Gå til innhold

Oslopolitiet ransaker tilfeldige menn for våpen - uten hjemmel i skjellig grunn eller rettsordre


Anbefalte innlegg

 

Har hørt at aluminiumsfolie er veldig godt egnet til å lage hatter av.

Vel, flykropper som består av hovedsakling aluminium hadde ikke noe problem med å penetrere tykt stål den dagen så ja, det lager sikkert ekstremt sterke hatter.

 

Du har ikke hatt fysikk på skolen, det kan jeg med sikkerhet si med tanke på det du skriver her ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Utvilsomt, men virkemidlene (vold og voldstrusler) fører til samme resultater dvs undertrykking og utnytting av undersåttene.

Nå må du faen meg gi deg. Det er direkte idiotisk å sammenligne f.eks. brutale diktaturer der folk henrettes uten lov og dom med en moderne rettsstat. Skjerp deg, for helvete.
fot2007050812203712325017_eugene_ejike_o

Å, du mener han som opptrådde truende og deretter selv satte igang et basketak ved å motsette seg arrestasjon, hvorpå han døde ved et uhell... At noen dør i voldelig sammenstøt med Politiet er IKKE ensbetydende med henrettelse. Det finnes risiko ved alle basketak. Hadde Eugene roet seg og forlatt lokalene som han fikk beskjed om, hadde ikke basketake oppstått...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å, du mener han som opptrådde truende og deretter selv satte igang et basketak ved å motsette seg arrestasjon, hvorpå han døde ved et uhell... At noen dør i voldelig sammenstøt med Politiet er IKKE ensbetydende med henrettelse. Det finnes risiko ved alle basketak. Hadde Eugene roet seg og forlatt lokalene som han fikk beskjed om, hadde ikke basketake oppstått...

Ja ... ifølge drapsmannen.

obey-eye-poster-fnl.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Utvilsomt, men virkemidlene (vold og voldstrusler) fører til samme resultater dvs undertrykking og utnytting av undersåttene.

Nå må du faen meg gi deg. Det er direkte idiotisk å sammenligne f.eks. brutale diktaturer der folk henrettes uten lov og dom med en moderne rettsstat. Skjerp deg, for helvete.

 

fot2007050812203712325017_eugene_ejike_o

 

Igjen, det er rent idiotisk å sammenligne dette. Obiora var ruset og voldelig, og det måtte flere politifolk til for å hindre ham fra å skade noen. At han døde skyldtes et uhell, og rutinene for pågripelse ble justert i etterkant.

 

Hvis du virkelig ikke klarer å se forskjell på henrettelse av politiske motstandere, og at en ruset og voldelig person tilfeldigvis dør under pågripelse så er du virkelig ikke god i hodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

I praksis har de ikke hatt det i lengre perioder. En ting er hva som står på papiret, en annen sak er om disse institusjonene opptrer som det vi forbinder med "myndigheter".

De opptrer varierende som terrorister, gerilja, mafia eller stat ("myndigheter") ... alt etter hvem som kommer med beskrivelsen ettersom aktivitetene er de samme. ;)

Størstedelen av landene har vært uten myndigheter i lengre perioder. Overraskende nok får dette konsekvenser, som giftdumping i Somalia og utarming av fiskeriressursene utenfor samme land. Jeg er klar over at du ønsker å gi frihet til å fiske opp all fisken i alle jordas hav, heldigvis er ikke mange enig med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ikke mannen drept av politiet "uten lov og dom"

"Uten lov og dom" blir irrelevant når det er snakk om et uhell. Maktbruken fra Politiet var i utgangspunktet en lovlig tjenestehandling. Hadde de bare gått opp til han og skutt han, eller slått han i hodet med batong uten grunn, så kunne vi snakket om henrettelse. Et uhell er ikke en henrettelse.

 

35-åringen i Kristiansand og han fyren i Hedmark som ble skutt, ble også drept "uten lov og dom", men det var likevel ikke henrettelser. Disse var farlige mennesker som måtte stanses.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så driver ikke norsk Politi å henretter folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ikke mannen drept av politiet "uten lov og dom"

Nå troller du bare som vanlig. Du skjønner godt at eksemplet ikke er relevant for diskusjonen. Hvorfor spiller du dum og later som du ikke skjønner det jeg skriver? Er du ute etter å lage mest mulig jævelskap i diskusjoner eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Nei, det er ikke ransaking. Det er visitasjon. Både formål og grunnlag er ulikt.

Noen tar på deg mot din vilje. Kall det gjerne "visitasjon", jeg kaller det "ransaking" og "tafsing".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg skal takke deg den dagen en privatperson stikker meg ned, fordi politiet ikke fikk lov å ransake ham. Ran av helsa mi er visst flott, så lenge det er private som utfører den.

Hvordan skulle politiet kunne vite at det hadde vært lurt å ransake akkurat den ene personen som stikker deg ned? Eller skal de ransake alle de ser?

 

Og jeg er i bedre stand til å forsvare meg enn gjennomsnittet, kan ikke se at det er relevant. Den skrøpelige dama på 80 har like mye krav på beskyttelse som deg, selv om du mener du er i stand til å forsvare deg selv.

Hvor mange ranere tror du behøver kniv for å rane gamle mennesker? 

 

Alles frihet til å handle akkurat som de vil = den sterkestes rett.

De eneste som handler som de vil her, det er vel de som med loven i hånd mener at de kan gå rundt og tafse på uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar

Det bygges opp mot en politistat. Det fremkommer iallefall rimelig klart. Det er trenden i alle vestlige land. Politiet er ikke lenger der for å opprettholde lov og orden for folket, de har blitt overtatt av politikken og er der for å banke opp folk når de protesterer, de er der for å trakassere uskyldige folk, kontrollere befolkningen og være en tilstedeværende autoritet i folks liv.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Poenget mitt var å illustrere et eksempel - at tilstedeværelse av ATK langs ulykkesbelasta vegstrekninger, kan se ut til å få folk til å tenke seg om 2 ganger før man kjører over fartsgrensen.

 

Er det ikke rimelig å anta at tilstedeværelse av politi som visiterer personer etter kniv, i voldsbelasta områder, fører til at folk tenker seg om to ganger før de tar med seg kniven ut i dette området?

Endret av Henrik.H
Lenke til kommentar

Tiltak som dette er formet av politisk nonsense hvor de pga enkelte interesseorganisasjoner velger å gå etter samtlige menn i stedet for innvandrere.

 

Man kan jo tenke seg hvordan antirasistisk senter og norske jøder som Ervin Kohn hadde reagert om man gjorde effektive målrettede tiltak i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...