Gå til innhold

oppgradering fryder

Dvd-jesus

Anbefalte innlegg

har etter mye lesing funnet ut at en oppgradering står for tur.

har en amd 1,4tbird, 512ddr, gf2 pro som begynner å bli ganske så sliten opp mot di nyeste spilla.

har nå bestemt meg får å kjøpe powercolor r9800 pro. rammen holder vel koken sånn halveis enda så det jeg trenger da er et hovedkort å en prosessor. amd prosessor, kan fint klokkes.. ytelse/pris

kom med tips :p

hK må ha usp2.0, vet ikke om dette er standar på alle hk nå men :D

:xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor vil jeg få behov for PC2700 eller PC3200? tengte å kjøre med denne rammen noen måneder, må vel gå bra? eller funker de ikke på hk? er pc2100

i den ramen du har nå.. så er det 2 hakk under rambrikka.

de nye har kun 1...

det kan skade hovedkortet og bruke gamle rambrikker desverre..

det kan funkemen sjansen er stor for at du ødlegger det...

Lenke til kommentar
hvorfor vil jeg få behov for PC2700 eller PC3200? tengte å kjøre med denne rammen noen måneder, må vel gå bra? eller funker de ikke på hk? er pc2100

de nye har kun 1...

Du blander ikke SDram med DDR ram nå?

TaZ

Lenke til kommentar

de nye har kun 1...

Det er helt feil. Du beskriver forskjellen på SDRAM og DDR SDRAM.

Det er klart at han kan bruke de gamle rambrikkene, men han må sette CPU FSB/DRAM ratio til mindre enn en. Det settes i bios.

Når julegavene er byttet i cash, så kan han sikkert kjøpe seg nye og raskere minnebrikker :xmas:

Lenke til kommentar

de nye har kun 1...

Det er klart at han kan bruke de gamle rambrikkene, men han må sette CPU FSB/DRAM ratio til mindre enn en. Det settes i bios.

Når julegavene er byttet i cash, så kan han sikkert kjøpe seg nye og raskere minnebrikker :xmas:

seff ikke.. ddr ram har også 2 hakkk.. men de eldre bare..

og jeg snakker etter hva folka som tester varer før dem selges sa til meg.. altså

inside info.. sd ram er en helt annen type ram er helt klar over det da

Lenke til kommentar

de nye har kun 1...

seff ikke.. ddr ram har også 2 hakkk.. men de eldre bare..

og jeg snakker etter hva folka som tester varer før dem selges sa til meg.. altså

inside info.. sd ram er en helt annen type ram er helt klar over det da

eller kaskje ikke.. mulig jeg blander :p hehe sry

Lenke til kommentar
:wow: hva skal jeg tro på????

en som virkelig kan dette venligst svar  :p

er pc2100 266mhz (2x256 brikker)

Hør her, VincentYa har jo nettopp innrømmet at han svarte feil. Hvis du ikke gidder å høre på mine svar, så er det ditt problem. Tror du på Komplett.no da? Se denne siden på Komplett som viser et tilsvarende Abit hovedkort som jeg har. Der står det at det støtter DDR266/PC2100, DDR200/PC1600, DDR333/PC2700, DDR400/PC3200.

Jeg har selv skrudd sammen en god del PCer de siste par årene, så et par ting har man jo fått med seg. Faktisk så bruker jeg DDR SDRAM CP2100 i kortet også, 2 * 256MB. Det er bl.a. fordi jeg fortsatt ikke har byttet ut min AMD XP2200 til noe bedre.

Lenke til kommentar
:wow: hva skal jeg tro på????

en som virkelig kan dette venligst svar  :p

er pc2100 266mhz (2x256 brikker)

Hør her, VincentYa har jo nettopp innrømmet at han svarte feil. Hvis du ikke gidder å høre på mine svar, så er det ditt problem. Tror du på Komplett.no da? Se denne siden på Komplett som viser et tilsvarende Abit hovedkort som jeg har. Der står det at det støtter DDR266/PC2100, DDR200/PC1600, DDR333/PC2700, DDR400/PC3200.

Jeg har selv skrudd sammen en god del PCer de siste par årene, så et par ting har man jo fått med seg. Faktisk så bruker jeg DDR SDRAM CP2100 i kortet også, 2 * 256MB. Det er bl.a. fordi jeg fortsatt ikke har byttet ut min AMD XP2200 til noe bedre.

jeg inrømte feil men jeg må si at sd ram skader nye hovedkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...