Gå til innhold

Hjelp til design og bruk av side til hundepark

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har begynt å sette opp en nettside til en hundepark. Dette ble litt vanskeligere enn hva jeg hadde sett for meg i bunn og grunn. :-(

Jeg har valgt og gå for WordPress, med med Beaver Builder Plugin da denne gir wysiwyg funksjon.

Jeg er ingen webdesigner, men vil sette opp en simpel side for denne hundeparken.

Det vi er ute etter er:

Fremside med info og viktig info som enkelt kan oppdateres, helst fra tlf da det er flere brukere.

Et galleri med dagens bilder fra treff, der det også gjerne skulle kunne lastes opp fra tlf av brukerne. Og det da legger seg på datoer fra dagen det blir lagt ut.

De plugins jeg har lagt til, som jeg trodde kanskje kunne fungere er:

Contact Form 7

Photo Gallery

Social Media Widget by Acurax

Jeg prøver gjerne og forklare mer hvis det trengs, men som dere skjønner er ikke dette noe jeg har veldig stor greie på.

Vi har ikke penger til å leie inn noen til og lage side til oss, derfor har vi gått for å prøve dette selv.

Nettsiden er forøvrig Sør-Odal Hundepark, har som dere ser laget en som er oppe å går, men ikke akkurat den peneste av det man ser.

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I slike tilfeller syns jeg  til eksempel squarespace.com er gode løsninger. Her får du til og med ordnet mobilvennlig hjemmeside i samme slengen. 

Heller ikke dumt å avse noen kroner til en som kan designe en litt finere logo til dere. Det trenger nødvendigvis ikke å koste flere tusen heller. 

Lenke til kommentar

Squarespace eller Wix er mye enklere å bruke til slikt enn Wordpress, mener nå jeg. Da får du som Woods sier ferdige maler og mobiltilpasning helt innebygget, og HELE oppsettet er WYSIWYG. Selv jeg som ikke kan en dritt om webdesign/koding klarer å lage fine Wix- eller Squarespacesider, mens jeg synes Wordpress var altfor knotete og vrient.

Lenke til kommentar

Vi har nå tegnet abn hos One.com for bruk med WP. Og har da ikke mulighet til å kjøpe noe mer dessverre.

Wix virket veldig låst, og klarte heller ikke der finne noe som var enkelt og kunne legge inn beskjeder/oppdateringer via tlf. Dette er viktig (hvis det lar seg gjøre) da det er flere i styret som bør kunne legge inn beskjeder/opplysninger som da kommer på hjemmesiden. Uten å trenger full redigeringsmulighet. Da dette ofte resulterer i feil på sider. (ut fra hva jeg har skjønt av andre, jeg har lest om)

Vel så viktig er vel dette med bilder/galleri som det enkelt skal kunne sendes inn bilder til, fra godkjente brukere/styret, som nevnt over.

Da det gjelder logo, så er det noe som er spesielt for denne hundeparken og kan dessverre ikke forandres. Da det rett og slett er en tegning av hundene som var med fra starten. Teksten kan kanskje forandres, men denne blir også brukt på skilt etc i parken. Og stickers til biler etc.

Lenke til kommentar

Jeg er Webutvikler, og det er mange som er i situasjon som deg.

Du har to valg. Enten setter du deg ned og ser tutorials på youtube og gjør det selv eller så betaler du noen for å lage en enkel nettside. En webutvikler gjør en sånn jobb på noen få timer, skal du gjøre det selv blir det mange timer med frustrasjon, men gratis. Jeg anbefaler alltid å ringe den lokale webutvikleren for sånne småjobber, enten det er en profesjonell eller en ungdom som koder på hobbybasis.  :)

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke vondt for å tro nei. 

Har ikke problmer med og bruke noen timer på det, for penger finnes det ikke så det problemet er jo løst uansett hva som kommer av forslag. Så sant webutvikler da ikke vil gjøre det gratis da :-)

Hvis vi hopper over utseendet på siden, så er vil tilbake til de andre spm som jeg tenker er viktig.

Opplastning av bilder fra flere brukere og enkelt system for opprettelse av innlegg.

Har ikke tenkt til å ta jobben fra weutviklere, lurer bare på forslag/navn på slike tjenester eller andre muligheter. Hvis det finnes.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så vidt jeg vet koster alle nettsidebyggere som er enkle å bruke penger. 

Wordpress har masse youtube tutorials og har støtte på one.com. Du kan opprette brukere med forskjellige rettigheter slik at de f.eks kun kan lage blogginlegg men ikke redigere noen av de faste sidene. Men jeg tror de fleste CMS løsninger har dette.

Jeg laget denne siden for snart 3 år siden 

http://smnkonferanse.no/

nesten utelukkende gjennom å følge et wordpress tutorial på youtube. Hvis du ikke klarer det blir alternativet å trygle om hjelp eller lage en facebookside. 

Endret av Locrin
Lenke til kommentar

Da har vi en side som fungerer. Jippi ?

Ble ikke noe Wordpress, ble bare sidebyggeren til One.com. Er nok ikke helt hundre, men fungerer.

Nå mangler det dette med bilder, galleri. Søkt masse men finner liksom ikke ut av det.

Hvis det er mulig, ville jeg gjerne kunne hatt et galleri på siden som viser en mappe fra google drive, og vise de nyeste bildene øverst/først.

Grunnen til tanken falt Google drive, er jo at den er gratis og enkel og gi tilgang til andre brukere til mapper for opplasting av bilder.

Noen som har peil på noe slikt? Er vel også begrenset av hva One.com sin side bygger godkjenner av "koding" etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...