Gå til innhold

Bytting av kabinett


cwerner

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP pavillion pc, og har planer om å kjøpe meg ett nytt grafikkort.

Eneste problemet er at grafikkortet krever powersupply som leverer over 250 W, min gir bare fra seg 200W.

Og ettersom jeg ikke fant noen strømforsyninger som er såpass små at jeg kan få den inn i kabinettet, og leverer over 250, vurdere jeg og kjøpe meg ett nytt og større kabinett.

 

 

Men spørsmålet mitt er da!

 

Hva må til for at dette skal kunne gjøres?

 

Jeg har sett på forskjellig kabinetter og der står det ATX på formfaktor, men på hovedkortet mitt står det uATX, har dette noe å si? og hva er det? er det noe annet jeg må ta hensyn til?:shrug:

 

Hovedkortet er ett MSI MS-6577

Link til info om hovedkortet her

 

EDIT: Si også gjerne fra om dere finner noen små strømforsyninger som leverer over 250W

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på Antec Sonata kabinett... det er pent, støydempet, har forholdsvis god plass, plass for 120mm kabinettvifter både foran og bak i kassa, og mange fine praktiske løsninger invendig.

 

Harddiskene monteres tvers over kabinettet, noe som gjør det enklere å koble kabler. I tillegg festes diskene med gummiforinger, for å minske vibrasjoner og dermed støy.

 

120mm vifter vil også være mindre støyende enn 80mm (som er det vanligste), siden de flytter like mye luft som 80mm på lavere hastighet.

 

Fikk nettopp et slikt kabinett selv, og er veldig godt fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...