AnonymDiskusjon Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hei. Jeg hørte at man kan få etterbetalt fra uføretidspunktet som ung ufør, selv om man man ble innvilget uføretrygd flere år senere, og har hørt noen som ble etterbetalt for flere år.Jeg fikk AAP fra 2010 til 2012, og ble innvilget uførepensjon som ung ufør fra 2012. Årsaken var et problem jeg hadde siden ungdomstida, og min uføretidspunktet ble satt til 2004. Man får ikke etterbetalt noe i perioden man fikk annen form for betaling fra NAV. Men jeg fikk ikke noe betaling fra NAV eller fra offentlige tjenester fra 2004 til 2010. Er det mulig for meg å få etterbetaling helt fra 2004 til 2010? Anonymous poster hash: 74f2d...4c5 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Nei, du får ikke etterbetalt uførepensjonen fra uføretidspunktet, ei heller dersom du har fått innvilget "ung ufør". Endret 16. september 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Man får ikke etterbetalt noe i perioden man fikk annen form for betaling fra NAV.Jo, fordi du fikk ung-ufør-tillegg. Du vil få etterbetalt en sum for tiden du gikk på AAP. Sånn husker jeg det. Om du får etterbetalt før, vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Du får kun etterbetalt hvis du ikke hadde ung ufør på AAP, men fikk det på uføretrygd. Og uføretrygd er ikke lenger en pensjon, men en trygd. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Jeg har hørt at en person fikk alt siden 18 år eller 16 år etterbetalt etter å ha fått støtte fra en advokat. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Og jeg har hørt at månen er lagd av ost. Lenke til kommentar
forvirra Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Om du ikke har hatt ung-ufør tillegget på Aap, vil du kunne få dette etterbetalt. Tillegget er på 0,4 G per år. Om du har mottatt sosialhjelp eller lignende i denne perioden vil dette bli trukket i fra. Det blir også trukket 44% av etterbetalingen. Og så må du be skatteetaten om å fordele etterbetalingen for de årene det gjelder. Du vil ikke få etterbetalt for perioder der du ikke har mottatt støtte fra Nav, så for din del vil det evt kun gjelde perioden på aap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå