamet
Lenke til kommentar
høyreklikk i vinduet, velg "channels" og deretter "setup" tror jeg. Har ikke dScaler på denne maskinen så jeg får ikke sjekket men jeg tror det er der du justerer. Så velger du euro cable eller noe og søker.

Jeg fant det med channels, men prøvde aldri euro cable...

Vi tar sjansen på det da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...