Jegerisak Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hei! Så nettopp at bilen min hadde blitt påkjørt over natten. Sjåføren stakk av, og jeg har planer om å fikse problemet. Problemet er en liten bulk på baksiden av bilen. Dro på biltema og kjøpte glassfibersparkel og hvit lakkeringsboks (for lakkeringen etterpå). Lurer på om det bør påføres noe antirustmidler før jeg setter i gang? Har planer om å pusse ned og rengjøre før jeg påfører glassfiberet, vil dette være tilstrekkelig? Er litt redd for å gjøre vondt verre, ved å pusse lakken bort. Takker for svar! Lenke til kommentar
Pannazoo Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hei, Kan du leggeut bilde av skaden? Skal du sparkle bort feilen å få jevn lakk må du pusse ned et langt større område enn selve skadestedet. Etter du har pusset ned kan... 1.spraye på rustgrunning 2. matte overflaten etter grunnigen har tørket 3. På føresparkelen 4. pusse det jevnt 5. og påføre sparkel igjen til du får ønsket overflate. dereter kan du spraye grunning, lakk og klarlakk over det området du har pusset ned. Anbefaler å se etpar YouTube videoer før du beynder med arbeidet Lykketil! Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hei, Kaster meg på denne. Hvordan gikk dette prosjektet? Pannazoo: Har du kommentarer/linker/tips til pussing/spakling/lakking av støtfanger, del gjerne Min situasjon er at jeg har en liten skade ifa. riper/skraper i frontfangeren, og siden bilen er noen år gammel og skaden blir veeldig dyr å reparere på verksted, tenkte jeg å se på muligheten å gjøre dette selv. Her er et par linker jeg har kommet over: http://www.bilkosmetikk.no/smart-repair/billakkering/ Er det spesielle produkter jeg bør kjøpe? Lim/sparkel etc.? Link? Lakkering: Hva får man ferdigblandet lakk i, (sprayboks?) og kan denne brukes direkte eller er man nødt å bruke sprøyte?) Hvis man skal flekklakkere, hvordan blir "overgangen" minst mulig synlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå