Redaksjonen. Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Nanopartikler fra tatoveringer hoper seg opp i lymfeknutene Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 "Ingen sjekker den kjemiske sammensetningen av fargene, men studien vår viser at de kanskje burde gjøre det, sier Hiram Castillo" En smule vanskelig å få gjort det en del steder vil jeg tro og hva må man sjekke at ikke er der? Det er akkurat slike ting som dette myndighetene bør regulere da det ikke er noe mannen i gata klarer selv (hvertfall ikke bryr seg nevneverdig om). Se på alle reguleringer rundt hva som ikke skal være i f.eks. matvarer, jeg vil si at dette faller inn under samme kategori. 1 Lenke til kommentar
Geir Sandvik Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 "Ingen sjekker den kjemiske sammensetningen av fargene, men studien vår viser at de kanskje burde gjøre det, sier Hiram Castillo" En smule vanskelig å få gjort det en del steder vil jeg tro og hva må man sjekke at ikke er der? Det er akkurat slike ting som dette myndighetene bør regulere da det ikke er noe mannen i gata klarer selv (hvertfall ikke bryr seg nevneverdig om). Se på alle reguleringer rundt hva som ikke skal være i f.eks. matvarer, jeg vil si at dette faller inn under samme kategori. Røyking, tatovering, piercing eller overdrevet alkoholforbruk. Synd at felleskapet alltid ender med å måtte ta reg i fen for enkeltmenneskers dummhet. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Soseks: Det finnes et uendelig antall kjemiske stoffer/molekyler. Det går ikke an å regulere hva som ikke skal være der, men det går an å regulere hva som er tillatt. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 (endret) "Ingen sjekker den kjemiske sammensetningen av fargene, men studien vår viser at de kanskje burde gjøre det, sier Hiram Castillo" En smule vanskelig å få gjort det en del steder vil jeg tro og hva må man sjekke at ikke er der? Det er akkurat slike ting som dette myndighetene bør regulere da det ikke er noe mannen i gata klarer selv (hvertfall ikke bryr seg nevneverdig om). Se på alle reguleringer rundt hva som ikke skal være i f.eks. matvarer, jeg vil si at dette faller inn under samme kategori. Røyking, tatovering, piercing eller overdrevet alkoholforbruk. Synd at felleskapet alltid ender med å måtte ta reg i fen for enkeltmenneskers dummhet.Hvor settes grensen for dumhet? Hva med de som f.eks må reddes ned fra fjellet eller på sjøen? Hva om du skater og brekker ankelen mens du trikser på Rådhusplassen? Eller om du kjører på glatt føre og krasjer? De fleste mennesker setter seg i fare stadig vekk og vi i Norge er så forbasket heldige at vi er dekket når vi er uheldige og driter oss ut. Og PS: De som røyker og drikker betaler så mye i skatter og avgifter at de trolig dekker inn sin egen helsebehandling. Iallfall deler av den. Endret 17. september 2017 av Twinflower 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Soseks: Det finnes et uendelig antall kjemiske stoffer/molekyler. Det går ikke an å regulere hva som ikke skal være der, men det går an å regulere hva som er tillatt. Å regulere hva som ikke skal være der (i fargen) er det samme som å regulere hva som er tillatt, men det var kanskje veldig vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Soseks: Det finnes et uendelig antall kjemiske stoffer/molekyler. Det går ikke an å regulere hva som ikke skal være der, men det går an å regulere hva som er tillatt. Å regulere hva som ikke skal være der (i fargen) er det samme som å regulere hva som er tillatt, men det var kanskje veldig vanskelig å forstå? Nei, det er ikke så enkelt. La meg forklare. Antall ulike stoffer er uendelig mange. Dersom man skulle regulert hvilke stoffer som ikke skulle være der måtte man ha en liste som er så lang som uendelig minus de tillatte stoffene. Det sier seg selv at det er umulig å lage en uendelig lang liste. Siden lista alltid vil være begrenset vil blekkprodusentene alltid kunne omgå lista ved å bytte stoff til et som ikke står på lista. Selv om det senere skulle vise seg å være farlig. I sports-doping skjer noe lignende. De har en begrenset liste over forbudte stoffer, mens dopingprodusentene stadig finner opp nye dopingstoffer. Gjør man motsatt, slik jeg foreslår, er det listen over tillatte stoffer som er begrenset. Denne lista kan utvides etter hvert som flere stoffer frikjennes fra helsefare. Man står aldri i fare for at blekk-produsentene kan ta i bruk nye stoffer som potensielt kan vise seg i ettertid å være farlige. Det er altså ikke likegyldig hvorvidt man gjør det på den ene eller andre måten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå