Trond HB Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Da har jeg fått lekt meg litt med telefonen. Veldig godt fornøyd så langt. Akkurat passe størrelse og flott å se på. Skal jeg klage litt så kunne det gjerne vært 64 GB lagringsplass. Dessuten er jeg Ikke 100% fornøyd med det automatiske lysstyrkenivået, virker som justeringa går litt i rykk og napp. Fungerer bedre på XZS. Men heldigvis går det ann å slå den av. Ser også ut som batteritiden er veldig bra. Brukt den ganske mye det siste døgnet og fortsatt 71 prosent igjen. https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz1_compact-review-1660.php Endret 9. oktober 2017 av Trond HB 2 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Hvordan er det med varmeutviklinga? Blir den like glohet som Z5 Compact, som jeg må ha liggende på et bord fremfor å ha i lomma, for ikke å brenne meg på låret? Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Har ikke lagt merke til at den blir varm. Bruker riktignok dekslet SCGS60 (https://www.sonymobile.com/no/products/accessories/style-cover-stand-scsg60/). Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Høres bra ut. Da gjenstår det bare å finne ut hvordan den er sammen med Pokémon GO, den appen som virkelig overheter Z5C-en min og tømmer batteriet dens. 4G, GPS med høy nøyaktighet, og BT gående med et spill som er håpløst optimalisert, i tillegg til å daffe rundt med BT-headset, gjør at jeg basicly bare går rundt med mobilen min tilkobla en powerbank hele tiden, og det er noe upraktisk. Hvis ikke går den fra 100 til 0 på omtrent 40 minutt. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 (endret) Har fått testet litt mer. Imponert over batteritiden. Holdt i fem dager nå sist. Kom ei sikkerhetsoppdatering i dag (47.1.A.2.374). Ser det er flere som klager over autojusteringa av baklyset. Ser ut som dette er software relatert så det bør løses med ei oppdatering. La inn et program som heter F-lux Screen Brightness Control (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tlcm.auto_brightness). Ser ut som det virker mye bedre. Edit. Fant en annen app som virker enda bedre, Lux. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vito.lux Endret 19. oktober 2017 av Trond HB 1 Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Ser at XZ1 Compact støtter aptX HD. Bra! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Ser at XZ1 Compact støtter aptX HD. Bra! De fleste moderne telefoner med snapdragon og noen mediatek støtter dette. Veldig bra siden det løfter lyden veldig for headsett som støtter det. Synd for iPhone brukere dog siden deres modeller ikke støtter det Endret 19. oktober 2017 av Complexity 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Får de aptX til å faktisk virke da? Det høres ikke ut som det virker på min z5 Compact, derfor ble det heller ikke kjøp av en XZ1C på meg. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Såklart virker det! Har Bowers & Wilkins P7 Wireless og der popper det opp ei melding om tilkoblet Bluetooth enhet med aptX støtte når de kobles sammen. Endret 20. oktober 2017 av Trond HB Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Vel, jeg får også den meldingen om at det er koblet til en bt enhet som støtter aptX. Problemet er at lyden er vesentlig dårligere enn med en telefon fra en annen produsent som begynner på S. Dette får meg til å stille spørsmål om hva som foregår. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Bør være ganske enkelt å finne ut. Er det like stor forskjell mellom telefonene hvis du bruker kabel på hodetelefonen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 (endret) Nei jeg har ikke testet det og det er heller ikke mulig i øyeblikket. Derimot har jeg testet den andre S telefonen vs pc vs z5c, alle over bt, og lyden er helt klart best fra S som er bedre enn pc mens z5c er ganske dårlig. Pc'en har ikke aptX. Endret 21. oktober 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Prøvd å bytte APT-X modus? Om du kan velge da. Min tlf kan velge mellom vanlig, og aptxHD og SBC Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Jeg klarer ikke å finne noen slik innstilling på min telefon. Lenke til kommentar
adale Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Min ser dessverre ut til å ha dårlig wifi-kort. Faller ut av nettverket hele tiden. Laptopen min gjør det ikke. Skal restarte ruteren , men frykter det verste. Er det noen måte å få dette diagnosert ? En app som sjekker dette for meg? Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Har ikke routeren din en app som du kan sjekke nettverket over. Vet Asus har en app. Har ikke hatt noen problemer med Wi-Fi på min (eller noen andre Sony telefoner tidligere). Fikk gavekortet på 1500 kr. fra Elkjøp i går. Da ble det ny elektrisk tannbørste! 1 Lenke til kommentar
adale Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Det ordnet seg. Tok en mobil restart. Kom inn 2 oppdateringer i det siste. Kan være ettervirkninger av det. Virker stabil igjen nå. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Nei jeg har ikke testet det og det er heller ikke mulig i øyeblikket. Derimot har jeg testet den andre S telefonen vs pc vs z5c, alle over bt, og lyden er helt klart best fra S som er bedre enn pc mens z5c er ganske dårlig. Pc'en har ikke aptX. På min Samsung s8 så er det en equalizer som tweaker lyden en del. Hvis denne er slått på, blir lyden betydelig bedre på en del musikk. Mulig denne er slått på? Sound-sound quality - uhq upscale. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Hvordan er inntrykket av telefonen til dere som har kjøpt denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå