LMH1 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hei noen som har funnet apper\firmware som gjør man kan bruke android som PC f.eks skrive ut direkte fra apper\SMS etc til skriveren\scanne in bilder etc? For det virker som en del routere, funger dårlig med å legge til skriver inn i mobilen slik man kan skrive ut få en slik ikon skjermbilde eller noe direkte fra mobilen? Nå funger vel plug an play enheter bedre i Android 6. Så man kunne brukt minnepenn men man må fremdeles ha PC til det andre. Eller må skriveren\routeren støtte "Android Play" eller noe slik der appene er programert for mobil? Ellers er det ekstremt vanskelig å finne løsning uten å kjøpe nytt datautstyr? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Tiny scanner er en app jeg bruker mye. Om printeren er en HP eller Canon, kan du knytte den opp mot google cloud print. Da kan du printe fra hvor som helst i verden. Anbefaler å bruke produsentenes apper først for at telefoner og nettbrett skal få korrekt info/drivere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 (endret) Jeg bruker cam scanner pro veldig mye. Anbefales Lagrer scans (som bilder/konvertere til pdf,etc) Man kan forwarde som mail til seg selv . Den tjenesten er bare noen få tastetrykk. Deretter kan en sette seg ved PC å printe ut derfra (hente opp email og vedlegg). Kopien av scann ligger da på mailserveren i mitt tilfelle . Så har jeg en skriver hjemme som støtter apple airprint som man kan sende "utskrift direkte trådløst til " fra cam scanner app om denne kjørt på en apple enhet. Google cloud print kan kanskje være noe for deg ( har ikke prøvd det selv). https://www.google.com/cloudprint/learn/printers/ Litt gammel artikkel kanskje (2013) om dilemmaet med trådløs skriver , håndholdte enheter som ulike mobiler med ulike mobil OS, nødvendigheten av printer drivere forklart. https://www.howtogeek.com/176421/wireless-printing-explained-airprint-google-cloud-print-iprint-eprint-and-more/ Endret 17. september 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Mener å huske Google lanserte en app som digitaliserte dine gamle papirbilder. Fordelen var at den justerte farger og om man knipset kopi av bildet med skrå vinkel på mobilen. Har aldri testet den selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå