Gå til innhold

Cat s60 dårlig lydkvalitet via AUX

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Spiller endel spotify med telefonen der forsterker tilkobles via hodetelefonutgangen men lyden er rar, har forsøkt å stille på equalizeren men lyden blir ikke bra. Alle andre enheter jeg kobler til slik høres helt ok ut, dette inkluderer også en billig Kina mp3 spiller som jeg kjøpte på Ebay. Lyden fra telefonen er veldig hermetisk om det blir rett å kalle, virker som øvre del av bassen er høyere enn normalt og vokalen er veldig lav diskanten er uklar og hvesete. Har ikke funnet noe innstillinger på selve telefonen angående lyd, kun spotifys equalizer er forsøkt. Har også satt høy kvalitet på streamingen. Finnes det noen oppdateringer som ikke telefonen selv velger? Min samboers samsung låter helt ok med samme oppsett.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Off, ja dette er et problem med mobiltelefoner. Det låter rett og slett dårlig fra hodetelefonutgangen.

Noen telefoner er bedre egnet enn andre og skal lissom ha bra lyd. Axon, Huawei Nova, LG G3 er noen av disse som har DAC. Selv har jeg en G3 liggende og den låter elendig den også, selv om den fikk skryt som musikktelefon når den kom på markedet.

Har ingen råd å gi og man får dårlig hjelp i butikkene på dette området. Man får rett og slett prøve seg frem, og siden det ofte er vanskelig å kjøpe mobil før man får testet dette ut er det viktig med returrett.

Lenke til kommentar

Off, ja dette er et problem med mobiltelefoner. Det låter rett og slett dårlig fra hodetelefonutgangen.

Noen telefoner er bedre egnet enn andre og skal lissom ha bra lyd. Axon, Huawei Nova, LG G3 er noen av disse som har DAC. Selv har jeg en G3 liggende og den låter elendig den også, selv om den fikk skryt som musikktelefon når den kom på markedet.

Dette stemmer bare om kontakten er dårlig, jeg kan ærlig talt påstå at jeg aldri har hørt forskjellen på integrert DAC i en telefon mot en high-end ekstern DAC.

Alle telefoner har Digital to Analog Converter, og de små forskjellene som eksisterer mellom de gode og dårlige er litt lettere å høre enn forskjellen på 256 kbps AAC mot FLAC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok, jeg hører stor forskjell på forskjellige telefoner, pcer og nettbrett.

Enkelte er som natt og dag selv om jeg bruker samme lettdrevne headsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...