Ikkeibruklenger Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hei, jeg har hørt at red kameraer kan lagre videoer i et format som lar deg endre iso etter at videoen er filmet. Jeg har tatt bilder med cinestyle`fram til nå fordi det tar bilder med bedre farger. Er det noen som vet om noe lignende jeg kan installere som lar meg endre isoen på et bilde etter at det er tatt? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Endre ISO etter at det er tatt? Eksponering kan korrigeres i post; det gjelder alle kamera - bra resultatet etterpå gjelder forøvrig ikke alle kamera Lenke til kommentar
Woods Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Nå er RED hakket mer kraftig enn 700D, men det er faktisk mulig å filme i RAW med ditt kamera også via Magic Lantern. Jeg kjenner ikke til 700D + ML, men kanskje verdt en titt. Tar du bilder i RAW kan du endre eksponeringen, men ikke endre isoen. Blender, lukker og ISO er fastlåst. Cinestyle er laget for at du skal bevare så mye informasjon i videoen som mulig, dvs videoen blir ganske grå og kjedelig om du ikke fargekorrigerer den etterpå (eller btuker LUTs). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå