OHJohansen Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Nettradio, DAB-adapter eller en helt ny DAB-radio? Her er alt du trenger å vite.GUIDE: DAB i bil, del 1 Slik kan du fortsette å høre på radio når FM-signalene forsvinner Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Jeg er i mot alt av ettermontering av DAB utstyr. Jeg selv bruker podcasts, eller tunein app for radio. 3 Lenke til kommentar
Kåre Lysvik Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Var poenget med å stenge FM at man skulle lytte via app? Hvorfor i all verden skulle man da på liv og død innføre BAD? 8 Lenke til kommentar
Fikseren90 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Beste radio appen på AppStore er «Skurring Bilradio», den er også gratis! Lenke til kommentar
Woff Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 "Slik kan du fortsette å høre på radio når FM-signalene forsvinner" Men det skjer altså ikke på mange år (hvis i det heletatt!) enda! Jeg koser meg med min FM-radio her og alt som har forsvunnet er ARK med sine elendige sendinger. IKKE noe savn spør du meg! 4 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Gled deg til radiobingo på nærradio. Utrolig spennende. E14. Einar en fire... Lang pause. K3. Kåre tre... Lang pause. F22. Fitte to to. Lang pause. Osv. Osv. Og sånn går kvelden. 3 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Jeg tok hintet fra NRK i februar (bor i M&R) og hører ikke på radio lenger. Har gjenoppdaget musikksamlingen min via mp3 på USB-stick! Velger låt og album med knapper på rattet! Perfekt Jeg hadde glidd inn i en "radio-transe", og er glad jeg kom meg ut av den. På langturer hørte jeg samme nyhetene om igjen 10 ganger! Good riddance! 7 Lenke til kommentar
Trond Remi Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Har allerede satt inn alle svenske kanaler bilen. Det holder lenge for meg. Og reklamen er så og si VEKK. Har fått en dab til bilen, Men foretrekker de svenske da det blr for my ledning rukkel og merker i dashboardet 1 Lenke til kommentar
Svein Are Karlsen Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 "Slik kan du fortsette å høre på radio når FM-signalene forsvinner" Men det skjer altså ikke på mange år (hvis i det heletatt!) enda! Jeg koser meg med min FM-radio her og alt som har forsvunnet er ARK med sine elendige sendinger. IKKE noe savn spør du meg! Good luck with that ? 3 Lenke til kommentar
Knut P. Bøyum Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Det seier vel litt om kvar synsstaden til journalisten, og sokalla riksaviser, er når ein skriv at det er no FM-nettet stenger. For dei fleste av oss stengde det for rikskanalar for lengje sidan, og for Finnmark er det, så vidt eg veit, enno ikkje stengd. Men for dykk i verdas navle og omegn, fortvil ikkje, livet utan radio er vel verdt å leva. Podcastar er langt å foretrekkja framfor den gjennomgåande jabbingi som er på dei fleste kanalar, og skulle du ikkje ha nokon ny podcast så er det utruleg kor god musikk som kom ut av den britiske hardrokbylgja på 80-talet. 5 Lenke til kommentar
FB.255095611 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 FM sender til 149 på biltema for de som mangler aux og ikke gidder trekke dab antenne i bilen. http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Mobilt/Kabler-og-ladere/FM-sender-med-lader-2000033221/ Lenke til kommentar
neutral22 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Letteste er vel å la DAB kanalene seile sin egen sjø, koser meg med Radio102 og Haugaland her, null savn 7 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Ser utrolig mange som skryter så av å streame radio fra mobil i bilen. Kan noen regne ut hvor mye det koster i løpet av en måned med data for streame? Ikke mange som har ubegrenset med datakvote! Syns jeg husker fra MP3'ens hovedtid var ca 1 MB per minutt med 128 kb/s? 1 time blir da 60 MB. Da spises datakvoten fort opp! 2 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 "Slik kan du fortsette å høre på radio når FM-signalene forsvinner" Men det skjer altså ikke på mange år (hvis i det heletatt!) enda! Jeg koser meg med min FM-radio her og alt som har forsvunnet er ARK med sine elendige sendinger. IKKE noe savn spør du meg! Det har vel alt skjedd i store deler av landet. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Mange som laster ned musikken hjemme Jeg bruker både og, nedlastet liste i tilfelle jeg kommer til plasser med dårlig dekning Skal jeg ha DAB i bilen så blir det en ekstern løsning til 3k+ Så vil ikke skje med det første da jeg heller ikke vil ha intern antenne Har prøvd diverse nettradioer, men gitt opp da de ikke gir samme funksjonalitet som Google Play, hovedsaklig ved at de ikke starter av seg selv Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 "Slik kan du fortsette å høre på radio når FM-signalene forsvinner" Men det skjer altså ikke på mange år (hvis i det heletatt!) enda! Jeg koser meg med min FM-radio her og alt som har forsvunnet er ARK med sine elendige sendinger. IKKE noe savn spør du meg! Det har vel alt skjedd i store deler av landet. Stort sett bare de store kanalene som er borte fra FM Lenke til kommentar
Roy Husvik Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Har allerede satt inn alle svenske kanaler bilen. Det holder lenge for meg. Og reklamen er så og si VEKK. Har fått en dab til bilen, Men foretrekker de svenske da det blr for my ledning rukkel og merker i dashboardet Er vel en grunn at det lite reklame på de svenske kommersielle kanalene. Du skal nok bli lei de også etterhvert. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 "Slik kan du fortsette å høre på radio når FM-signalene forsvinner" Men det skjer altså ikke på mange år (hvis i det heletatt!) enda! Jeg koser meg med min FM-radio her og alt som har forsvunnet er ARK med sine elendige sendinger. IKKE noe savn spør du meg! Det har vel alt skjedd i store deler av landet. I allefall her i Lillehammer... Klarer meg MEGET BRA uten ARK! Lenke til kommentar
Hartvigor Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Ser utrolig mange som skryter så av å streame radio fra mobil i bilen. Kan noen regne ut hvor mye det koster i løpet av en måned med data for streame? Ikke mange som har ubegrenset med datakvote! Syns jeg husker fra MP3'ens hovedtid var ca 1 MB per minutt med 128 kb/s? 1 time blir da 60 MB. Da spises datakvoten fort opp! Telenor har laget en kalkulator for akkurat det! https://www.online.no/dekning/stream-nettradio-dab.jsp?cid=10126_mob_nyb_awa_all_07092017_nul_datakalkulator For de fleste være en bedre investering å oppgradere datakvoten enn å kjøpe DAB etter min mening. Datakvoten kan brukes uavhengig om du hører på radioen eller ikke. 3 Lenke til kommentar
Bjørn Halvor Kvilhaug Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Diktturet gjør inntog i Norge, nå har staten full kontroll på alle radiosendingene, et tastetrykk så er en stasjon borte. Alt for mye propuganda at nå er FM nettet stengt men bare for NRK, alle de lokalstasjonene som forstt sender på FM nettet de nevnner ikke NRK med et ord i tidlig fase av NRK, det er bare de som stenger. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå