Gå til innhold

Flytte penger fra aksjefond i flere andre banker til AKS i èn bank?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Forstår dette som en komplisert prosess der du må sende brev frem og tilbake og kunne vite hva dine VPS-numre er (som du ikke vet) og vite hva dine ISIPIN (eller hvordan det skrives er).

Å gjøre det over nett er ikke enklere; du må uansett skrive et nytt dokument for hver bank du skal flytte fra. Det beste må vel være å ta ut pengene med (uavhengig om det er gevinst eller tap), og heller overføre det til banken du vil samle alt, som en betaling..?

Anonymous poster hash: e0f4b...20e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bankene har ikke felles systemer for å kommunisere digitalt om dette dessverre. Pr i dag vet jeg ikke om at noen av bankene har digitale systemer for å bestille det fra andre banker fra kundens input heller. Hos Nordnet fyller man ut et skjema som de ser over manuelt, og så manuelt sender over til bankene de skal hente fra, og som behandler disse skjemaene manuelt igjen.

Det er lang vei igjen å gå for norske banker. Og vi er sikkert blant de beste i verden likevel. Kanskje kan man skylde på at bankene har hatt dårlig tid på å forberede seg på ASK, men jeg synes ihvertfall at skjemaet man fyller ut kunne vært mer interaktivt, slik at man valgte fra en liste, og slapp å risikere å legge til f.eks. aksjer som uansett ikke kan inngå i en AKS. 

Lenke til kommentar

Det er lang vei igjen å gå for norske banker. Og vi er sikkert blant de beste i verden likevel. 

Det er ikke så ille i Norge. I USA tar det gjerne to-tre dager å overføre penger mellom sine egne konti i samme bank, selv om man gjør det i nettbanken. Overføring til annen bank i USA kan fort ta en uke. Her i Norge skjer det neste i dag i hvert fall.

Lenke til kommentar

Tror jeg så på skandiabanken at man bare trengte ågi  tillatelse elektronisk til å overføre alle fond til den Aksjespare kontoen man åpnet.

Da kan jeg bekrefte at slik var det ikke i Nordnet i hvert fall haha

Ziff: Hvis det er som folk skisserer her en så stor problematikk i å overføre penger, så er det virkelig verdt det å skatte 25 % for å gjøre det lettere. Du sitter jo uansett igjen med en gevinst på 75 % du aldri ville hatt i utgangspunktet uansett. 1000 kr, minus 250 kr; = 750 kr. = en ukeshandel eller et restuarantbesøk du aldri ville hatt råd til uansett.

Men er det slik folkens at man overfører pengene til det som heter Aksjesparekontonr.: eller først til det vanlige kontonummeret i banken og så overfrer internt?

Anonymous poster hash: e0f4b...20e

Lenke til kommentar

I noen banker må du opprette en ASK i deres bank og deretter i banken du ønsker å flytte til.  

Bankene har ikke felles systemer for å kommunisere digitalt om dette dessverre. Pr i dag vet jeg ikke om at noen av bankene har digitale systemer for å bestille det fra andre banker fra kundens input heller. Hos Nordnet fyller man ut et skjema som de ser over manuelt, og så manuelt sender over til bankene de skal hente fra, og som behandler disse skjemaene manuelt igjen.

Det er lang vei igjen å gå for norske banker. Og vi er sikkert blant de beste i verden likevel. Kanskje kan man skylde på at bankene har hatt dårlig tid på å forberede seg på ASK, men jeg synes ihvertfall at skjemaet man fyller ut kunne vært mer interaktivt, slik at man valgte fra en liste, og slapp å risikere å legge til f.eks. aksjer som uansett ikke kan inngå i en AKS. 

DNB har en interaktiv flyttefunksjon der du hovedsaklig trenger å klikke inne på nettbanken. 

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...