Celin08 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hei, jeg skal skrive en politisk appell i norsken nå. Temaet skal være en politisk sak i forbindelse med det nylige stortingsvalget, men jeg vet ikke hva jeg skal skrive om, er det noen som har noen konkrete forslag? F.eks. innen skolepolitikk eller klima-og miljøpolitikk? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Her er i hvert fall noen saker som er aktuelle i Norge: Skolepolitikk: - Fraværsregelen - Maksgrense på antall elever per lærer - Gratis skolemat - Større åpning for privatskoler - Strengere karakterkrav for lærere Klima/miljø: - Åpning for oljeutredning i Lofoten, Vesterålen og Senja - Stans av alle utvinningstillatelser på norsk sokkel - Bilfritt sentrum og rushtidsavgifter - Støtte til økologisk landbruk - Bedre tilrettelegging for syklister Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Ofte så får man bedre karakter ved å skrive om noe "uvanlig". Mitt forslag er å skrive om norsk logistikk, altså transport av varer. Dette er et veldig viktig tema da transport har hemmet norsk industri i mange år. Det er mye som faktisk er konkuransedyktig å produsere i Norge, men transporten gjør at det totalt sett blir så mye dyrere at det ikke er verdt det. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hvis du velger oljeutredning i lofoten og der omkring så har jeg en bra vinkling til deg, nemlig at vi har faktisk fiskeriindustri i sør norge også, til tross for at vi har oljeindustri. Lenke til kommentar
Celin08 Skrevet 21. september 2017 Forfatter Del Skrevet 21. september 2017 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå