Gå til innhold

Trøbbel med oppsett av Harmony Elite fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Harmony Elite fjernkontroll, både for å unngå tre kontroller, men også fordi vi har slitt litt med universalkontrollen til Samsung, så ville prøve noe annet.

Har en Samsung UE55KU6455U, T-We boks fra Canal Digital, og en Samsung HW-K660 Soundbar.

Oppsettet har i og for seg gått greit. Fått satt opp aktiviteter osv. slik at alt starter som det skal osv.

Det jeg dog sliter med, er følgende:

Jeg har programmert "Menu"-knappen på kontrollen til å åpne Samsung Hub på TVen/Home, altså hvor jeg får opp SmartTV funksjonen/apper osv. Men når jeg bruker kontrollen til å styre dekoderen f.eks og åpner denne Huben derfra, så får jeg ikke brukt piltastene til å velge noe i Huben, da styrer jeg fortsatt dekoderen.

Dette skjer dog ikke hvis jeg går inn på selve Samsung TV-enheten på kontrollens touchskjerm og velger "Home" derfra, da funker alt som det skal. Jeg må da altså velge "devices"->"samsung tv"->"home". Jeg synes dog sistnevnte er noe tungvindt, og tror heller ikke det er noe "sjefen" i huset synes er en spesielt god løsning heller.

Så er da spørsmålet om det er et eller annet sted i konfigurasjonen jeg kan legge inn at når jeg trykker på "Menu", så er det TVen som skal styres, ikke dekoderen. Har prøvd å finne noe, uten resultat. Alternativet er evt. at det går an å legge til en dedikert "Home" knapp på forsiden av touchskjermen. Må kanskje legges inn som en egen aktivitet dette da.

Håper jeg har gjort meg sånn noenlunde forstått :) Hvis noen har en idé om dette setter jeg pris på tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke benyttet knapper til 2 ting i en aktivitet.

Men det er kanskje ett par muligheter. Det ene er om du kan benytte swipe funksjonen til det.

Eller så kan du sjekke om det funker med langtrykk på knappen. Tror ikke det gjør det.

Men hver knapp har mulighet for forskjellig ting som skjer ved kort og langt trykk.

Så kort trykk kan være dekoder, og langt trykk (holde inne) kan være hub. Men da kommer det veldig an på hvordan enheten reagerer på at man holder knappen inne.

Det siste er å lage egne knapper på touch skjermen for dette i stedet, og da benytte den som man bruker minst på skjermen.

Men det enkleste er å lage egen aktivitet for det, og bytte den veien. Man har mulighet til å la dekoder bli stående på.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Så så lenge jeg er i en aktivitet som f.eks "dekoder" så får jeg ikke switcha om til "TV/hub" med full funksjonalitet med bruk av fysiske knapper? Har prøvd både langt trykk og kort trykk, uten hell. 

Jeg har prøvd å lage en egen aktivitet for å starte hub, det er i og for seg greit. Men får ikke valgt bort at "Power toggle" skal aktiveres i samme aktivitet. Altså, når jeg velger TV som device på aktiviteten, fordi jeg skal bruke Hub på TVen, så blir det automatisk med at "Power" skal trykkes også. Så om jeg er i "dekoder" og trykker på "Hub"-aktiviteten, så skrur TVen seg av først.

Skulle jo helst hatt det slik at når jeg trykker på aktiviteten "hub" så kommer bare hub-menyen opp og jeg kan bruke pilene og velge app osv. der. Uten at TVen, Soundbaren og evt. dekoderen må restartes og masse styr.

Mulig jeg er helt idiot, men klarer ikke finne ut hvordan jeg deaktiverer at "Power" blir med automatisk i den aktiviteten.

Lenke til kommentar

Du må ha egen aktivitet ja for å bruke fysiske knapper ja.

Som oftest så benyttes power toggel, men de fleste TVene jeg har vært borti og programmert har også eget signal for power on og power off liggende i signal listen. Så mulig du kan bytte dette.

Det har også vært egen sted å sette om man skal benytte dette eller power toggel.

Har dessverre ikke programmert og brukt Samsung Tv selv, men alle de andre jeg har vært borti har det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...