genesis Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Det har blitt mange poster rundt hvilket kort i mellomklassen en bør velge, og de fleste ender opp med foten på ati eller nvidia sin side. (altså 9600XT eller fx5700ultra) La oss "en gang for alle" summere fordlene/"ulempene" ved de forskjellige. Jeg begynner. dere retter meg eller kommer med inspill (ikke meninger, bare fakta) 9600XT_ - fåes for under 1500kr på psdata, noen som har erfaring med det kortet der? (link) noen som vet noen billigere pris? - har temp.måler i kjernen - kan overklokkes godt, da får en dra praktisk nytte av temp.måleren, uten ekstra kjøling (som er fordyrende) - det følger med hl2 "reg kode" (og hl2 kan bestilles på cd i ettertid, men dette vil koste litt, akkurat hvor mye?) - lavt støynivå FX5700ultra - høy pris i forhold til 9600XT? (hva er det billigste? vi snakker her om ultra utgaven, det er den som er på linje med R9600XT sant?) - hvor godt kan det klokkes uten eksra kjøling? - lavt støynivå? - i dx8 applikasjoner yter de vel ca 50/50 altså varierende mellom forskjellige app. - hvilket er best i dx9 app.? - hvilket er best på AA/AF? Som dere ser er det en del jeg er usikker på, fyll inn. Og som alltid prisen betyr mye for folk flest, overklokking betyr mye for de mange overklokkere som er der ute. Vil altså ha de laveste prisene + de beste overklokkings resultatene med og uten vanlig kjøling. Kjempe å få klarert en del ting, trekker ikke til "konklusjon" før alle spørsmål er besvart...... edit_ /"ulempene" Endret 8. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
rlz Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 HL2 kan du laste ned via f.eks. Steam når det kommer ut. Følger det med så følger det med og da skal du ikke betale for det Lenke til kommentar
genesis Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 jeg leste også i en tråd at dette (evd nedlasting) var en premium edition av hl2, en "bonus" for forsinkelsen? noen som kan bekrefte/avbekrefte dette? Kan man laste ned så mange updates/senere versjoner av hl2 om man vil fra steam også? eller er det en slags engangssak? Det ville eventuellt da vært en fordel å fått det på CDer med en gang, skikkelig. - hl2 regnes uansett som pluss, ettersom det er mulig å enten få det gratis (nedlasting) eller billigt (sammenlagt) på CD, tross at ikke alle har fete linjer(dowload) eller vil betale noe ekstra(post) Lenke til kommentar
Cthulhu Dawn Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Kan man laste ned så mange updates/senere versjoner av hl2 om man vil fra steam også? eller er det en slags engangssak? Så klart kan man laste ned så mye man vil fra Steam etter man har kjøpt det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå