Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Smartforsikring eller vanlig bil forsikring?

Jarv!s

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg får stadig tilbud om smart bilforsikring fra banken min. Her står det at jeg vil spare HELE 355,- i året. Hvis jeg kjører pent, vil jeg spare enda mer.

I dag betaler jeg den nette sum av ca 6,7k i året for bilforsikring av min gamle 2010 diesel bil. Har en kjørelengde på 20k KM i forsikringen. Har 3 Års 70% bonus. 

Skal nevnes at jeg har sparebank1 til dette. 

Noen som har erfaringer, evt andre råd i forhold til valg av forsikring? Jeg vil jo spare mest mulig... Men samtidig også vite at jeg har en god forsikring. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

finansportalen.no gir deg svar på pris. Når det gjelder betingelser så er vel dette en hel vitenskap i seg selv.

Vel og merke er at enkelte har leiebil inkludert og andre ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har super forsikring i sparebank1 med 75% bonus og rabatt for fordelsprogram.

Fikk også tilbud om å installere "overvåkings utstyr" for smart forsikring for ytterligere å spare noen hundrelapper i året.

Men takket nei til dette da jeg ikke er interessert i å dele min kjøreadferd , inkludetr hvor jeg kjører og når med selskapet som skal analysere og lagre disse for å belønne (eller straffe).

Dette er noe jeg mener er privat på lik linje med hvor mye chips og øl og "dårlig mat" jeg handler på rema 1000 eller andre.

Jeg følte ikke at det var verdt det. Samt et jeg liker å tråkke litt på gassen i ny og ne (når det er forsvarlig). Så jeg betaler "det lille ekstra" for opprettholdelse av personvernet relatert til min bilbruk.

https://www.dinside.no/okonomi/na-kommer-bilforsikringene-med-kjorestil-analyser/65347994

Endret av syar2003
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor betaler du så mye for en så gammel bil?

Aner ikke.. Hva burde jeg betale?

Betaler det samme for min 2009 Passat 4 motion 2.0 tdi, sånn omtrent. 6300. Samme betingelser som deg, samme selskap. 

De andre selskapene er billigere på bilforsikringen, men det er en tusenlapp omtrent, hvis jeg blir helkunde. Ingen av dem blir billigere samlet sett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Sparebank 1 på begge mine biler (200sx og A4 Allroad), sleit med å finne noen som er billigere på 200sx'n enn de så jeg valgte de til Audien også når jeg kjøpte den, på den har jeg spinn forsikringen, nysgjerrig på å se hvordan den registrerer kjøring og hvordan det slår ut på forsikringen etterhvert

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med nettsider og tester av forsikring, uansett type, er at de er verdt omtrent nada. Ring rundt og samle inn tilbud selv. Det tar litt tid, men det kan være mye å spare på det. Så kan du gjenta dette med noen års mellomrom for å tyne enda mer. Som med bank, så lønner det seg ikke være lojal. Det kan nesten virke som om det er langt viktigere å få kunder enn å beholde kunder i begge næringer. Det har sikkert noe med provisjon hos selgere å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er først når man "bruker" forsikringen og skal ha hjelp og ulike type oppgjør en finner ut hvor godt forsikringsselskapet er "i praksis".

Desverre finner en ikke ut av det før en står der med skademeldingen i hånda. :hm:

Akkurat.

Derfor er dette jaget etter å spare noen hundrelapper i året (handle kun etter billigste tilbud) kanskje ikke den eneste tilnærmingen man bør benytte seg av når det gjelder forsikringer . 

Noe alle vet - men glemmer litt i jakten på billigste forsikring uansett type forsikringer.

Lenke til kommentar

Det er først når man "bruker" forsikringen og skal ha hjelp og ulike type oppgjør en finner ut hvor godt forsikringsselskapet er "i praksis".

Desverre finner en ikke ut av det før en står der med skademeldingen i hånda. :hm:

Akkurat.

Derfor er dette jaget etter å spare noen hundrelapper i året (handle kun etter billigste tilbud) kanskje ikke den eneste tilnærmingen man bør benytte seg av når det gjelder forsikringer . 

Noe alle vet - men glemmer litt i jakten på billigste forsikring uansett type forsikringer.

Helt klart et godt poeng. Problemet er jo at det er tilnærmet umulig å vite på forhånd hvem som er greiest å ha med å gjøre når ulykken er et faktum. Jeg tror ikke det nødvendigvis er slik at de større selskapene er best. Kanskje tvert imot. Onkel Skrue ble ikke rikest av å være gavmild.

Men en telefonsamtale eller to kan gi en god rabatt også uten å bytte selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...